K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2007, 07:48   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Arbejdsprøvning

Så er jeg - endelig.. - startet i arbejdsprøvning. Dét de kalder revurdering. Aftalen er, at jeg starter med 15 timer, som jo er det, jeg oprindelig blev visiteret til. Hver dag fra 9-12.
Det er hårdt at komme igang, men de er vældig søde og flinke allesammen derinde, så det er rart.

Nu må tiden så vise, hvor meget jeg kan klare. Jeg er helt ubeskriveligt træt for tiden! Jeg véd, de gerne vil have mig op i tid, det er jeg så ikke sikker på, jeg kan!
Vi får se, men indtil videre har jeg ihvertfald fået et meget positivt indtryk af stedet!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 09:41   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gh72 det lyder rigtigt godt

og selvfølgelig vil de gerne have dig op i tid, det vil de jo altid men men man skal huske at det er nemt at komme op i tid det er svært at gå den anden vej

og frem for alt skal man huske i revurdering at en ting er at gå op i tid feks i tre måneder til feks 20 timer , men det er jo så det man vurdere man skal ud i og arbejde og der en kæmpe forskel på at arbejde 20 timer i tre måneder kontra hvis man bliver ansat i en stilling i den tid og så arbejde år ud og år ind

Så pas på dig selv
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 11:11   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
håber det hele kommer til at gå godt og du kan ånde lettet op og få det bedre igen ...med lidt mere energi og glæde ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 13:56   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hejsa

Ja starten på det nye fleksjob kan godt være hårdt. Det lyder godt, at dine kollegaer er søde ved dig.... så vil de nok også tage hensyn til dig.

Jeg startede selv på en ny arbejdsplads for nogle mdr. siden, og jeg følte mig også en del træt i starten pga. nye ansigter, nye opgaver, og bare det at blive oplært.... Men nu går det bedre, og jeg er så glad for det. Det betyder bare meget, at ens kolleager har forståelse for os..

Min chef ville også have mig op i tid(da det var det de søgte...), men min jobkonsulent var bare så god og sagde, at det kunne man altså ikke bare sådan lige gøre, for når jeg var blevet bevilget til vis antal timer, så kan man ikke bare sådan lige lave det om. "Ellers måtte de søge en anden", tænkte jeg.... Men heldigvis ville de beholde mig....

Sidst redigeret af curls; 02-10-2007 kl. 14:00.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 06:05   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Pyh, hvor er jeg træt! Skyldes til dels også min helt igennem elendige nattesøvn, som jeg ikke rigtig véd, hvad jeg skal gøre ved.

Nå, men de er stadig søde, rare og tålmodige på praktikstedet og jeg befinder mig godt derinde. Arbejdet hygger jeg mig med, jeg lærer nyt hver dag og tiden går som regel hurtigt.

Jeg er der 3 timer om dagen, men i fredags måtte jeg melde mig syg, for jeg var bare brugt op. Og både mandag og tirsdag denne uge er jeg gået hjem ca. ½ time før. Det er ligesom jeg rammmer en mur efter 2½ time. Så er jeg bare træt og begynder at lave fejl og skal tænke længe over tingene.
Så når nu Reva kommer ud om 2-3 uger, tror jeg det må blive sådan, at jeg starter med at gå NED i tid med en ½ time hver dag. Det ved jeg ikke, hvad hun siger til.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 14:27   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Neej, hvor er jeg TRÆT! Jeg er stadig glad for at være derinde, men her efter 2 uger tegner der sig et billede af, at jeg har svært ved at klare bare de 15 timer.. Hver dag i sidste uge måtte jeg gå tidligere hjem. Fordi jeg simpelthen er så træt og klappen bare går ned efter senest 2½ time. Øv.

Nå, men i torsdags fik jeg en mail fra jobkonsulenten hos reva om at hun holder efterårsferie og kommer tilbage den 22., hvor hun så vil ringe og aftale et praktikbesøg. Her benyttede jeg så lejligheden til lige at skrive tilbage, at jeg tror, vi må starte med at sætte tiden NED.. Så nu er hun da lidt forberedt!

Jeg ved ikke, om løsningen kan blive, at jeg tager en halv time af arbejdstiden hver dag, eller om jeg skal prøve at holde en ugentlig fridag. Det er lidt svært, for hvis jeg skal holde en ugtl. fridag og stadig ende med at lande på 15 timer, betyder det jo, at jeg skal have 3 dage med 4 timer, og det tror jeg faktisk er lidt urealistisk.
Nej, det er ikke nemt, selvom jeg så gerne vil have det til at fungere!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 15:58   #7
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej gh72

Vi er vist "tvillinger".....

Jeg lider af samme sygdom som dig, er også i arbejdsprøvning.

Har 3 timer om dagen, altså 15 timer om ugen.

Er træt som et alderdomshjem og må sove min 2 timer hver dag når jeg kommer hjem.(Det er lige før at den kroniske træthed det følger med sygdommen er værre end alle de andre symptomer der følger med)

Jeg er ca halvvejs i arbejdsprøvningen.

Men jeg ved også at det ville blive svært, hvis man bliver visiteret til fleks at få et under 15 timer/ugen.

Derfor klør jeg bare på uden at sige fra, men ved også godt at det kan gå ud over mig selv i sidste ende.

Men jeg ved jeg ikke kunne "fornøje" mig med at gå hjemme, da jeg ved jeg bliver restløs og negativ...

Ja det er svært

Venlig hilsen mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 16:17   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej mysmys

Dejligt at høre, jeg ikke er den eneste med den ganske ulidelige træthed! Jeg vil også allerhelst have et job! Og vil gerne kunne klare 15 timer om ugen, lige nu er det bare svært med den dumme træthed!

Tak for din hilsen!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 16:55   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej

Løsningen vil ihvertfald ikke være en ugentlig fridag...

Jeg lider selv af søvnapnø og er konstant træt....

Når man er konstant træt...så er man det deværre også selv med en fridag...og vil ikke kunne lige pludselig kunne klare 4 timer...selvom man har haft fri dagen før....

Man kommer jo ud i et underskud af søvn....og det rettes ikke op på en fridag....eller 5...

Jeg går feks hjemme....og holder "fri" men jeg er stadig kronisk træt...

Man bliver ikke mindre træt af at holde fri....

Så umiddelbart er der nok ikke mange andre løsninger end at gå ned i tid....til det du kan klare...

Jeg ved at der er nogle der vil forslå at du kan "hvile" dig i feks. en time på jobbet og derved være længere tid på jobbet....

Men det er fuldstændigt urealistisk at finde et job hvor ens arbejdsgiver vil godtage at man lægger sig i en time undervejs....

Man skal huske på at det du skal....det er revurderes til hvad du kan klare...i den virkelige verden...

Så husk at få det med når du skal snakke med konsulenten...

Og ja...det vil sikkert blive meget sværere og finde et job bagefter....hvis man "kun" kan arbejde i 2½ time om dagen...men uanset det...så kan man ikke klare mere end man nu engang kan...

Der er ikke nogen arbejdsgiver der vil have en der ikke kan huske fra næse til mund eller som laver fejl konstant...det er ikke realistisk...

Det eneste der ville kunne gøres for at du skulle kunne arbejde i længere tid....det er at sørge for at du ikke er træt...og hvis det havde kunne lade sig gøre...ja så er jeg ret sikker på at du havde sørget for det i samarbejde med din læge...for der er da ikke noget der er mere modbydeligt end at være kronisk træt hele tiden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 17:20   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Webmaster - du har så evig ret. Det er også min egen fornemmelse af det, altså at det ikke hjælper med en ugentlig fridag. Og nej det hjælper heller ikke at hvile sig på jobbet, for når jeg er brugt for en dag, er jeg brugt, og så kommer jeg ikke til at koncentrere mig ret om noget resten af den dag. Det er selvfølgelig heller ikke realistisk at finde et job på de vilkår.

Det er ganske anstrengende at være træt konstant, og det er ikke mange mennesker der har forståelse for det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension