K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2014, 15:21   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan kun få erstatning hvis man har men, det ved man ikke før alt er afprøvet, så derfor ingen erstatning til hende
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 16:39   #12
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Godtgørelse for varigt mén kompenserer, at du har ondt eller har en begrænset dagligdag på grund af ulykken.

Det er ikke tale om et erstatningskrav, der dækker et tab, men en godtgørelse for et ikke-økonomisk tab. Det er en medicinsk vurdering

Udmålingen sker på baggrund af genernes art og karakter på det tidspunkt, lidelsen er varig, sammenholdt med den vejledende méntabel, som Arbejdsskadestyrelsen udarbejder.
Se men tabellen en på http://www.ask.dk/Selvbetjening/Beregn-selv.aspx

Det kan være Speciallægeerklæringen, der bliver et vigtigt dokument, da den kan beskrive blivende gener med og uden operation.

Min vurdering er at din kæreste godt kan tilkendes menerstatning ud fra hvad du har beskrevet.

Hilsen lgkh62

Note: Jeg har været udsat for en ulykke for mange år siden uden sygemelding men med en stor men erstatning.

Sidst redigeret af lgkh62; 27-03-2014 kl. 16:47. Årsag: NOTE:
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 17:04   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pas på!

Kære Regres.

En skulderskade, lille som stor, kan have fatale følger, resten af livet.

En skade, her en skulderskade, kommer altid på det forkerte tidspunkt.

En skulderskade er ikke i småtingsafdelingen, hvilket lægen er sigt bevidst om.

Som jeg bedømmer jeres situation, skal i nøje læse og overveje de råd, som i nu har modtaget. Der ligger mange års erfaring bag, læs eksempelvis Vovse`s råd påny.

I værste tilfælde kan I risikerer , at den uddannelse din forlovede ønsker at påbegynde, kan hun måske ikke bruge, hvis ikke I tager hovedproblemet alvorligt.

Efter min mening er skulderskaden jeres alvorligste problem.

Blandt andet fordi, at der i skrivende stund ikke har været en behandling, som har hjulpet i synderlig grad.

Operation eller ej, men det er et tilbud. Men et tilbud, som skal overvejes nøje, men derimod finde en terapeut der har den viden og erfaring, der skal til for at afhjælpe skulderproblemer, af enhver art.

I skal sætte jer 110% ind i præcis hvad skulderproblemet er og hvis operation bliver besluttet at spørge ind til lægen erfaringer og dokumentation for succesrater. Den findes.

Til jeres information:

Arbejdsskade, behandling, betaling.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28377

Arbejdsskade, viden om
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Gen- og vedligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Mit erfaringsgrundlag:
3 nærmeste venner med skulderproblemer, med/uden operationer, arbejdsskader/ikke arbejdsskader, har trænet sammen med adskillige skulderpatienter gennem 8 år koncentreret og kender til deres smerter og eftervirkninger af både gode og dårlige optræningsforløb.

Skulderskader hører til i den tunge ende, når løsningen ikke lykkedes hurtigt i forløbet. Så tag selve skulderskaden alvorligt og prioriter den øverst af alt.

Alene det at have et lille barn, med en skulderskade, kræver en særdeles stor indsats for ikke at påfører sig selv yderligere skader.

Held og lykke fremover.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 18:06   #14
Frk Becher
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Lokation: Horsens
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Frk Becher er ny på vejen
Det er nu ikke gætværk :-) Men lad nu den ligge. Håber i finder den løsning der er bedst for jer :-)
Frk Becher er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 23:06   #15
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Det har været meget informationsgivende. Specielt de 3 links,tak.

For lige at rette misforståelser.

Så blev min kæreste færdig med sit andet år af pædagogudd. Inden hun gik på barsel. Skal starte på de sidste 1.5 år til august.

Speciallægen scannede hendes skulder, som viste at der var knækket noget knogle af, og det gør at den går afled.

Hun er ikke sygemeldt fordi det ikke er nødvendigt og kan godt arbejde. Men det ændrer jo ikke på hendes varige mén, som er at hendes skulder kan gå afled ved visse bevægelse, belastninger. Så sygemelding og erstatningsspørgsmålet som frk. Hentyder til, mener jeg slet ikke kan holdes op mod hinanden.

Men det er rigtig interessant at finde ud af hvordan det tackles i virkeligheden. For som nævnt, så er en skulderoperation ikke noget at spøge med. Og det er spændende at se hvordan forsikring og ask. ser på ordet "tvungen" operation før men grad kan sættes eller om de godtager det varige mén der er. For ikke at muligvis gøre det værre ved operation !

Sidst redigeret af Regres; 27-03-2014 kl. 23:08.
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 23:54   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tvungen operation....

Kære Regres

.... i al almindelighed i forhold til kommunen kan du læse om her.

Tvungen operation i forhold til kommunen, sygedagpenge etc er efter K10 er gået ind i sagen, foreløbig sat ud af spillet i en 2 årig forsøgsperiode, som du kan læse om her:

"Danmark, mit fædreland"
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 09:20   #17
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Regres Se meddelelser
Mange tak for jeres svar. Det har været meget informationsgivende. Specielt de 3 links,tak.

For lige at rette misforståelser.

Så blev min kæreste færdig med sit andet år af pædagogudd. Inden hun gik på barsel. Skal starte på de sidste 1.5 år til august.

Speciallægen scannede hendes skulder, som viste at der var knækket noget knogle af, og det gør at den går afled.

Hun er ikke sygemeldt fordi det ikke er nødvendigt og kan godt arbejde. Men det ændrer jo ikke på hendes varige mén, som er at hendes skulder kan gå afled ved visse bevægelse, belastninger. Så sygemelding og erstatningsspørgsmålet som frk. Hentyder til, mener jeg slet ikke kan holdes op mod hinanden.

Men det er rigtig interessant at finde ud af hvordan det tackles i virkeligheden. For som nævnt, så er en skulderoperation ikke noget at spøge med. Og det er spændende at se hvordan forsikring og ask. ser på ordet "tvungen" operation før men grad kan sættes eller om de godtager det varige mén der er. For ikke at muligvis gøre det værre ved operation !
Hej Regres
ASK ser på men graden ud fra de gener den har medført.
I Jeres sag er der opstået forværring og det bør være dette, som ligger til grund for videre behandling og afgørelsen.

Jeg har haft flere sager i ASK og har oplevet at ASK vægter Speciallægeerklæringer og Funktionsattest SK 310 Skulderled/overarm højt.
Har selv en skulderskade, der har medført en 0 arm. Sygehuset har overvejet operation men er kommet frem til at det ikke kan forbedre.
Derfor ingen operation.

En privat ulykkesforsikring kan altid indhente egen speciallægeerklæring, men ASK´s udtalelse vil altid veje tungt i en evt. efterfølgende juridisk divergens.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 10:48   #18
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Lgkh62

Tak for dit svar.
Så hvordan ser du den eventuelle problematik der kunne opstå omkring erstatning uden operation, hvis speciallægen siger det er 50/50 med bedring ved en operation ?

Omkring vores egen forsikring, så tror jeg faktisk de når til en afgørelse væsentlig hurtigere end de gør hos ask.

Men det bliver spændende at se hvordan det forløber sig.


Du havde ikke fået erstatning hvis sygehuset havde sagt at operation var en mulighed? Ved du det?
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 11:16   #19
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Regres
Dette er mit personlige svar ud fra hvad jeg har oplevet, men det er din kæreste som selv skal tage ansvar på sin sag, tage beslutningen.
Det er svært for der er så mange faktorer, der spiller ind.

Jeg var udsat for en slem ulykke, men arbejdede videre, for jeg stod i samme situation som din kæreste, med små børn, arbejde jeg ville gøre alt for at bevare og troede det gik nok.

Den beslutning kom jeg bittert til at fortryde, for mange år efter bliver det en kamp at få genoptaget sagen og den kan kun ændres ud fra en væsentlig forværring - en vurdering man kan komme til at slås med længe og evt. ikke vinder.

Mit råd er. Gør behandling færdig via Sygehus. Lyt til hvad lægerne vurderer og beslut Jer sammen med dem.
Når først undersøgelse og behandling er færdig på sygehuset kan man drage en konklusion efter min vurdering, hvad der fremadrette skal ske.
Skulderskaden med tilbagevendende ledskred kan påvirke arbejdsevnen livslangt. Tænk på det´, når I tager en beslutning.

Hvis man springer et korsbånd tildeles man automatisk en men erstatning pga "grundskaden", med eller uden operation.
Dette sidestiller jeg f.eks. med din kærestes konstaterede knoglefragment.

Når den private forsikring kommet med et udspil på men erstatning så vend lige tilbage.
En privat forsikring er en forretning, som ønsker størst mulig overskud og jeg oplever Forsikringen skriver/tildeler, for lav men grad.

Med hensyn til om jeg havde fået erstatning er det jo altid ud fra egen sag som er forskellig fra andres selv om de umiddelbart kan ligne hinanden.
Jo, jeg har fået erstatning i rygsag, hvor jeg kunne leve med generne skaden gav kontra operation.
Sygehuslægerne skrev dette i journalen og det indgik, som dokument til Speciallægeerklæring indhentet af ASK.

Note: En ting mere I skal tage med i overvejelserne for at køre sagen til ende nu:
Fremadrettet vil enhver skade-gene i skulderen forsikringsmæssigt vende tilbage til nuværende uheld, selv om det er en ny skade man udsættes for.

Sidst redigeret af lgkh62; 28-03-2014 kl. 11:36. Årsag: Note
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 21:34   #20
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Jeg skal nok lige få skrevet et ordentlig svar til dig..

Men har fundet denne sag, en principafgørelse.

Vil sige de er ens i forløbet..

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155947

Kan jeg få jer til at kigge den igennem
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension