K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2014, 13:36   #1
Mor-til 3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mor-til 3 er ny på vejen
Angry Privatliv vs rehab.team

Hej
Vil høre om nogle ved, om der findes regler eller hvor meget de må blande privatlivet ind i vurderinger omkring fleksjob/førtidspension

Til min møde med teamet, blev stillet en masse tvivl når jeg nu har børn, for hvordan kan min arbejdsevne være så ringe hvis jeg kan klare børnene

Må de blande mine børn Ind i min sag, og hvor meget, fik underforstået følelsen af at enten var jeg en dårlig mor som ikke have det godt nok, til at tage mig af mine børn. Eller at når jeg kunne klare mine børn, hvorda. Jeg så ikke kan klare mere i arbejdsevne (maks 2 timer) pr uge
Mor-til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 13:54   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kender ikke til nogle regler.

Men har selv mødt spørgsmål om ikke et ressourceforløb uden indhold indtil mine børn er flyttet hjemmefra kunne være godt (det var ikke rehab. Team, men klinisk funktion).

Vores mindste er 14 år og deres tanke var at når mine børn var flyttet hjemmefra, så kunne min erhvervsevne måske øges fordi jeg ikke længere havde børn hjemme.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 14:09   #3
Mor-til 3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mor-til 3 er ny på vejen
Utroligt

Familien skal indblandes
Her er børnene små, de er alle under 4 år, så der er jo længe til, så kan umuligt tage stilling til hvordan min situation ser ud til den tid
Mor-til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 15:36   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men på en måde har de vel også ret, når man har så små børn bruger man også kræfter og energi på dem, som vil påvirke ens arbejdes evne.

Da jeg fik fleks måtte jeg også bruge meget tid på, at fortælle hvordan jeg fik hjælp i hverdagen med mine børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:04   #5
Mor-til 3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mor-til 3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men på en måde har de vel også ret, når man har så små børn bruger man også kræfter og energi på dem, som vil påvirke ens arbejdes evne.

Da jeg fik fleks måtte jeg også bruge meget tid på, at fortælle hvordan jeg fik hjælp i hverdagen med mine børn.
Selvfølgelig bruger man tid og kræfter og kræfter på børnene. Men eet er jo ikke afgørende for ens arbejdsevne, eller noget der behøver graves i
Mor-til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:04   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De trak også mine børn ind i min sag om førtidspension, for de kunne bestemt heller ikke forstå hvordan jeg kunne tage mig af børnene, men ikke kunne arbejde. De kunne faktisk heller ikke forstå om det nu kunne have sin rigtighed, at børnene havde det godt med sådan en syg mor og var faktisk inde på en §50 som oplagt mulighed for at tjekke, om de udviklede sig socialt og ikke var belastet af min situation.....

Jeg blev faktisk STIK tosset over det, og klagede både til jobcenterchefen og Borgmesteren - navneligt fordi min psykiater, min læge mf allerede HAVDE skrevet at mine børns trivsel ikke var påvirket af mine problemstillinger.
Vuggestue, børnehave og skole, sagde også at de ikke havde nogle anmærkninger, udover at mine børn var nogle af de mest sociale og veltilpassede af alle børnene, og at de anså det som værende en stor gevinst, at jeg netop havde tid og lyst til mine børn og altid havde børnenes behov i centrum.
Jeg fik også en undskyldning, og selvfølgelig blev der aldrig nogen sag. Men de skulle lige true!!

Så det er absolut ikke unormalt at de både begynder med §50 børnesag, trusler, eller at drage paralleller til arbejdsmarked.

Når dét så er sagt, så forstår jeg det også godt, for der ér jo børn der ikke har det optimalt og som ikke trives, så selvfølgelig skal de holde øje.
Jeg blev bare irriteret over at blive truet på mine børn, når sagsbehandleren bare kunne åbne sagsmappen og læse hvad der stod, og dermed komme videre.
Så det var jo bare trusler fra hendes side, eller en eller anden måde at få mig ned med nakken på. Den gik bare ikke, og det gik så ud over hende selv i sidste ende for hun blev ''rykket til andre opgaver'' da jeg først havde fået jobcenterchefen og borgmesteren med på sidelinjen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:10   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
de spørger jo og det bliver jo også noteret...ved mig stod der f.eks jeg havde 1 barn - var gift og ordner alt herhjemme...
men det betød ikke noget.det var vel for at lave et helheds billede af mig...i min ftp tilkendelse nævnes der kun de fysiske ting jeg fejler...

nu er min ved at være halv voksen,.,og meget er da nemmere end de var små-indrømmet...men det burde jo ikke komme din arbejdsevne ved..

det lyder som om de vil trække tiden ud..for mig...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:15   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kommer nok an på om du er fyisk syg, for så bruger man jo sine kræfter på så små børn om det er rimelig eller ej kan man nok ikke blive enige om.

Der er også mange der har svært ved, at forstå af man kan være for syg til, at arbejde men rask nok til, at få børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:24   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
min gik i børnehavekl...da min arb,ulykke skete..og jeg har kun ham og intet netværk..boede langt ude og måtte ikke køre bil..pga gips...

synes godt nok det var hårdt at få hverdag til at fungerer...så beundrer jer der har flere og bliver syge- ingen kritik....
men bare at få lavet mad,vasket tøj..gjort rent mv og være der...det krævede da noget...
så jo det ka da godt være det har noget at sige mht hvad man fejler..og kan yde ..det ved jeg ikke...
men 4 små børn - så er det godt nok mange år at vente på afklaring.det er heller ikke fair..

ved ikke om midlertidige ftp findes mere...det er der nok andre herinde der ved...så¨kunne det måske være en løsning...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:28   #10
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Hej
Hvad blev så udfaldet af dit møde med rahabiliteringsteamet??
Tænker om mødet var med henblik på flekjobsvisitation eller lign. - og hvad mødet så endte med?
Er selv mor til 3 små børn - og er ved at være færdig med min arbejdsprøvning med henblik på fleksjob, så det varer jo heller ikke længe, før jeg selv skal til møde med rehabiliteringsteamet...
Mange hilsner Mortil3børn
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension