K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2006, 11:18   #1
Andemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Andemor er ny på vejen
Bliver indkomsten halveret, når man kommer over på ledighedsydelse

Min mand er per 1.5. overgået fra sygedagpenge til ledighedsydelse under sygdom. Han plejer at få 4616,- per 14 dage i sygedagpenge. Da jeg checkede vores bank i dag, var der gået 2.308,- ind i ledighedsydelse, hvilket jeg blev meget chokeret over. Er det mon for 14 dage?
Hvad er taksten på ledighedsydelse egentlig. Jeg mener at have læst at det er 91% af højeste dagpengesats, men mon kommunen så beregner 91% af min mands sygedagpenge??
Håber, der er nogle der kan hjælpe - jeg er lidt i vildrede, men har forespurgt på vores lokale kommune også, men venter på svar-.

Knus fra Andemor ;-o
Andemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2006, 15:41   #2
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Bliver indkomsten halveret, når man kommer over på ledighedsydelse

Hej Andemor

Ledighedsydelsen udgør 91% af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, det kan dog højst udgøre et beløb, der svarer til, hvad medlemmet i gennemsnit har haft af indtægt de sidste 3 måneder

I må jo få en opgørelse fra kommunen, hvor du kan se det, og da han jo er overgået til ledighedsydelse 1-5, er det jo ikke sikkert de har beregnet for 14 dage endnu den 11-5, men tjek "lønsedlen", og så ville jeg henvende mig i kommunen, som du jo også har gjort, og spørge hvis du ikke syntes det passer.

Jeg overgik selv fra sygedagpenge til ledighedsydelse i sin tid, og jeg mener at jeg fik lidt mere ud af det end sygedagpengene.

med venlig hilsen

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2006, 15:46   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Bliver indkomsten halveret, når man kommer over på ledighedsydelse

Hej Andemor.....tjek lige engang til....det lyder som om det er sygedagpenge han har fået udbetalt nu, indtil d. 1-5.....jeg får min ledighedsydelse udbetalt bagud, så når din mand først er overgået til ledighedsydelse d. 1 maj.....får han så først for en måned den sidste bankdag i maj.
Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2006, 17:12   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Bliver indkomsten halveret, når man kommer over på ledighedsydelse

Hejsa Andemor.
Jeg læste dit indlæg igår....... Jeg havde et møde med min jobkonsulent idag og der spurgte jeg ham om det var muligt at når man blev rykket fra sygedagpenge til ledighedsydelse at indtægten blev halveret ... Og nej det skulle ikke være muligt idet at ledighedsydelsen har en fast månedssats som jo som skrevet før er 91% af dagpengesatsen og som Ingrid skriver så der den bagud betalt så hvis han er flyttet over pr 1/5 ja så får han først ledighedydelse d. 1/6 !!
Så kig lige en ekstra gang ellers må I hive komunen godt og grundigt i ørene det er det de er der for !!!
(selvom de ikke altid er lige behjælpsomme og samarbejdsvillige)

Held og lykke

Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Måske bliver 2012 mit år men så kommer de sorte tanker supersus Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 18-12-2011 19:57
nu kommer jeg til at spekulere kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-01-2011 15:43
Sorø Kommunes direktion bliver halveret buster Politik og Samfund 1 21-12-2010 16:15
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension