K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 12:32   #1
bws
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
bws er ny på vejen
Hvilende FP

Jeg modtager IY og har gjort det siden jeg var ung og studerede hvor jeg også modtog førtidspension. Så fik jeg job i 1988 og har arbejdet siden. Dog som fleksjobber siden 2003. Jeg er født med mit handicap og har siddet i kørestol hele livet. Nu kunne jeg godt tænke mig at trække mig tilbage fra arbejdsmarkedet og har hørt at fordi jeg stadig modtager IY, kan jeg uden problemer gå tilbage til førtidspension efter den gamle ordning fra før 1. januar 2003. Er der nogen af jer der kan bekræfte dette? Og hvis det er tilfældet, hvilken FP vil jeg så kunne modtage?

mvh Bernhard
bws er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 13:06   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kravet til IY var, at man var berettiget til mindst mellemste førtidspension, så den burde du efter ansøgning umiddlbart kunne konverteres til.
Du skriver hvilende - var du på højeste inden den blev gjort hvilende, skulle du komme tilbage til den igen..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 13:13   #3
bws
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
bws er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kravet til IY var, at man var berettiget til mindst mellemste førtidspension, så den burde du efter ansøgning umiddlbart kunne konverteres til.
Du skriver hvilende - var du på højeste inden den blev gjort hvilende, skulle du komme tilbage til den igen..
Tak for hurtigt svar. Hvis jeg skal være ærlig kan jeg ikke huske om det var mellemste eller højeste (men mener det var den højeste) FP jeg modtog. Står det ikke nogen steder? Bortfalder min IY så og hvad med "dækning af merudgifter" som jeg også modtager nu?
bws er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 13:54   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Indeholdt din pension erhvervsudygtighedsbeløb, var du på høkeste.
IY bortfalder men erstattes af invaliditetsbeøb indeholdt i pensionen og beløbet cirka det samme
Merudgiftsydelser hører ikke sammen med gammel fp.
Der kan søges bistandstillæg eller plejetillæg samt varmetillæg efter gældende regler.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 20:53   #5
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Merudgiftsydelser hører ikke sammen med gammel fp.
Jo, det gør det faktisk - hvis man er tilkendt "Borgerstyret Personlig Assistance" (BPA)

Citat: "Hvis du derimod modtager førtidspension efter pensionsloven fra før 1. januar 2003 er du ikke berettiget til at få dækket dine merudgifter efter Serviceloven, medmindre du har Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) efter Servicelovens § 96 eller hvis du modtager invaliditetsydelse efter den gamle pensionslov."

http://www.rcfm.dk/raad-og-vejlednin...gifter-voksne/
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension