K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2014, 19:58   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Rehab.teammøde - hvem havde I med som bisidder?

Lige et kort spørgsmål til jer der har været til rehabiliteringsteammøde:

Hvem havde I med som bisidder?

...og hvordan følte i nødvendigheden af en bisidder i forhold til traditionelle jobcentermøder?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 20:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg havde den jurist med som har været partsrepræsentant i min sag siden sommeren 2013.

Hun skal også med når pensionsnævnet skal mødes

Nødvendigheden var ikke anderledes for mig, for hun er/var også med til de "alm." Møderå jobcenteret.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 20:42   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg havde kun en bisidder med til et af mine allersidste møder, hvor jeg ikke "turde" andet og dette var så under reglerne før 2013. Ved ikke om du har haft bisidder med før, men der kom altså flere ting i spil så kan kun opfordre hertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 21:25   #4
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har altid haft både bisidder og min kæreste med.
Har dog haft en privat socialrådgiver på i halvandet år, vedkommende har ikke været med til møder før, men jeg overvejer om jeg skal nu - det kan jo ikke gøres om.
Min bisidder (som ikke får penge for at gå med mig) har sagt, at han synes det er meget vigtigere at fokusere på bisidder til de øvrige møder, men at der ved rehabteammøde faktisk ikke rigtig er behov for det, fordi der kun er et par spørgsmål til mig og ellers ikke noget at diskutere.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 22:17   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Jeg har altid haft både bisidder og min kæreste med.
Har dog haft en privat socialrådgiver på i halvandet år, vedkommende har ikke været med til møder før, men jeg overvejer om jeg skal nu - det kan jo ikke gøres om.
Min bisidder (som ikke får penge for at gå med mig) har sagt, at han synes det er meget vigtigere at fokusere på bisidder til de øvrige møder, men at der ved rehabteammøde faktisk ikke rigtig er behov for det, fordi der kun er et par spørgsmål til mig og ellers ikke noget at diskutere.
Hej Nucca
Jeg havde Bisidder med, som kunne være mig behjælpelig pga det kognitive efter hjernerystelse.
Mødelederen sagde ved præsentationsrunden det var en god ide med bisidder til hjælp og være lyttende, men det var mig de ønskede
blev hørt og det var vigtigt jeg gjorde alt for at det var mig som gav indsigt ved svar.

Efterfølgende havde jeg lavet et indlæg, hvor jeg fortalte om mit liv før og nu. Det lægelige var veldokumenteret på nær lægekonsulentens arbejde. hvilket jeg ytrede utilfredshed med.
Jeg blev spurgt ind til min dagligdag, genoptræning, hjælpemidler, hvad deltager du i nu, hvad har du deltaget i, hvad kan du deltage i fremadrettet og meget mere men på en behagelig stille og rolig måde.

Det bedste møde i Kommunal regi jeg har deltaget i. Blev hørt på en stille måde og i en behagelig tone på hele mødet.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 18:09   #6
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Nucca

Mødet med Rehabiliteringsteamet varede i en halv time med relevante spørgsmål og i behagelig stemning.

Jeg havde betalt min psykolog for at deltage og som kunne bekræfte og uddybe det jeg fortalte. Derudover havde jeg en tidligere arbejdsgiver med, som uden jeg vidste det havde optaget mødet med Rehabiliteringsteamet og det var guld værd. Da jeg modtog referatet og pga. den presset situation man sidder i, kan være svært at huske hvad man sagde og ikke sagde og var nemmere at indsende bemærkninger til referatet og sidenhen anken.

I forhold til dig tænker jeg at det kunne være godt at have bisidder med du har tillid til og som er relevant i forhold til dit helbred.

Held og lykke med mødet :-)
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension