K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2014, 11:02   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Efter afslag på §17 anmodning?

Som nogle nok ved, har jeg strategisk søgt §17, fordi kommunen nægtede at læse min sag, der af Baldersgade var samlet til en flex/pensions prøvning. De skulle have nye speciallæge papirer, selvom de var under ½ år gamle. Det lød for mig, og min private rådgiver, som om de forberedte at sætte mig i et nyt kredsløb istedet for at lade mig flytte mig.

Er der nogen, der selv har foretaget dette træk?
Hvad blev konsekvensen af det?
Jeg har intet overblik over, hvad der sker i det system.

Sidst redigeret af mukke; 22-03-2014 kl. 12:36.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 13:19   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de kan altså ikke give afslag om at du gerne vil søge pension.
De skal vurdere en §17 sag og her kan de så give afslag
men sagen skal altså vurderes, når du har søgt en §17 på det foreliggende.

det burde din rådgiver altså vide
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 13:26   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Næ, da var jeg bare indkaldt til samtale i forbindelse med afklaring om FP/FLEX/RESSOURCE, - men der blev sagt, at jeg skulle afklares MEEGET mere, hvis teamet skulle tage stilling.
Der foreligger beskrivelser af alle mulige arbejdsprøvninger over årene, fejlslagne reva-forsøg og nye speciallægepapirer.
De ville KUN tage revaforsøgene sidste år i betragtning! Alle de andre ting kunne være lige meget.

I samme åndedrag sagde sagsbehandleren noget om kontanthjælp og uddannelse.
Det fik alarmklokkerne til at ringe (på grund af en lang årrække med ufuldstændig sagsbehandling og kasten rundt i systemet i 12 år).
Derfor blev jeg rådet til at søge §17...bare for at tvinge dem til at læse min sag.

Jeg ville bare høre, om nogen har gjort det samme og hvad der så skete.

Sidst redigeret af mukke; 22-03-2014 kl. 14:07.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 16:39   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan altså selv søge en §17 på det foreliggende, uanset hvad kommune eller din sagsbehandler siger.
så du skal lige skille de to ting ad.
hvis du er på kontanthjælp nu, så kan du jo bare prøve og søge
det sker der intet ved.
men hvis du endnu ikke er afklaret omkring fleksjob og dette er helt udelukket
vil du sikkert få afslag. samt at de fleste først skal i gennem et ressourceforløb
før der kan tages stilling til pension.
så er din chance for en pension meget lille.
men for at slå det fast kan du altså selv søge en §17 på det foreliggende

At din sag har taget 12 år indtil videre, er fuldstændig underordnet
Det skal være slået fast med syv tommer søm, at du ikke besidder nogen form for arbejdsevne
både af læger og dine arbejdsprøvninger.
samt med den nye reform, er det altså ikke blevet nemmere
men hvis din sag er helt åbenlyst til en pension, så burde kommunen altså ikke kunne sætte en finger på din sag

så noget må der altså mangle i din sag, med den besked du har fået af din sagsbehandler

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-03-2014 kl. 16:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 16:58   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Mukke
Jeg kan anbefale du går ind og læser om førtidspension og rehabiliteringsteam på:
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Husk når du søger førtidspension §17 på det foreliggende grundlag vil der kun blive taget stilling til dette og ikke f.eks. Flex og ressourseforløb
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 22-03-2014 kl. 17:00.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 17:08   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det var sags-materialet, - DET, SOM SAGSBEHANDLEREN HAVDE SENDT DEM, DE IKKE VILLE SE PÅ.
Speciallægepapirerne bliver altså ikke anderledes af at blive fornyet så kort tid efter.

Arbejdsprøvningerne har alle måttet afbrydes, enten af psykiske eller fysiske grunde. Det samme måtte revalideringsforsøgene. Nu er det opgivet. Sagsbehandleren, der samlede sagen og igangsatte forløbet sagde, at nu var det nok og skrev at en oparbejdning af erhvervsevne er åbenbart grundløst og psykiateren skriver det samme.
(Læger skriver så meget, mumlede den nye sagsbehandler).

Jeg kan bare ikke se, hvad det er der mangler.
Man får jo ingenting at vide. Man aner ikke, hvad der sker.

Mit spørgsmål er såmænd kun: Har jeg sat min egen sag istå?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 17:13   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Mukke
Ved ansøgning efter §17 stk. 2 har Arbejdsmarkedsstyrelsen skrevet citat:

"NOTE vedr. §17 stk 2 fra AM
Spørgsmål 5 c (teamets behandling af ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2):
[….] skal venligst bede Arbejdsmarkedsstyrelsen besvare følgende spørgsmål:
En kommune fortolker Styringsloven og Pensionsloven således, at når en borger søger førtidspension på det foreliggende grundlag jf. pensionslovens § 17, så kan der på rehabiliteringsmødet ikke tages stilling til anden form for hjælp f.eks. ressourceforløb eller fleksjob [….]?.

Svar:
Personer, der ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan anmode herom, jf. pensionslovens § 17, stk. 2. Ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2, skal forelægges rehabiliteringsteamet, men sagerne behandles på det foreliggende grundlag.

Det vil sige, at rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes på baggrund af de foreliggende oplysninger, og den praktiserende læges vurdering af sagen (LÆ 265) skal ikke indhentes.
Umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Sagen skal således overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uanset om teamet indstiller, at der gives afslag på førtidspension.

Hvis kommunen efterfølgende vurderer, at sagen skal forelægges teamet med henblik på en vurdering af, hvorvidt borgeren skal have ressourceforløb eller fleksjob, skal den forberedende del af rehabiliteringsplanen udarbejdes i overensstemmelse med § 30 a, stk. 2 og 3 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og den praktiserende læges vurdering af sagen skal således også indhentes, inden sagen kan behandles i teamet. "

Jeg er i tvivl om du har søgt for som jeg læser det har SB sendt din sag til vurdering om den kunne foreligges Rehabiliteringsteam, hvilket den ikke blev godkendt til. Er det korrekt ?

Har du rejst en sag om §17 stk. 2 eller er du på vej til at gøre det ?
Hilsen lgkh62

Note: Mukke jeg vil anbefale du bliver lidt længere på dine tråde inden du opretter en ny.
For mig er det f.eks. svært at danne mig et overblik over din sag for at kunne give dig den optimale hjælp og råd.

Sidst redigeret af lgkh62; 22-03-2014 kl. 17:20. Årsag: Note
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 02:28   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Igk62.
Ja. SB har sendt sagen til vurdering og der skulle afklares meeeget mere. Den er ellers tyk.

Ja, Jeg har rejst en §17 stk 2 sag fordi den jurist, der rådgiver mig mente, at sagen var ved at køre af sporet igen og fordi det for mig lød som om oplægget blev fejet af bordet og at hensigten var at lade mig blive på kontanthjælp. Min garvede bisidder havde samme indtryk.

Når jeg laver en ny tråd, er det fordi den anden ikke længere blev besvaret og fordi den nok havde en forkert overskrifrt i forhold til det, jeg nu spørger om.
Jeg tænkte, at mit spørgsmål måtte omformuleres for at blive forstået.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 02:37   #9
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de kan altså ikke give afslag om at du gerne vil søge pension.
De skal vurdere en §17 sag og her kan de så give afslag
men sagen skal altså vurderes, når du har søgt en §17 på det foreliggende.
Og dog, for der er nogle formalia som skal være opfyldt inden man kan indlevere ansøgning.
Jeg blev i hvert tilfælde bedt om tilladelse til at de kunne få materialet... det var bla en udskrift ovr alle adresser jeg nogensinde har haft.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 12:16   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan godt være de har bedt om nogle oplysninger
og så det er godt og være samarbejdsvillig
men de skal altså tage i mod en skriftlig ansøgning omkring §17 på det foreliggende
husk og få en kvittering på man har afleveret den.

her skal de give en begrundelse for afslag og man har mulighed for en anke
så når man er på kontanthjælp har man intet og miste


men når ens sag ikke rækker til at blive videre ført fra teamet
så er chancen for at få medhold i en §17 meget lille

så havde bedt om at få en skriftlig begrundelse for hvad sagsbehandleren synes der mangler. så man har noget og forholde sig til.
for når en sag ikke engang kommer til teamet, men bliver afvist med det samme
så mangler der noget i sagen, om det så er lægefagligt eller vurdering af ens arbejdsevne
det lægefaglige og hvad man viser i en arbejdsprøvning skal være meget ens.
troede også min sag var klokke klar til en pension, men det tog altså lige yderligere 2 år
før jeg fik den. alt skal være afprøvet og alt stå klokke klart fra lægerne at man har en meget lille funktionsevne
i dag skal ens arbejdsevne/funktionsevne næsten være negativ, det vil sige man dårligt kan klare sig selv uden hjælp.
den nye reform fra 1 januar 2013 omkring pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-03-2014 kl. 12:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension