K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2007, 10:48   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den Naive.

Hej alle, her er min historie.

Kom til skade i 2003, ved at bukke mig ned. Har i forvejen en lavtsiddende Scheuermann, dvs stiv og ligeudrettet lænd.
Troede at jeg bare skulle have smerte- og muskelafslappene medicin, også ver det klaret, som de andre gange, jeg før har prøvet dette.
Men.. sådan gik det ikke.
Fik hurtigt feber, voldsom træthed, vejrtrækningsproblemer, smerter i hele ryg.
7 mrd senere, 3 speciallæger, og skanning af lænd, starter jeg på Hørsholm sygehus, rym afd. mister også mit arbejde pr 1.2.04.
Jeg fik ikke skannet hele ryg pga sparekrav, hvorefter jeg må til ny skanning, af hele ryg, denne gang dog på privathospital, idet fristen elleres ikke kunne holdes. Så rigtig meget blevet sparet her. Uhm.. ( finder dog diskusprolaps i lænd)

Går 2 år på sygedagpenge, har været i arbejdsprøvning, klar konklusion, kan ikke arbejde, og arbejdsprøvningen blev afbrudt, da jeg blev smittet med virus, idet jeg så bliver taget ud af kemo-behandlingen, jeg nu får pga betændelsgigt i rygrad. Sagsbehandleren indstiller til pension, men jeg får afslag, idet arbejdsprøvningen var for kort, og at der fortsat findes behandlingsmuligheder? (skal være i behandling resten af mit liv)
Jeg havner derfor på kontanthjælp match 5, klager derfor til Borgmester Nick Hækkerup.
Naivt, fordi jeg tror det hele beror på fejl, men vores kære socialdemokratiske Borgmester siger ; Kan man ikke yde, skal men ikke nyde. ??
Min kæbe hang i gulvhøjde, da udtagelsen faldt da jeg forklare at jeg rent faktisk er syg, har ejerbolig, er afhængig af min bil, samt specialtræning.
jeg blev tilkendt merydelsen, til km-penge til bil, samt til medicin.
men jeg har selvsagt ikke råd til driftomkostninger på bil, af kontanthjælpen. derfor tages plader af bil 1.5.06, da vægtafgift og forsikring skulle betales.
Træningssagen ligger i kommunen til fornyet genbehandling, der har den ligget siden 2.11.06.
har ansøgning til kørsel liggende siden 20.4.06.
lægen har henvendt sig 3 gange vedr kørsel, idet jeg ikke kan tage offentlig transport, første gang 24.4.06. Hvor han gør opmærksom på mit kørselsproblem.
En ny arbejdsprøvning bliver udskudt, fordi de afvendter speciallægeerklæring. den bliver der så fusket med, man tager den sidste del ud, og vupti har vi istedet en statusattest, hvorfra der bliver lavet konsulentudtagelse, men dog uden forklaring, samt diagnoser, da de ikke var med i det afsnit.

1. okt.06 bliver min kemo-behandling stoppet idet jeg jo ikke kan møde til kontrol på sygehus, samt passe blodprøvetagning, samt ved akutte problemer.
her skriver lægen igen vedr kørselsproblemer og den nu manglene behandling.

Forår 2007, får jeg status lavet på reva-centeret, får høj taxi bevilliget til de 4 gange jeg skal derned.(1.5 km hver vej)
Samme konklusion, kan ikke arbejde hverken på alm eller skåne vilkår.
Men nu er problemet selvfølge den manglene behandling ?
En masse frem og til bage, og her 19 sep overgår min sag så til behandling efter pensionsloven. men.. jeg vil se det først, men krydser alt hvad krydses kan.

Vedr. merudgifter; er Ombudsmanden igang med en undersøgelse af sagsforløbet. Har fortsat ikke fået svar, på ansøgninger, samt træningssag ikke behandlet.
Hillerød kommune har haft rigtig mange undskyldninger, har brugt så mange penge, at min bil kunne have været kørende 3 gange.
Senest, for de seneste erklæring, var undskyldningen at man var i tvivl om jeg er omfattet af personkredsen ?
På hvad grundlag ? men det behøver de åbenbart ikke bevise, dog vil det jo ikke holde i et evt afslag.
men de har ihvertfald fået lægeschoppet, dog uden held.
det sidste stundt er, at de forsøger at pakere mine problemer i visitationen, hvor jeg har rengøringshjælp, indkøbsordning, og nu kan jeg bare få hjælp der efterhånden som jeg bliver dårligere, pga manglene behandling, træning, og kørsel.
Foehåbentlig får de ikke held til at , i værste fald at jeg skal ende i kørestol, men jeg håber det bedste.
Har fortsat hesten, og kommer også derud hverdag, med alle muliges hjælp, men får selvfølgelig ikke det optimale ud af det, da jeg jo er afhængig af hvornår de kan køre mig, og derfor ikke kan tage hensyn til rytme, hvile mv.
Dog har jeg lige fået bevilliget alt kørsel i høj taxi til alt sygehus, læge o lign via jobcentret(§82 stk 5). Så nu afvendter jeg skanning og skal derefter have genoptaget min behandling på sygehus.

Afvendter også afgørelsen, som de har lovet inden 9 okt, vedr merudgifter.

Håbet er jo lysegrønt
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2007, 17:01   #2
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Kære Pia

Sikke en trist historie - hvor må det være hårdt for dig.

Jeg krydser hvad der krydses kan for dig, og håber at dit liv og din hverdag snart bliver lettere for dig.

Mange hilsner
Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 21:52   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, nu har de så lægeshoppet igen.
har indhendtet journaludskrift, fra ny speciallæge, været der EN gang.
Bliver medtaget i vuderingen til merudgifter ?
ved ikke om det er godt eller skidt, lægen skriver, normale blodprøver, og en bedring i tilstanden i forhold til 2 år før.
men det der IKKE står; at blodprøverne ved min lidelse i over 40% er normale + har kun været ude af stærk prednison i 10dage på undersøgelsensdagen.
han siger også at jeg stadigvæk er påvirket af medicinen, men skriver det ikke.
lægen vidste jo heller ikke hvad det skulle bruges til, og har derfor selvsagt bare sendt til kommunen.
Er der nogen der har ideer til, hvad jeg gør?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 21:55   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
ang. §100

Følgende har jeg sendt til socialministeriet i dag;

-----------------

Hvilken formulering er jf. lovgivningen korrekt;

LBK nr 1117 af 26/09/2007 :
§ 100. Kommunalbestyrelsen skal yde dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse til personer mellem 18 og 65 år, med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der efter § 15 a i lov om social pension har opsat udbetalingen af folkepensionen. Det er en betingelse, at merudgiften er en konsekvens af den nedsatte funktionsevne og ikke kan dækkes efter anden lovgivning eller andre bestemmelser i denne lov.

Eller

http://www.social.dk/ministeriets_om...il_voksne.html

Hvem kan få dækket sine merudgifter?
Personer mellem 18 og 65 år, samt personer, (der har opsat udbetalingen af folkepension) efter § 15a i lov om social pension med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne er omfattet af servicelovens § 100.

Der skal være tale om en varigt nedsat funktionsevne, hvis konsekvenser for den enkelte er af indgribende karakter i den daglige tilværelse, og som medfører, at der må sættes ind med betydelige hjælpeforanstaltninger for at opnå en tilnærmelsesvis normal tilværelse.


------------

Ikke svar på dit spørgsmål, men omvendt er den øverste det korrekte, ja så synes jeg det er interessant
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 22:51   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lena.
Jeg forstår ikke helt forskellen, medmindre det handler om kan eller skal?

ved du hvad betydning det har at man er tilkendt hjemmehjælp ? (formuleringen er VÆSENTLIG funktionsnedsættelse).1 time hver 14 dag.
Herunder mener jeg personkredsen for merudgifter.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 23:20   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har glemt at skrive at merudgiftsagen er udsat endnu 14dage.
har fortsat ikke aktindsigt.
juristens forklaring indeholder flere faktuelle fejloplysninger vedr diagnoser, samt påstår han at der ikke er inflamation at se på skanning, selvom det er beskrevet, også i konklutionen.

Pisse frækt. Håber at der bliver slået ned på de falske vidregivelse af oplysninger.
jeg sender ihvertfald de nævnte lægeerklæringer samt skanningsbeskrivelsen ind til ombudsmanden.

men jeg vil gerne have det i medierne, med hvilken frækhed kommunen handler, men tør ikke rigtig lige nu?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2007, 09:11   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
sidste nye.
Nu vil kommune afvente skanning, som skrevet i journal. Hvilket igen vil udsætte en afgørelse jeg skulle have haft for 1.5år siden.
Jeg får dog mulighed for at få sagen afgjordt på det foreliggende, men det har de får sagt, hvorefter de beslutter at jeg alligevel ikke kan.
Men jeg prøver endnu engang at be om en afgørelse.
Ombudsmanden får det selvfølgelig sendt ind, vedr hans undersøgelse af sagen.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 11:12   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
opdatering.
har fået grundlaget, men det er så mangelfuldt, at de lige så godt bare kunne have sagt at de ikke vil afgøre sagen.
De har rettet, undladt afsnit i et elleres færdigt samtaleskama.
Der mangler den træningssag, der har ligget siden 2.11.06, til genbehandling.
konsulentudtagelse, er uden diagnoser, dog har lægekonsulenten selv opfundet en " kronisk rygsmertetilstand". den er i den grad misvisende.
2 lægehenvendelser, er heller ikke i sagen.
Ansøgning om kørselshjælp 20.4.06, er heller ikke i sagen.
ny funktionsbeskrivelse, heller ikke i sagen.
Konsulentudtagelse, lavet på en statusattest, der IKKE eksistere, fremgår.
funktionsbeskrivelser, samt andet relevant, er ikke med i konsulentudtagelse.
beregninger, herunder HUR handicapkørsel, er ikke foretaget.
Derimod en beregning på 44.500kr i km-penge, istedet for det rigtige beløb på 7.400kr.
Jeg fatter ikke at de bliver ved med deres ulovligheder. denne sag om merudgifter har nu taget over1.5år, måtte max have taget 6uger for en genbehandling.
vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 19:18   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har klaget over grundlaget på flere punkter. bla fordi lægekonsulent udtagelse mangler diagnoser, istedet har han sat sin egen. dernæst mangler træningssagen. dertil har de ændret i samtaleskema.
men klagen er sendt 25okt.
idag får jeg så brev om at sagsbehandleren er sygemeldt(gad vide om det var min sags skyld). derfor ny sagsbehandler. Får svar om 3 uger vedr afgørelsdato.
Dertil spøger de igen vedr yderligere oplysninger. Jeg har svaret på det 3 gange, senest 14okt.2007.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 19:42   #10
giselle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
giselle er ny på vejen
hejsa

Ja det er fuldstændigt urimeligt det du bliver udsat for. Kan godt forstå at du har overvejet at gå til medierne. Det har jeg også med min sag men jeg er ikke rask nok til at klare den tumult og desuden er det svært at vide om det vil påvirke sagen negativt.

Håber at ombudsmanden kan hjælpe dig. Jeg har læst nogle af hans afgørelser og han virker som en retfærdig mand.

Held og lykke
giselle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension