K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 19:44   #1
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Mit liv er ødelagt

Så har jeg været i rehab teamet og det var klart en sag til pension. Men nej nej et ressourceforløb i 5 år med ro og evt psykolog forløb senere. Mærkeligt når jeg havde min neuropsykolog med, der netop sagde at psykologbehandling ikke ville hjælpe på mine smerter og det vil slet ikke betyde nogen funktionsevne. Han pointerer at jeg havde brug for ro uden tidshorisont og derfor lå en pension lige til højre benet. Alle de indhentede nye erklæringer blev der ikke taget hensyn til. Parkeret kan man jo sige. Dog sagde de at jeg kunne jo søge på en paragraf 17. Helt ærligt. Hvor er den ro jeg har så meget brug for?? Jeg orker ikke det her mere. Er så meget på kanten til at opgive det hele. Men hvordan gør jeg det bedst når jeg ingen bolig har og hvis jeg havde en bolig kunne jeg praktisk ikke klare mig selv. Jeg bor midlertidigt hos min mor på 82 år og det går altså ikke. Hun kan ikke holde til det og jeg kan ikke få den ro jeg har brug for. Men når jeg spørger kommunen om de vil hjælpe mig, gør de nar af mig og siger jeg ikke ser ud som om jeg mangler noget og at jeg må tage ansvar for eget liv. Du er jo ikke engang 50 år siger hun og at jeg må da have et netværk der kan hjælpe. Det har jeg så ikke.....det er jo håbløst.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 19:50   #2
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Så har jeg været i rehab teamet og det var klart en sag til pension. Men nej nej et ressourceforløb i 5 år med ro og evt psykolog forløb senere. Mærkeligt når jeg havde min neuropsykolog med, der netop sagde at psykologbehandling ikke ville hjælpe på mine smerter og det vil slet ikke betyde nogen funktionsevne. Han pointerer at jeg havde brug for ro uden tidshorisont og derfor lå en pension lige til højre benet. Alle de indhentede nye erklæringer blev der ikke taget hensyn til. Parkeret kan man jo sige. Dog sagde de at jeg kunne jo søge på en paragraf 17. Helt ærligt. Hvor er den ro jeg har så meget brug for?? Jeg orker ikke det her mere. Er så meget på kanten til at opgive det hele. Men hvordan gør jeg det bedst når jeg ingen bolig har og hvis jeg havde en bolig kunne jeg praktisk ikke klare mig selv. Jeg bor midlertidigt hos min mor på 82 år og det går altså ikke. Hun kan ikke holde til det og jeg kan ikke få den ro jeg har brug for. Men når jeg spørger kommunen om de vil hjælpe mig, gør de nar af mig og siger jeg ikke ser ud som om jeg mangler noget og at jeg må tage ansvar for eget liv. Du er jo ikke engang 50 år siger hun og at jeg må da have et netværk der kan hjælpe. Det har jeg så ikke.....det er jo håbløst.
Jeg forstår godt at du oplever det håbløst og er opgivende. 5 år er jo langt ude i fremtiden. Har selv oplevet at Rehabiliteringsteamet tilsatte læge- og speciallægeerklæringer. Også derfor jeg har anket afgørelsen som nu er i Ankestyrelsen. De har i dag skrevet at der er en sagsbehandlingstid på 5½ måned. Jeg ved at det er lang tid for dig, men tænker at du har intet at miste. Samtidig med anken kører er du jo startet på forløbet med "ro" og hvis du får afslag på anken, så kan du efterfølgende overveje at søge efter §17.

Jeg håber, at du kan bruge det - men øv for dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 19:56   #3
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Kan jeg anke rehabiliteringsteamets afgørelse?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 19:58   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det kan du!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:22   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Kan jeg anke rehabiliteringsteamets afgørelse?
Kun hvis du direkte har fået et afslag.

Men du har nok en god sag, hvis rehabiliteringsteamet selv foreslår §17, alle papirer er friske nu, der er intet at vente på, og da slet ikke til at din sag har været hele vejen til anke.

Som bekendt havde jeg lignende oplevelse som dig, og blev indstillet til pension efter 5 minutter på et nyt rehabiliteringsmøde, en måned efter det første.

Lad være med at spilde dit liv med at vente på anke, det er i bedste fald bare spild af tid.

Og his det bliver ved ressourceforløb, så er sådannoget so mat finde en egnet bolig, en del af det der kan indgå i forløbet.

Bare som orientering, så havde jeg ikke ladet den ligge, det er 1000% sikkert.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:27   #6
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Ja, blot du husker at overholde fristen på 4 uger eller mener det er 28 dage.

Og godt hvis du har en fra fagforening eller anden der er dygtig til at hjælpe dig. Første step jeg blev rådet til var at gøre indsigelse til indstillingen pkt. for pkt. og herefter anken. Så alt kommer med i din sag.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:35   #7
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Hej Hedenstedpigen

Da rehabiliteringsteamet ikke træffer afgørelser, men udelukkende laver indstillinger til kommunen, hvilket anses som en del at den faktiske forvaltningsvirksomhed, kan du ikke anke rehabiliteringsteamets indstilling.

Kommunen er ikke forpligtet til at følge rehabiliteringsteamets indstilling, men det fremgår af loven og dens forarbejder, at det forventes at indstillingen følges i langt hovedparten af sager, som har været behandlet i teamet. Såfremt kommunen følger rehabiliteringsteamets indstilling, vil du modtage en afgørelse, hvor det fremgår, at du er visiteret til ressourceforløb, denne afgørelse kan ankes til Ankestyrelsen.

Såfremt kommunen ikke følger rehabiliteringteamets indstilling, skal sagen på ny behandles i teamet.

Venlig hilsen

Balou
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:50   #8
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Vil det siger der er mulighed for at påvirke kommunen inden de tager beslutningen endeligt? Det kunne jo være de var kommet på bedre tanker
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:53   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
anke tiden tager ikke 5,5 mdr. men nærmer et år, der er bare lang ventetid.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 22:06   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan som sagt ikke anke eller klage over rebateamets indstilling....du kan først klage når kommunen afgøre sagen...og kommunen bestemmer selv om de vil følge rehabteamets indstilling...

Det du kan gøre det er at søge en §17 stk 2 på det foreliggende grundlag i lov om social pension....og der skal du kunne komme med modsvar på hvorfor det IKKE nytter at sende dig i et ressourceforløb...

Kan du gøre dette ja så kan det være at de vil kunne indse at det rent faktisk ikke vil nytte med et ressourceforløb...men det kræver at du kan overbevise dem om at der ikke vil komme noget godt ud af det ressourceforløb..

Ovenstående er desværre din eneste mulighed...ja eller du kan selvfølgelig også vælge at bare tage det ressourceforløb..så det er mere hvis du mener at det ikke nytter med det ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension