K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2014, 14:30   #1
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Hjælp til at oversætte statusattest.

Min sagsbehandler er igang med at samle papirer sammen til møde i rehabteamet.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til ordvalget i den statusattest som min psykolog netop har mailet til mig, så jeg kan gennemlæse den og komme med mine kommentarer, inden den bliver videresendt til sagsbehandler.

Psykologen skriver bl.a:

"at det ikke er forventeligt, at jeg indenfor den nærmeste fremtid eller på længere sigt vil blive i stand til at varetage et arbejde på almindelige eller reducerede vilkår"

"mine reaktionsmønstre på det at der stilles krav til mig, vil vanskeliggøre et arbejdsforhold, det er derfor ikke forventeligt, at jeg vil kunne være vedholdende i et arbejde"

"stress, manglende fleksibilitet og overskud vil gøre det vanskeligt at indgå i og fastholde et arbejde"

"behandlingen kan øge min livskvalitet, men det er ikke ensbetydende med at mit funktionsniveau øges"

"det er ikke forventeligt at jeg vil opnå en væsentlig bedring i mit funktionsniveau selv med optimal behandling"


Hvordan vil I tolke det, der er skrevet? Især ordet forventeligt.

Min sagsbehandler vil køre sagen som en pensionssag, og klinikken, hvor attesten kommer fra, er sidste behandlingsmulighed.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 14:53   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er et sjovt ord forventeligt, det kan jo betyde både, at det kan ske og det ikke sker, ved det desværre ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 15:12   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
"behandlingen kan øge min livskvalitet, men det er ikke ensbetydende med at mit funktionsniveau øges"

Denne er vigtig.
Det vigtigste er at kommunen ikke skal se muligheder, for at tilkende dig ressourceforløb fremfor førtidspension.

forventeligt kan evt skiftes ud med KAN.
Så der står


"der KAN IKKE opnå en væsentlig bedring i borgerensfunktionsniveau selv med optimal behandling"
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 15:48   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Brodum har ret...

Kære Kimmie

Kommunen vil bruge ALLE muligheder for at fortolke selv de mindste formuleringer, til egen fordel.

Læs denne tråd #34 http://www.k10.dk/showthread.php?t=29368&page=4

Når nu du har mulighed for at komme med dine kommentarer, ville jeg gøre lægen opmærksom på at når der bruges vage formuleringer, findes der en KONSEKVENS for dig. Kommunen bruger ALLE midler for fejlfortolkninger.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 15:53   #5
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Jeg bryder mig heller ikke om ordvalget forventeligt, og vil foreslå at det bliver skiftet ud med kan/kan ikke.

Bodrum både i tidligere statusattest fra psykiater og LÆ265 fra min læge, står der at behandlingen, som jeg nu er i, ikke kan forbedre min funktionsevne, kun min livskvalitet.

Jeg frygter selvfølgelig at rehabteamet ser bort fra dette og langtidsparkerer mig på et meningsløst ressourceforløb, hvor det eneste "positive" er, at jeg kommer på ressourceforløbsydelse i stedet for kontanthjælp, som lige nu er blevet halveret pga. min kærestes indtægt.

Tak for dit råd Peter.

Jeg har tidligere læst den tråd, du linker til, der var den bare ikke så relevant for mig, men det medfølgende link til Ordnet, fjernede min tvivl: Ordet forventeligt skal fjernes fra den statusattest, inden den sendes til min sagsbehandler og videre til rehabteamet.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 16:08   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Godt, at du er indforstået med konsekvensen af ordvalget i status attester.
Pøj med det.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 16:21   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man bliver nødt til at beskrive hvad det er der sker i reaktionsmønstret, for er det noget man gør for at slippe for noget eller er det noget der sker fordi man bliver overbelastet.
Som det står nu kan det være alt fra at blive forvirret og ikke kan finde ud af tingene, til at spytte på gulvet i foragt for chefen.

Og så den sædvanlige... "tro og formodninger flytter ingen bjerge" de forplumrer allerhøjest bare sagen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 08:55   #8
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man bliver nødt til at beskrive hvad det er der sker i reaktionsmønstret, for er det noget man gør for at slippe for noget eller er det noget der sker fordi man bliver overbelastet.
Som det står nu kan det være alt fra at blive forvirret og ikke kan finde ud af tingene, til at spytte på gulvet i foragt for chefen.

Og så den sædvanlige... "tro og formodninger flytter ingen bjerge" de forplumrer allerhøjest bare sagen.
Tak for dit svar Nøgne tær: Det, du nævner, er beskrevet både i denne statusattest fra en psykiatrisk afdeling, statusattest fra psykiater, Læ265 fra egen læge samt en 10 sider lang udredning fra kommunens egen psykolog.

Det, jeg har skrevet herinde, er blot et par sætninger, hvor jeg var i tvivl om psykologens brug af ordet Forventeligt.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 15:45   #9
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Så er statusattesten blevet omformuleret og ordet forventeligt indgår ikke længere.

Samtidig er der blevet tilføjet "behandlingsmuligheder for at patient kan opnå bedring i funktionsevnen er udtømte"

Attesten er sendt til sagsbehandler, (som selvfølgelig har ferie i denne uge) så i næste uge skal jeg i kontakt med hende, så der kan blive bestil tid til rehabmøde.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 15:48   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
dejligt, så kan alle da forstå det, fatter ikke hvorfor de læger bare ikke skriver det, så alle kan forstå det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension