K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2014, 18:24   #1
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Rehabiliteringsplan hvad er det?

Jeg harværet til møde på kommunen m. min sagsbehandler og en UU vejleder.
Egentlig har jeg søgt om at få en uddannelse m. revalidering, men kan forstå det er for lidt ældre uddannede mennesker og ikke noget for mig på 21, jeg har heller ikke lagt skjul på at det jeg ønsker mig mest på længere sigt er fleks job.


Jeg var meget rørt til mødet så jeg fik ikke så meget med og har ikke endnu ikke fået et referat, men jeg har fået en kopi af et skema jeg skal svare på hvor der øverst står rehabiliteringsplan, men hvad er det? og hvad kan det bruges til?
Det er spørgsmål jeg alle har svaret på før så jeg kan ærlig talt ikke lige finde ud af om det er starten på en større undersøgelse eller hvad det er..

Men sagsbehandler sagde egentlig bare at nu var hun ny i min sag så vi skulle starte "forfra", hmm jeg som har haft så mange skiftende, så kan jeg bedre forstå der aldrig er kommet noget konkret ud af noget
Men hun sagde også at jeg var en "atypisk" sag da jeg ikke er ældre og vi nu bevægede os ind i et område hvor folk normalt var noget ældre.


Jeg har valgt ikke at skrive så mange detaljer om min sag for at gøre det mere overskuligt at læse, men spørg endelig

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe.
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 18:34   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis det er det her skema :http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx du har fået så går det ud på at når det er udfyldt og du har været hos din læge for en lægeerklæring, så mødes du og din sagsbehandler med rehabiliterings teamet for at snakke om hvad der kan hjælpe dig videre.

Rehabiliterings tramet, kan så indstille dig til ressourceforløb, fleksjob, førtidspension eller andet som de mener vil kunne hjælpe dig.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 18:43   #3
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Jeg kan ikke åbne filen, men det er det skema der hedder den forberedende del, spørgsmål om erfaring indenfor uddannelse og job, netværk, hvordan man ser fremtiden på arbejdsmarkedet, hvad man godt kunne tænke sig osv.

Men det er jo super hvis det er det jeg er kommet ind i nu
Tusinde tak for svaret
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 18:59   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du ikke kan se dokumentet så hent et program der kan vise word filer her http://www.microsoft.com/da-dk/downl...ails.aspx?id=4

Link til de forskellige programer til at vise dokumentyper ligger under nyttige links her på siden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:00   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Såer det samme skema vi snakker om.

http://www.kk.dk/~/media/1EB261CBE5A...2EEFFC879.ashx

Måske du kan åbne denne, som er en "køreplan" over hvad der sker
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:21   #6
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Okay, den er jo meget rar at have
Ved du noget om varigheden af dette?
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:31   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er meget forskelligt fra person til person jeg har hørt om nogle som kom igennem det hele i løbet af et par mdr og så til min egen sag som tog 11 mdr fra vi startede på skemaet til jeg mødte rehabiliterings teamet.

Men det var bl.a også fordi jeg ikke kunne medvirke ret lang tid af gangen i møderne hvor skemaet skulle udsyldes pga. Rygsmerter (så der skulle en del møder til), dertil kom sagsbehandlerens sommerferie imellem og en tur omkring klinisk funktion + at jeg bor i en kommune som godt kan lide at trække tingene i langdrag.

Men for mange andre er det gået langt hurtigere
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:38   #8
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Okay, jeg har samme type kommune, men jeg kan jo kun håbe det kommer til at gå hurtigere!
Jeg går ud fra at det er mhp. revalidering jeg er havnet her, men det får jeg jeg med størst sansynlighed afslag på, men så vil jeg jo rigtig gerne have fleks job.
Skal jeg så lave undersøgelserne en gang til eller fortsætter man bare hvor man slap?
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:48   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Rehabiliterings teamet skal jo komme med forslag til hvad de indstiller til. Hvis det så ikke bliver bevilliget, så ryger sagen tilbage til rehabiliteringsteamet som skal tage stilling til om de stadig mener det samme, eller der skal prøves noget andet.

Dette har jeg dog ikke selv prøvet, men læst herinde om nogle som har prøvet og hvor rehabiliterings teamet fastholder deres indstilling og hvor sagen som jeg har opfattet det ryger lidt frem og tilbage....


Tror ikke man skal igennem undersøgelserne m.v igen forfra
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:51   #10
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
super, mange tak for alle svar!
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension