K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 22:53   #1
Mikkel Nielsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mikkel Nielsen er ny på vejen
Tilbagevirkende kraft ?

Hej,

Jeg ansøgte i marts 2013 om fleksjob. Og har været igennem et urimeligt langt forløb. Og vil bare høre om man kan få tilkendelse med tilbagevirkende kraft når det bevisligt er kommunen der har været langsomme?

Historik:
Jeg lider af gigt i ryggen, og modtog tilbage i 2011 sygedagpenge. Efter ét år ophører sygedagpengene (2012).
Jeg har valgt at indgå i et forsøgsprojekt med biologiske midler. Af denne årsag vurdere overlægen inde på Glostrup hospital at der ville være 66% chance for mærkbar forbedring. Dette projektforsøg påbegyndte i 2012 og ville tage ca. 1 år at gennemføre.
I 2012 får jeg så at vide at jeg ikke kan forlænge sygedagpengene. Af den årsag at lægerne IKKE kan give en forventning om raskmeldelse indenfor rimelig tid og at jeg IKKE kan søge fleksjob da alle medicinske muligheder ikke er færdigafprøvet.
Jeg står uforstående overfor at man kan få forlænget sygedagpengene ved at prøve IKKE at blive rask, mens hvis man prøver ophører de.
Anyway, ét år efter siger lægerne så der IKKE er mere og gøre, og de anbefaler fra Glostrup Hospital at jeg søger fleksjob, da det rent lægeligt ligger lige til højrebenet. Alle scanninger, blodprøver, røntgen m.v. er på plads og tilstanden er nu stabil.

Jeg søger så fleksjob i marts 2013.
I ultimo april 2013 har kommunen modtaget alle lægelige oplysninger.
Ultimo juli får jeg samtale med socialrådgiver og jobkonsulent. (efter at have rykket utallige gange).
-----
Jeg kan se fra et udtræk fra TDC at jeg har rykket dem (forskellige dage med samtaler over 2 minutter) mere end 25 gange. Og sket på totalt over 18 uger.
-----
I løbet af alle disse rykninger har jeg nu haft 7 socialrådgivere - ingen besked givet til mig herom. Har kun mødt én af dem.
-----
Jeg kommer til samtale i november 2013 - en jobkonsulent kommer ud på mit arbejde den 8. januar 2014.
-----
Jeg er nu indstillet til at skulle til møde med et "rehabiliteringsteam".
-----

Kan man søge om at få godtgørelse med tilbagevirkende kraft hvis/når jeg bliver godkendt til fleksjob? Tænker her på at der IKKE er kommet nye oplysninger i min sag. Jeg har indhentet oplysninger hvor det figurere at kommunal læge vurdere 50% erhvervsevnetab tilbage i august 2013. Det er de "nyeste" oplysninger. Ellers intet.

Mvh.
Mikkel
Mikkel Nielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 00:56   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det vil du ikke kunne få da der ikke findes en lovbunden frist på behandling af fleksjob....

Det gør der feks med førtidspension..så når en sag om førtidspension er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension...ja så har de lovbundet kun 3 måneder....og hvis de ikke kan nå det inden for det tidsrum...ja så kan man få med tilbagevirkende kraft...

Men der findes ikke sådan en lovbunden frist når det kommer til fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 01:00   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bliver nok svært, idet der ikke er fastsat frist i lov vedr. dette.

Muligvis du kan få dækket via domstolene, efterfølgende.

Men jeg ville afvendte, og se hvad der sker, og evt vende sagen herinde igen, når afgørelse foreligger.

Som udgangspunkt, bør du fremover, du IKKE høre noget indenfor 8-10 dage, klage videre til afdelingsleder, socialchefer, og tilsidst borgmester.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 07:13   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, der kan kun gives med tilbagevirkende kraft, hvis du får afslag på fleks, klager og på baggrund af klagen får fleks.

Så kan du få med tilbagevirkende kraft fra da der blev givet afslag.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension