K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2014, 16:26   #1
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Nye regler om E-Damp

Så blev det vedtaget http://www.europarl.europa.eu/news/d...e-from-smoking

Der er dog lidt tid at løbe på:
Citat:
Næste skridt

Ministerrådet forventes at give sin endelige godkendelse den 14. marts. Når direktivet er trådt i kraft, vil medlemslandene have to år til at implementere de nye regler i den nationale lovgivning.
Noget siger mig at det ikke vil tage børnene på hoppe-Borgen to år, lovforslaget ligger nok klar allerede...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 16:54   #2
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
For en i da h.....
Sådan nogle r.......
Det kan de altså ikke være bekendt!!!

Hvorfor s.... Skulle de nu blande sig??

Ja, ja... Endnu et sted hvor EU skulle blande sig.... P..
:'(
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 18:48   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
2 modeller for e-cigaretter

Som foreslået af MEP'erne vil e-cigaretter skulle reguleres som lægemidler, hvis de præsenteres som hjælp til rygestop, og ellers som tobaksvarer. Hvis de reguleres som tobaksvarer, må nikotinkoncentrationen ikke overstige mere end 20mg/ml.

Jamen er dét ikke okay?? Jeg mener, så er vi da ikke tvunget til, at det SKAL anses som et lægemiddel som skal købes på fx apoteket - det må også henhøre under tobaksvarer, hvilket dog gør det LIDT lettere......eller hvad??

Resten har jeg ikke hjerne nok til at oversætte til noget der giver mening....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 18:48   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Som jeg læser det så bliver Genopfyldelige e-cigaretter bliver tilladt.

Hvis de reguleres som tobaksvarer, må nikotinkoncentrationen ikke overstige mere end 20mg/ml.

Det er slut med cigaretter, der smager af mentol og lakrids, menthol først i 2020.

Det er dog op til Sundhedsstyrelsen i Danmark at fortolke direktivets regler for e-cigaretter. De elektroniske cigaretter skal enten markedsføres som et rygestopmiddel eller som tobak.
Og meget mere....
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 18:57   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nye regler om E-Damp

Tænkte at det ville være bedst med en selvstændig tråd om de nye regler om E-Damp...derfor jeres indlæg fra andre tråde kan være havnet her..

Her man man smide links og andet nyt man finder rundt om på nettet...

Først kommer der en opsumering fra DADAFO E-Damper Forening om disse nye regler og hvad det vil gøre for os..

Citat:
Dansk e-Damper Forening

Artikel 18 i TobaksProduktDirektivet er i dag blevet stemt igennem i EU-parlamentet.

• E-damp produkter vil fremover kun kunne købes i Danmark, hvis de overholder ordlyden i TobaksProduktDirektivet -
dvs. de fleste af de tanke m.m. som anvendes i dag, bliver forbudt.

• Et begrænset antal nye brugere, der vil skifte til e-damp

• Risiko for, at de der helt er holdt med at ryge tobak (ved at skifte til damp) vil vende tilbage til tobakken igen

• Små- og mellemstore virksomheder (forhandlere og producenter) vil lukke forretningen, som følge af de unødvendigt
høje og strenge krav der stilles til e-dampere og -væsker (med eller uden nikotin)

• Endnu et produkt, som ingen gider bruge i fremtiden - da den ingen "appeal" har til dem som produktet er rettet imod

• En miljømæssig katastrofe, når e-grej kun må/skal sælges i små mængder = mere affald, og affald der ikke kan genbruges eller

• Forsøg på at de-facto-forbyde en konkurrent til medicinalindustriens produkter er lykkedes - pharma-lobbyisterne har vundet ... i denne omgang

• Udbuddet af de e-damp produkter, som de danske forbrugere har mulighed for at købe, bliver drastisk reduceret.
Og til dem der mener at de så vil købe deres damp-grej og store ordrer af væsker andre steder end i Danmark,
så er der via TPD givet mulighed for at man i EU kan forbyde salg af e-produkter på tværs af landegrænser.

Er det nu vi begynder at gøre modstand?



Artikel 18 er den artikel i tobaks direktivet som omhandler Elektroniske E-Cigaretter og E-Damp
Kilde: En opsumering fra DADAFO https://www.facebook.com/DanskeDampe...097372771625:0

Så er der nogle andre links

Spørgsmål og svar: Nye regler for tobaksvarer http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-14-134_da.htm

Tobak: Parlamentet godkender nye regler, der skal få unge til at afstå fra at ryge http://www.europarl.europa.eu/news/d...e-from-smoking

EU giver mentolcigaretten dødsstødet (der er også noget e-damp) http://politiken.dk/forbrugogliv/sun...-doedsstoedet/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 19:17   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan ikke forstå hvad det betyder - eller om det betyder noget endnu....

Kan jeg så fortsat bestille mine væsker i England, Polen, Spanien og Italien som jeg fx gør i dag, og hvor længe kan jeg blive ved med det? Er det her 2016 kommer ind......?

Ved man noget om, hvornår alle landende har besluttet sig, så man som forbruger ved, hvor man kan købe sine produkter fra??

Som i kan forstå, så er jeg helt rundt på gulvet og fatter IKKE en brik af NOGET som helst....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 19:32   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Om du kan købe nikotin væske...tja det er op til lille Danmark om de vil forbyde fjernsalg...

Det er nemlig op til hvert enkelt land at forbyde dette....og nej så vil du ikke kunne købe nikotin væsker i udlandet eller over nettet...

Det direktiv skal være implementeret "inden" 2016....læg gerne mærke til ordet INDEN...så ingen ved hvornår det vil træde kraft her...

Selve direktivet skal endeligt vedtages d. 14 marts...og der er næppe tvivl om at det går rent igennem nu..

Man vil ikke kunne købe væsker...forudsat at det ikke er blevet forbudt af det enkelte land...med nikotin på over 20 mg pr ml...men det er jo ikke et problem for lige dig Helene...kun for alle os der damper over 20 mg pr ml...

Hvert land beslutter selv om det er et lægemiddel...hvilket dk allerede har....eller om det må sælges som et tobaks produkt...ja også selv om der ikke er noget tobak i e-damp...

Alle flasker der må sælges...10 ml pr flaske..ja de skal børnesikres og advarsler på...hvilket jo er fint nok..

Problemet er når det kommer til tanke...ampuller eller kald det hvad i vil....ja for de skal sørme også børnesikres og der MÅ IKKE kunne komme væske ud...

Dette kan som sagt IKKE lade sig gøre med den teknologi vi har nu...plus det vil i det hele taget blive et problem med hvordan man skal kunne påfylde en sådan tank...når nu man ikke må kunne få det væske på sig...

Så velkommen til CIG-A-LIKES....altså de små der ligner rigtige cigaretter...

SÅ er der en hel del problemer for diverse forhandlere...som vil gøre det rigtig meget sværere for dem at blive ved med at være forhandlere...ihvertfald af ecigs...

Glemte at skrive...at alle ecigs skal afgive den samme mængde nikotin osv ved hvert sug...så generelt skal ecigs laves helt om...for det er der ikke nogen af dem der gør i dag...

EDIT lidt mere

Der har været på tale at EU ikke ville tillade parlementet at få en split afstemning om e-damp for sig og tobak for sig...

Det har præsidenten nægtet hele tiden....men sjovt nok....

41 minutter før afstemningen som skulle kun være en samlet afstemning om alt....ja der gav de lov til en spilt afstemning...41 minutter..

På det tidspunkt havde dem som er for e-damp ikke tid til at forklare alle de andre at de faktisk godt kunne sige nej til tobak eller stemme for det og samtidig ville de kunne stemme nej til artikel 18 som omhandler e-damp

Hør engelske Nikki Sinclaire forklare det her http://www.youtube.com/watch?v=ahiP_...ature=youtu.be

Det er bare så korrupt det EU som noget kan være....nøjs hvor er jeg træt af dem....en flok tåber...

EDIT

Lidt fra dagens.dk

EU forbyder e-cigaretter http://www.dagens.dk/sundhed/eu-forbyder-e-cigaretter
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 20:51   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det gør ONDT når jeg læser at det går udover menthol cigaretter..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 21:28   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
ja, det må være forfærdeligt for dem der ryger menthol cigaretter - der er jo ikke rigtig noget alternativ. Man har så altid kunne købe mentholkrystaller, for det ved jeg folk bruger, der fx selv ruller cigaretter. Om man så stadig kan købe dem, ved jeg ikke....

Menthol er nok det eneste jeg hverken kan ryge eller dampe...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 21:55   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Alm cigaretter smager også forfærdeligt i min mund

Men gad vide, om der kommer stor udsalg på varepartier, som bliver ulovlige med tiden?
Det kunne være rart
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension