K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2007, 16:12   #1
Susanne2750
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 68
Indlæg: 27
Styrke: 17
Susanne2750 er ny på vejen
Smile Førtidspension

Hej.

Jeg er ny i dettte forum, og vil lige høre jeres mening om min situation.

Jeg får konstateret Diabetes 1 og Forhøjet Stofskifte i år 2005.
Jeg skulle og skal så til at lære at stikke mig mange gange om dagen samtidig skal jeg spise 6 gange om dagen.

Det er en stor omvæltning i min hverdag.
I August måned 2005 begynder jeg så at få lavt blodsukker og det har jeg gjort siden.
Min diabetes og min stofskifte sygdom passer ikke godt sammen. De modarbejder hinanden hele tiden. Stofskiftet påvirker diabeten, og om vendt. Jeg har stadig den dag i dag, meget svært ved hvad jeg skal tage af insulin. Jeg går på Steno Diabetes center, og de hjælper mig så godt de kan. Men i den sidste ende er det mig, som skal finde ud af hvad jeg skal tage af insulin.

Jeg skulle så til samtale med min sagsbehandler i januar i år. Inden for en time, skulle jeg tage stilling om jeg ville søge førtidpension. Jeg sagde ja, til at søge om førtidspension. Senere samme dag, ringede min sagsbehandler, og sagde, at det var en princip sag, at hun ikke kunne søge om pension for mig. Men jeg kunne så selv søge pension, og det gjorde jeg.

Jeg skrev så under på at søge førtidspension den 29 januar i år. Siden er månederne gået og der er ikke sket noget i min sag.Jeg har ringet og ringet til min sagsbehandler og har så endeligt fået en tid den 12 September. Da jeg så kommer derop har jeg pludselig fået ny sagsbehandler. Det virker meget forkert på mig og jeg bliver meget ked af det.

Det viser sig, at der mangler nogle papirer fra lægekonsulenten i kommunen. Dem har jeg nu ventet i 3 uger på, og jeg bliver mere og mere ked af det som dagene går.

Jeg kan ikke skrive under på papirerne, før at min sagsbehandler har fået de papirer fra lægekomsulenten.

Det skal lige siges, at jeg har været i en slags arbejdsprøvning. Jeg var et sted der hedder Center for sundhed og livsstil. Jeg var der i 6 uger, men skulle oprindeligt have været der i 8 uger. Men de stoppede det, da jeg ikke kunne magte det.

Jeg vil hører hvad i mener om min sag?? Er der noget som jeg selv kan gøre nu?? Jeg vil jo nødig gøre noget forkert, så min pension sag ikke går igennem.

Susanne2750 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 16:51   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2750 Se meddelelser
Hej.

Jeg er ny i dettte forum, og vil lige høre jeres mening om min situation.
Hej Susanne og velkommen til

Du skriver .
Citat:
Jeg skulle så til samtale med min sagsbehandler i januar i år. Inden for en time, skulle jeg tage stilling om jeg ville søge førtidpension. Jeg sagde ja, til at søge om førtidspension. Senere samme dag, ringede min sagsbehandler, og sagde, at det var en princip sag, at hun ikke kunne søge om pension for mig. Men jeg kunne så selv søge pension, og det gjorde jeg.
Jeg er lidt tabt hvad betyder det at det er en princip sag for hende at hun ikke kan søge for dig ?
hvis en sagsbehandler beslutter sig sammen med dig for at der skal søges en førtidspension så er der nogle muligheder som du ikke har efter en §17 den som du selv søger, bla skal sagsbehandleren efter en 18 se hvad der evt kunne tænkes at mangle i sagen for at få dig bedst muligt igennem ansøgningen.


Citat:
Jeg skrev så under på at søge førtidspension den 29 januar i år. Siden er månederne gået og der er ikke sket noget i min sag.Jeg har ringet og ringet til min sagsbehandler og har så endeligt fået en tid den 12 September. Da jeg så kommer derop har jeg pludselig fået ny sagsbehandler. Det virker meget forkert på mig og jeg bliver meget ked af det.

Det er det sædvanlige probleme, der skiftes hele tiden sagsbehandlere og der bliver gjort meget lidt i sagerne med mindre en borger selv gør opmærksom på sin tilstedeværelse men nu er det bare sådan at vi ikke får at vide når vi skifter sagsbehandler det ville ellers være en god ting da man så kan gør sin nye sagsbehandler opmærksom på at her er der altså en sag igang , kan godt forstå at du bliver ked af det , for det er så frustrende ...

Citat:
Det viser sig, at der mangler nogle papirer fra lægekonsulenten i kommunen. Dem har jeg nu ventet i 3 uger på, og jeg bliver mere og mere ked af det som dagene går.
Papir fra lægekonsulenten er jo de læge papir som skal oversættes til godt dansk (han må nemmelig ikke bestemme noget om hvorvidt du skal have pension eller ej) og det behøver bestemt ikke at tage så lang tid ...
Citat:

Jeg kan ikke skrive under på papirerne, før at min sagsbehandler har fået de papirer fra lægekomsulenten.

Det skal lige siges, at jeg har været i en slags arbejdsprøvning. Jeg var et sted der hedder Center for sundhed og livsstil. Jeg var der i 6 uger, men skulle oprindeligt have været der i 8 uger. Men de stoppede det, da jeg ikke kunne magte det.

Jeg vil hører hvad i mener om min sag?? Er der noget som jeg selv kan gøre nu?? Jeg vil jo nødig gøre noget forkert, så min pension sag ikke går igennem.

Jeg forstår ikke hvad det er for nogen ´papir du skal skrive under er det en partshøring ?, eller er der ansøgningen om ftp for den har du jo allerede fået lavet i januar ..

Jeg er godt klar over at det ikke er sikkert at du selv ved hvad det er de snakker om oppe på kommunen men hvis du ved noget så skriv det lige da det så bliver noget nemmere for os både at se en helhed og at råde dig

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 18:08   #3
Susanne2750
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 68
Indlæg: 27
Styrke: 17
Susanne2750 er ny på vejen
Førtidspension

Hej Hejdien.

Jeg ved ikke, hvad der gør at det er en principsag for min "gamle" sagsbehandler. Da hun ringede hjem der i januar måned, sagde hun direkte til mig, at hun kun sagde det en gang. Hun sagde, at jeg selv kunne søge om pension, og at det var en principsag at hun ikke kunne gøre det.

Så hun har ikke i samråd med mig søgt om pension. Jeg har søgt den selv, på hvilke § osv. ved jeg ikke noget om.

Men "gamle" sagsbehandler har hele tiden sagt at der ville komme en skideballe senere, og den ville hun tage på sine skuldre. Jeg har kun været på det center for sundhed og livsstil så jeg ved ikke hvad der ellers skulle mangle.
Andet end de læge papirer, fra lægekonsulenten.

Jeg skulle op til min "gamle" sagsbehandler den 12 September, for at skrive under på min ressoureprofil, så de kunne sende den videre. Men så var det jo en ny sagsbehandler jeg kom til, og hun sagde, at der manglede papir fra lægekonsulenten. Hun ringde så hjem til mig ugen efter og sagde at hun ikke havde fået papiret. Ugen efter ringede hun igen og sagde at hun stadig ikke havde fået det og nu vil hun ringe til mig når hun har fået det.

Hun sagde at hun ikke kunne komme videre med min sag før at hun havde fået papir fra lægekonsulenten.
Susanne2750 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 21:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder noget rodet for er det ikke din sagsbehandler der søger en §18 til dig så er det en §17 du søger og det er på forliggende grundlag, din ressourceprofil skal selvfølgelig underskrives af dig for at være gyldig , men det burde ikke være et problem for den kan sendes til dig og du kan så skrive bemærkninger til den (din opfattelse af tingene skal fremgå af den).

Det er rigtig nok at dine papir skal komme tilbage fra lægekonsulenten men det plejer at kunne gøres uge for uge...

Hvis jeg var dig så ville jeg sende en aktindsigtserklæring til min sagsbehandler på den måde kan du finde ud af hvad der sker og hvad der ikke sker og hvad der er lavet af notatater ( der er notatpligt og din gamle sagsbehandler burde have skrevet ned at hun har sagt til dig at hun ikke vil søge den til dig ) du vil også her kunne se efter hvilke paragraf der er søgt efter, og under alle omstændigheder uanset om der så sker noget i din sag i morgen eller ej, så er aktindsigt altid en god ting, du finder en standard formular til aktindsigt her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 18:10   #5
Susanne2750
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 68
Indlæg: 27
Styrke: 17
Susanne2750 er ny på vejen
Førtidspension

Hej Hejdien.

Ja det er en meget rodet sag, jeg fik at vide af min nye sagsbehandler, at der skulle have været en opfølgnings samtale, men så sagde jeg at jeg jo havde ringet og ringet til min gamle sagsbehandler.

Jeg fik nogle papier med hjem hvor der står arbejdsevnevuderingsjournal ,og den ressourceprofil jeg har den er ovre fra Center for sundhed og Livsstil.

Min datter har i dag, talt med en jeg kender som arbejder i kommunen og hun vil prøve at hjælpe mig hvis hun kan. Så er jeg jeg spændt på at se om der kommer lidt skred i tingene. Men kan jo have lov til at håbe.

Ellers vil jeg helt sikkert søge om aktindsigt som du skriver, da jeg også er interresseret i at vide, hvorfor at kommunen ikke kan/kunne søge pensionen for mig.


Med venlig hilsen
Susanne 2750

Susanne2750 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 00:37   #6
lund888
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 4
Styrke: 0
lund888 er ny på vejen
Smile

Hej

Hvis du har skrevet under på en pensionsansøgning, har din kommune en tidsfrist til at behandle sagen. Du kan måske finde tidsfristen på din kommunes hjemmeside.

Kan du ikke det, så skriv til din kommune, og bed dem fortælle dig hvor lang behandlingstid de har. De er pligtig til at svare dig, og du har noget mere konkret at rette dig efter. Min kommune har 3 mdr. og min pensionssag var afgjort indenfor dette tidsrum.

Venlig hilsen

lund888
lund888 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 09:49   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tidsfristen for behandling af en førtidspension er tre måneder det er en tid der er sat oppefra og derfor ikke individuelt for kommunerne, det er der tilgengæld mange andre der er og man skal som borger have mulighed for at se dem, vi har prøvet at lave en liste med de kommuner der har deres tidsfrister offentliggjort som de skal i følge retssikkerhedsloven , men det er et nedslånede resultat (det kan ses ude på forsiden oppe til venster )
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 17:14   #8
Susanne2750
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 68
Indlæg: 27
Styrke: 17
Susanne2750 er ny på vejen
Hej lund888

Jeg har skrevet under på en gul pensionsansøgning den 29 januar i år , og var til samtale den 9 marts, og der spurgte jeg hvor lang tid der gik , og fik at vide at hun trak tiden lidt, fordi at hun vidste at jeg fik sygedagpenge.

Men jeg havde jo ikke regnet med at der gik så mange måneder.

Til Hejdien, tak jeg har nu været inde og kigge på Ballerup kommunes hjemmeside. Men synes ikke rigtigt at der stod noget om tidsfristen, jeg kunne i hvert fald ikke finde det...

Venlig hilsen
Susanne 2750

Susanne2750 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension