K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2014, 10:30   #1
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Uvildig Socialrådgiver - Rehab -????

Lige et spørgsmål:

Jeg har fået ny rådgiver... jeg kunne så ikke lige kende hende (har fibrohjerne nogle gange.) Men hun har åbenbart sat med ved mine afslag i Rehabiliteringsteamet... er man så ikke uvildig?? Jeg føler sådan lidt... hun har været med til at bestemme at jeg fik afslag...

Jeg skal til stort møde i dag med hende samt chefen for jobcenteret - da jeg har klaget over hun sendte en anden persons personlige papirer til mig og ikke kunne kende forskel på os. Samt angående mit ressourceforløb på tre år... Jeg synes ikke det behøver at tage så lang tid at få mig afklaret. Min gamle rådgiver mente heller ikke dette. (desværre blev hun forflyttet

Uh - hvor skal man så meget grueligt i gennem med den kommune.
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 01:57   #2
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Hvordan gik mødet? Jeg har hørt at den koordinerede Sagsbehandler man skal have i et ressourceforløb kan sidde med i teamet. Det gjorde det så ikke i mit tilfælde. Føler du dig også parkeret?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 07:57   #3
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Hvordan gik mødet? Jeg har hørt at den koordinerede Sagsbehandler man skal have i et ressourceforløb kan sidde med i teamet. Det gjorde det så ikke i mit tilfælde. Føler du dig også parkeret?
hejsa..

Det var endnu et underligt møde med kommunen. Jeg fik gjort dem opmærksom på at det var total spild af tid at vente tre år med at afklare mig. (jeg har da også bare været sygmeldt siden 2006/7) Ironi kan forekomme.

Ja, de må så gerne sidde med - intet ulovligt i det.

Jeg fik fremskyndet mine "aktiviteter" (træning og virksomheds praktik) Selvom jeg allerede nu ved at "træning" (som jeg allerede gør) ikke får den effekt de ønsker. Så det at det er tre år, er åbenbart flexibelt.

Dog sagde chefen for jobcenteret en meget underlig ting som jeg ikke har hørt før. At man rent faktisk kan ende på kontanthjælp igen. Hvis man er for syg til flex men for rask til pension... Jeg var lidt ckokeret over denne udmelding og fik også forklaret dem, at jeg følte det var en skjult trussel.

Jeg har tænkt mig at få det på skrift fra min rådgiver i dag...

Parkeret.... ja og atter ja... Det er grumsomt...

Va med dig... hvor lang tid har du fået...?

Kh

herfra
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 08:34   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ang. For syg til fleks for rask til pension - så læs helsingør dommem http://kroerpramming.dk/wp-content/u...gørdom-MKP.pdf

Og den kender enhver jobcenterchef udenærket - så det siger han bare for at skræmme dig.

Dommen siger klart, er man får syg til fleks, så er man berettiget til pension.

Måske du skal sende ham en kopi. :-)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 09:04   #5
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ang. For syg til fleks for rask til pension - så læs helsingør dommem http://kroerpramming.dk/wp-content/u...gørdom-MKP.pdf

Og den kender enhver jobcenterchef udenærket - så det siger han bare for at skræmme dig.

Dommen siger klart, er man får syg til fleks, så er man berettiget til pension.

Måske du skal sende ham en kopi. :-)
TAK gisne.... Den ryger lige direkte i posten til hende...smiler...;-) herligt...


Nu læste jeg det lige overfladisk... står der at hvis man er for syg til flex - skal have pension...??
__________________
livet er for de modige.....

Sidst redigeret af Fib; 07-03-2014 kl. 09:08.
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 09:25   #6
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg fik 5 år på ressourceforløb. Det har jeg skrevet om i min egen tråd. Tænk hvis vi skal have hængende en trussel om at skulle tilbage til kontanthjælp og GF, ja så står alt jo stille.
Jeg tænker om Helsingør dommen kan bruges mere, efter at der er lavet ny reform og med muligheden for ressourceforløb?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 10:01   #7
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Men hvis det kun er en selv der mener man er for syg til fleks, uanset hvad og hvem der støtter en... så er man jo umiddelbart ikke berettiget til andet end kontanthjælp.

Dermed kan kommunen jo godt sætte en på kontanthjælp indtil højere instans måske griber ind !
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 10:10   #8
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Hvis det nu er alle andre end jobcentret der synes det, så har de en magt, de ikke skal have. At de kan tilsidesætte alle lægers udtalelser, er virkelig frustrende.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension