K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 11:39   #1
Andrew
Ved at vænne sig til K10
 
Andrews avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2014
Lokation: https://t.me/pump_upp
Indlæg: 20
Styrke: 11
Andrew er ny på vejen
PTSD efter komunal aktivering

I 2010 blev jeg sendt i en aktivering af Gladsaxe kommune med henblik på at jeg skulle komme til skade. Efterfølgende er mine papirer blevet smidt ud, journaler forfalsket samt der ligger falske papirer i min sag der skal gøre det ud for de oprindelige. Jeg var før denne aktivering et sundt menneske med en god udd annelse og et godt CV.
Jeg har i dag PTSD pga. denne aktivering, men jeg kan ikke få det behandlet som en arbejdsskade da både den legale kontrakt samt referater fra mine sygesamtaler er forsvundet, og der er falske oplysninger i mine journaler.

Jeg vil her prøve at ligge alt ud i et omfang så folk kan se hvor meget Gladsaxe kommune, statsforvaltningen samt ankestyrelsen dækker over tydelige overtrædelser af straffeloven. Jeg forsøger ikke at tage noget ud af sammenhæng, så skulle der være noget der skal tilføjes eller forklares bedre, så retter jeg det.

Punkt 1:
Aktivering med henblik på at jeg skulle komme til skade.


Jeg skulle i 2010 i aktivering og fik på grund af min baggrund tilbudt at komme ud i en ungdomsklub hvor jeg skulle vedligeholde deres computerlokale i 4 måneder. Dette var da Rocker/indvandre krigen lå på det højeste, og folk blev overfaldet pga. deres udseende. Jeg var på daværende tidspunkt en lille langhåret fyr på ca. 100kg.

Da jeg kom ud til ungdomsklubben viste det sig at være en klub hvor de forsøgte at få kriminelle indvandre ud af banderne, og der var intet computerlokale, kun 4 fysisk smadret computer som der ikke var råd til dele til.

Her vedhæftet kontrakt fra denne aktivering, denne findes der kun en kopi af da jeg den gang scannede mine papirer, Gladsaxe kommune har smidt dem væk for at dækker over at jeg blev sendt ud på et falsk grundlag.



Samme aktivering ifølge mine journaler.



Statsforvaltningen siger:



(Nej papirerne var ikke med i besvarelsen)

Ankestyrelsen kan nu sige at den lovmæssige kontrakt jeg fik indraget til en sygesamtale ikke findes, samt der ikke er nogle referater fra sygesamtalerne. (Så hvorfor lyver statsforvaltningen samt Gladsaxe når de siger at de har udleveret den?)



Punk 2:
Sygemelding samt sygesamtaler.


Efter 4 uger bland kriminelle indvandrer gik jeg totalt ned psykisk, og fik et tilbud fra n ven om at jeg kunne flytte over til ham, bare at jeg kom væk fra denne aktivering. Jeg ringede derfor til Herning jobcentre for at høre om jeg kunne fortsætte min aktivering der, da jeg bare skulle væk.
Damen jeg snakkede med der kunne høre at jeg var tydeligt rystet og sagde at jeg straks skulle tage på jobcenteret og melde mig syg, samt forlange krisehjælp.

Hvis nogen kender det med at være totalt rystet, så kan jeg sige at man gør som man får besked på. Jeg tog på Jobcenteret i Gladsaxe og meldte mig syg samt forlangte krisehjælp. Min daværende sagsbehandler sagde at jeg skulle snakke med en anden sagsbehandler. Da hun kom og så kontrakten sagde hun ”det har han bare ikke gjort” hvor efter at hun inddrog min kontrakt med begrundelsen ”nu har du jo været der, så den har du ikke brug for længere”
Jeg skulle derefter med til et andet kontor, hvor jeg havde den første sygesamtale med hende. Der blev skrevet referat af denne samtale, og der fremgik af dette referat at jeg var blevet nægtet krisehjælp. 14 dage efter skulle jeg til en opfølgende sygesamtale, igen blev jeg nægtet krisehjælp og der blev skrevet referat. Ved denne sygesamtale blev vi enige om at jeg skulle rask meldes, da der ifølge hende ikke var nogen grund til at jeg kom der hver 14 dag, nær jeg alligevel ikke kunne sendes i aktivering de næste 5 måneder, da jeg havde været i aktivering i 4 uger.

Referaterne fra sygesamtalerne måtte jeg ikke få udleveret da de ifølge hende kun var til inter brug, og de kunne udleveres hvis der blev brug for dem.

Efter at jeg havde klaget over mangler i min aktindsigt (kontrakt fra aktiveringen, sygesamtaler samt aftaler manglede) ser det ud til at mine journaler er blevet redigeret så mine sygesamtaler nu fremgår som jobsamtaler. (hvilket der heller ikke findes nogen dokumentation for hos Gladsaxe Kommune)

Og nej jeg vidste ikke at man skulle spørgere efter journaludskrift da jeg forlangte aktindsigt, dem har jeg ført senere fået fra arbejdsskade styrelsen.

Punk 3:
Dokument falsk.


Da Gladsaxe Jobcenter skal dokumentere at jeg har været sendt i en kommunal aktivering, og de har været nød til at bortskaffe beviserne på at jeg var sendt i aktivering på et falsk grundlag, så har de været nød til at fabrikere en ny aktivering. Denne har jeg først fået kendskab til efter at jeg har fået aktindsigt.



Denne aktivering fremgår også af mine journaler, og er stemplet godkendt.
Jeg har forsøgt at få fat på xxx xxx ved Tensor, men ingen tager telefonen på 00 00 00 00



Gladsaxe mener dog at det er en hændelig fejl at falske dokumenter falder ned i ens sag og fremgår af ens journaler i stedet for dem der skal være der.



Punkt 4:
Dække over ulovlighederne/bevidste om overtrædelser af loven.

Jeg har snart været hele møllen igennem med klage styrelser, og sjovt nok kan jeg få at vide at Gladsaxe lyver, der er falske papirer, sjusk med journalerne, men alt er bare beklageligt på trods af at det er overtrædelser af straffeloven.
Borgmesteren i Gladsaxe er bevist om hvad der er sket, og jeg har rykket hende 2 gange for at få mine papirer udleveret, men ligesom når jeg klager til resten af Gladsaxe så får jeg intet svar, en besked om at ingen kan huske noget, eller nogle helt andre papirer end dem jeg har spurt efter.

Punkt 5:
Lige nu venter jeg på arbejdes ankestyrelse, samt Ombudsmandens afgørelse, men jeg går ikke ud fra at de gør noget, medmindre at det kommer frem hvad der er sket.

Personen der sendt mig i denne aktivering kan Gladsaxe ikke “huske” hvem er.

Jobkonsulenten ved Gladsaxe Kommune som jeg har haft 2 sygesamtaler ved, og som indragede min kontrakt fra denne aktivering under første sygesamtale, skrevet falske oplysninger i mine journaler, og som har lavet den falske kontrakt kan heller ikke “huske” noget. Alle parpier der har noget med denne aktivering er bekræftet forsvundet, samt redigeret ud af min sag.

Denne post er for at give et indblik i min sag. Der ligger meget mere i den men i første omgang forsøger jeg at holde det så simpelt som muligt. Jeg har nu lagt det online for at folk kan se hvordan en kommune kan finde på at overtræde straffeloven, og måske komme godt fra det? Jeg håber ikke at der er andre der er fanget i situationer som min.

Lov skrifter:

Udsætte folk for fare:
§ 252.
Med fængsel indtil 8 år straffes den, der for vindings skyld, af grov kådhed eller på lignende hensynsløs måde volder nærliggende fare for nogens liv eller førlighed.

Bortskaffelse af papirer:
Straffeloven § 178.


Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes den, som for at skille nogen ved hans ret tilintetgør, bortskaffer

eller helt eller delvis ubrugbargør et bevismiddel, der er tjenligt til at benyttes som sådant i et retsforhold.

Dokumentfalsk:
§ 171.
Den, der gør brug af et falsk dokument til at skuffe i retsforhold, straffes for dokumentfalsk.

Stk. 2. Ved et dokument forstås en skriftlig eller elektronisk med betegnelse af udstederen forsynet tilkendegivelse, der fremtræder som bestemt til at tjene som bevis.

Stk. 3. Et dokument er falsk, når det ikke hidrører fra den angivne udsteder, eller der er givet det et indhold, som ikke hidrører fra denne.

Offentlige folk der er bevidste om at der er lavet overtrædelser af straffeloven, men ikke har gjort noget:
§ 156.
Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

Noget jeg har glemt, eller som står uklart? Jeg tilføjer gerne Jeg kan se at billederne blev lidt for store, jeg skal lige se om jeg kan rette det.

Sidst redigeret af Andrew; 21-02-2014 kl. 12:42.
Andrew er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 00:51   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er målløs.

Henvendte du dig på noget tidspunkt i forløbet til din egen læge?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 01:04   #3
Andrew
Ved at vænne sig til K10
 
Andrews avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2014
Lokation: https://t.me/pump_upp
Indlæg: 20
Styrke: 11
Andrew er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er målløs.

Henvendte du dig på noget tidspunkt i forløbet til din egen læge?
Jeg forsøgte men kunne ikke holde ud at vente ved lægen. Jeg havde på det tidspunkt totalt angst for at møde nogen som helst mennesker.
__________________
https://t.me/pump_upp
Andrew er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 01:26   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andrew Se meddelelser
Jeg forsøgte men kunne ikke holde ud at vente ved lægen. Jeg havde på det tidspunkt totalt angst for at møde nogen som helst mennesker.
Det har jeg fuld forståelse for.

Men jeg tænker, at det måske kunne have gjort en forskel, om du havde snakket med lægen om det hele, så det havde været noteret i din journal.

Dette handler lige så meget om hvad andre kan gøre for ikke, at ende i en lignende situation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 15:13   #5
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Jeg er rystet over hvor mange der kan bevidst være med til at ødelægge folks liv og bare kører videre derud ad, uden nogen form for straf. så længe de selv har det godt vil de med glæde ødelægge andres liv.

Jeg ved også hvor langt nede man er, når man har oplivet noget traumatisk, man tør ingenting, man er angst, man kan ikke gå udenfor en dør, og hvis man er oppe imod et magtapparat (jobcenter og kommune) så er meget bange og hjælpeløs.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 13:33   #6
Andrew
Ved at vænne sig til K10
 
Andrews avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2014
Lokation: https://t.me/pump_upp
Indlæg: 20
Styrke: 11
Andrew er ny på vejen
Helt rigtigt Vovse, jo flere steder det havde været registreret jo bedre, det ville helt sikkert have hjulpet mig.

Zaza jeg kan undre mig over at et Jobcenter kan være hævet over straffeloven. Og jo jeg har haft lavet en politianmeldelse imod Gladsaxe kommune. Den blev afvist med grunden at det ikke var mod en enkelt person.
__________________
https://t.me/pump_upp
Andrew er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 19:28   #7
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andrew Se meddelelser
Og jo jeg har haft lavet en politianmeldelse imod Gladsaxe kommune. Den blev afvist med grunden at det ikke var mod en enkelt person.
Borgmesteren i en kommune hæfter personligt for hvad der foregår i kommunen, så næste gang du vil anmelde kommunen og de kræver en konkret person, kan du bare sige borgmesteren.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 19:43   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Borgmesteren i en kommune hæfter personligt for hvad der foregår i kommunen, så næste gang du vil anmelde kommunen og de kræver en konkret person, kan du bare sige borgmesteren.
Som du kan læse, har Andrew allerede henvendt sig til Borgmesteren hele to gange, og at denne ikke vender tilbage på trods af henvendelser. Så engang i mellem er Borgmestrene lige så olieret som de medarbejdere de har under sig....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 20:50   #9
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som du kan læse, har Andrew allerede henvendt sig til Borgmesteren hele to gange, og at denne ikke vender tilbage på trods af henvendelser. Så engang i mellem er Borgmestrene lige så olieret som de medarbejdere de har under sig....
Som du kan læse svarer jeg på, hvad man stiller op overfor politiet, når de ikke vil tage imod en anmeldelse af kommunen.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 22:09   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Politiet er da SÅ ligeglade! De orker jo ingenting efterhånden - der er frit spil, med mindre det er banderelateret, eller der kan knyttes et lig og/eller en ekstrem forbrydelse sammen med anmeldelsen.

Kommunale fiksfakserier, tyverier mm, har ingen interesse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension