K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 18:59   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Korrekt batteri opladning

Modsat min overskrift vil jeg her vise hvad der kan ske hvis man ikke lige tænker sig om og oplader sine batterier korrekt...

http://metro.co.uk/2014/04/08/video-...arger-4692238/

Der er lidt mere om og i rigtig langsom gengivelse her https://www.youtube.com/watch?v=goabOUD0jPw (kigger man lidt videre i denne video så kan man se en anmeldelse af det nye spinner 2 batteri plus der er en anmeldelse af den nye kanger evod glas tank))

Vil man have det på dansk http://www.mx.dk/nyheder/global/story/17534206

Så hvad har vi lært af dette....

Lad ALDRIG dine batterier op via din ipad/iphone oplader!!!!

Brug altid kun en oplader som er beregnet til det formål og som lader med den korrekte volt/amp..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 20:38   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Sindsygt Web
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 20:52   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er fuldstændigt vanvittigt...

Men omvendt typisk mennesker....de er skam ikke bange for noget....alt det der står på pakken...af sikkerhed...narj det betyder jo nok ikke noget....de skriver jo så meget...

Så oplader de deres batterier med hvad som helst....og bliver endda helt overrasket over det når det så går galt...

Men fint at det lige blev opfanget på video så andre kan se hvad der faktisk kan ske når man ikke følger de simple regler der er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 20:58   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
For at være ærlig Web.
Jeg har ikke en teknikker hjerne.

Havde du en oplader til en iphone i din ene hånd, og en e cigaret lader i den anden.
Så ville jeg sige, at begge opladere kunne bruges til en iphone, og til en e cigaret.

Men jeg er sku glad for, at jeg aldrig har gjort det nu
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 21:19   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men så er det jo rigtig godt du lige fik at se hvad der kan ske hvis nu.....så du undlader at gøre det...

Personligt synes jeg at de forskellige forhandlere burde advare meget mere om det her emne...

Jeg har da fået et par stykker til det...nogle som solgte og anbefalede ubeskyttet batterier til deres mekaniske mods...hvilket kan....hvis folk selv laver coils eller bare coils der kortslutter....ja lave dem til en en rørbombe...

Men jeg har set flere og flere forhandlere der kommer ind i kampen for at advare om batterier...og det er jo godt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 22:39   #6
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Det er noget andet der er gået galt der, en iPad/iPhone lader giver de samme 5 Volt som alle andre USB ladere...

Nu fortælles der jo ikke hvilken e-cig der er tale om, men er det en alm. eGo kan den fint lades med en iPad/iPhone lader...

Er det derimod tale om en ciga-like type som måske lades ved lavere Volt, ville den også være sprunget hvis den var forsøgt ladet med f.eks. en eGo lader...

En anden mulighed er at laderen har været defekt, så den giver mere end de 5 Volt, men det kan jo også ske med alle andre typer ladere...

Tænk over at både et eGo batteri og en iPad/iPhone kan lades på en alm. PC USB port...
Hvis det skulle være iPad/iPhone laderens skyld, ville dette jo ikke kunne lade sig gøre...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 01:21   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var ikke et ego batteri....

Det bliver sagt i den video jeg lagde....at det var en ecig fra http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/

Det er så et vidt begreb men som jeg kan se ja så har de ikke ego batterier...

Hmm rettelse...det ser alligevel ud til at de har tornado ego agtigt....

Hmm det kunne være spændende at finde ud af hvad der så er gået galt...

De har ellers advarsel på deres hjemmeside http://www.totallywicked-eliquid.co....2-product.html
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 02:12   #8
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Der er så mange ting der kan og bliver misforstået/forkert oversat, især af journalister som ikke kan, vil, eller har tid til at sætte sig ind i det de skriver om...

Den iPad/phone "lader" der tales om, hvis det er den hvide der sættes i stikkontakten, med en USB udgang der menes, er det jo strengt taget ikke en oplader*, men bare en 5 Volt strømforsyning.

Selve opladeren til et eGo batteri er den del som batteriet skrues i, den der lyser rødt, når der lades, og grønt når det er opladet...

Det er den der sørger for at måle hvor langt batteriet er i opladningen, og for at stoppe opladningen, når batteriet er fuldt opladet...

Om den får 5 Volt fra en iPad "lader", en Samsung "lader", fra en PC's USB port, et atomkraftværk eller en hvilken som helt anden 5 Volt (DC)kilde, gør overhovedet ingen forskel, så længe der kan trækkes de fornødne (mener at det er omkring 500mA)Ampere...

Læg mærke til at selve strømforsyningen (den "orginale" eGo) bliver ved med at lyse rødt, selv om batteriet er fuldt opladet, den lyser kun for at fortælle at der er tændt for strømforsyningen...


*Opladeren, eller rettere ladekredsløbet til en iPad/phone, sidder i selve iPad/phone'en.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 02:33   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det burde jo være det samme men nu ved vi ikke om det er et ego batteri....for de sælger også cig-a-likes...

Nu sad jeg lige og kiggede på det firma...og de sælger åbenbart ting for et andet firma...nemlig et firma der hedder TECC...The Electronic Cigarette Company

Når man kigger på det firma og ser hvad de har...så har de en masse produkter som de kalder for tecc og så det produktet hedder...

Feks har de en Tecc VTR....som jeg ellers var sikker på er det samme produkt som et firma der hedder Innokin laver...nemlig Itaste VTR

Man kan se den fra TECC her http://www.theelectroniccigarette.co...d-product.html

Den fra Innokin her http://www.innokin.com/itaste-vtr.html

Det er samme produkt...gad vide om hvem der har taget det fra hvem...

Det samme med iclear 30S...den har begge firmaer også....men kalder dem for noget lidt forskelligt...

Sørme om ikke også de har produkter fra KangerTech http://www.theelectroniccigarette.co...-products.html

Protank 2 og Evod....dem kalder de også for Tecc protank, Tecc eVod osv...

Det ser da skummelt ud...at de sælger nøjagtige samme produkter men fra forskellige firmaer...

Plejer det ikke normalt at være omvendt...at det er kineserne der kopier andres produkter...

Hmm jamen det har jo nok ikke noget at gøre med eksploderende batterier...jeg blev bare nysgerrig...

Vi må da håbe at det er et okay firma Tecc og Totally Wicked....er det ikke der jeg har set at Helene handler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 16:32   #10
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Umildelbart tror jeg at TECC og TW er samme firma, lidt som Netto og føtex er samme firma...

Jeg tro ikke der er tale om kopier, men at Innokin laver dem til TECC/TW, som sikkert køber en ordentlig r*vfuld ad gangen, og derfor kan få dem leveret med deres navn/logo på...

Mulen har jo også f.eks. eGo batterier med deres logo på f.eks. http://pink-mule.com/EGO-1100-MAH-EC...STRAWBERRY-RED

TW er helt OK at handle med, jeg har købt baser der et par gange, det er den reneste base jeg har prøvet, totalt klar, ingen lugt overhovedet, leveres i glasflasker, men prisen er meget høj, ½ liter 72mg/ml koster mere end 1 liter fra mixnmatch, som er stort set lige så god, og endda kraftigere...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension