K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2014, 07:39   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Thumbs down Er der nogle fælder....

Jeg skal til at udfylde "Rehabiliteringsplanens forberedende del" og
og tænker, er der nogle fælder i denne, jeg stoler ikke på min sb, og
med god grund, sb har løjet mange gange for ikke at køre mig videre i systemet, nu er der ikke meget mere sb kan kommer med, og hvis jeg ikke var mistroisk før, så har sb i den grad sørget for det!!!!

Nogle ting fra SB side: Du kan ikke søge FP før om 2 år hmm.. har aldrig fået et afslag på FP, da denne bliv stoppet under vejs, sb indhenter ikke alle papier i sagen, siger dem og dem er ikke vigtige, hvilken gør at de ting der er skrevet har de noget så svært ved at forstå, sb høre ikke fra sig, så når først sb er på banen, er de nye regler trådt i kraft,smart sb fortæller om alt deres arb,s pres og historier om hvor galt det er gået nogle af dem der er kommet på FP, ja en har endda begået selvmord, plus det sb går ind over min psykiater sb ved meget bedre, du skal bare gøre sådan og sådan, sb er ligeglad om jeg har bisidder med.

For at være helt ærlig så fornemmer jeg de vil holde mig på KH
jeg skal ikke søge arb, og jeg skal ikke være nervøs for at komme i nyttejobs siger sb????

jeg har diagnosen "ængstelig personlighedsforstyrrelse" angst og socialfobi og depression moderat grad" og nedsat funktion i arm
Jeg er over 40 år
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 10:01   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan til enhver tid søge førtidspension efter §17.

Du kan altid forlange, angivne dokumenter skal indgå.

>Du tilføjer blot i liste over dokumenter, eller lign. sted. (ved ikke hvordan skema ser ud). Alternativt ved underskrift.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 10:29   #3
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan til enhver tid søge førtidspension efter §17.

Du kan altid forlange, angivne dokumenter skal indgå.

>Du tilføjer blot i liste over dokumenter, eller lign. sted. (ved ikke hvordan skema ser ud). Alternativt ved underskrift.

VH Popiae
Ja, det har jeg fået at vide efter, mødet med sb, men en løgn er det sb kommer med..
Og de papier der mangler er hentet, og nu vedlagt, og det er vigtige papier, så fatter ikke sb...hel sikker på det er bevist...

Og så er det jeg tænker på om der er fælder i rehabiliteringsteam skema som kan gøre at jeg bliver på kh, stoler ikke på sb
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 10:46   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det du skal gøre er at hjælpe med at skemaet bliver udfyldt så du kan genkende dig selv og din situation.
Sagsbehandler skal jo ikke selv udfylde det, det skal I gøre sammen og du skal først skrive under når du er 100% enig i det der står uanser hvad hun siger.

Det er ikke hende og hendes holdninger det skema handler om, men dig og din situation.
Det kan være svært at stå i mod en sådanne sagsbehandler, men det er du nød til for det er ud fra dette skema at rehabiliterings teamet indstiller.

Du ved også inden du skriver under hvilke lægepapirer der vedlægges (det kan du se på en af de sidste sider) og her har du muligheden for selv at tjekke at alt er med og først skrive under når du er enig.

Jeg har vedhæftet hele rehab. Skemaet, så du har mulighed for selv at forberede dig og se skemaet i sin fulde længde

http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

Du skal også når skemaet er udfyldt og inden mødet med teamet til egen læge for udfyldelse af LÆ 265 den kan du se her, så du ogsåer forberedt på hvad den går ud på

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la265.pdf
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 07:37   #5
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det du skal gøre er at hjælpe med at skemaet bliver udfyldt så du kan genkende dig selv og din situation.
Sagsbehandler skal jo ikke selv udfylde det, det skal I gøre sammen og du skal først skrive under når du er 100% enig i det der står uanser hvad hun siger.

Det er ikke hende og hendes holdninger det skema handler om, men dig og din situation.
Det kan være svært at stå i mod en sådanne sagsbehandler, men det er du nød til for det er ud fra dette skema at rehabiliterings teamet indstiller.

Du ved også inden du skriver under hvilke lægepapirer der vedlægges (det kan du se på en af de sidste sider) og her har du muligheden for selv at tjekke at alt er med og først skrive under når du er enig.

Jeg har vedhæftet hele rehab. Skemaet, så du har mulighed for selv at forberede dig og se skemaet i sin fulde længde

http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

Du skal også når skemaet er udfyldt og inden mødet med teamet til egen læge for udfyldelse af LÆ 265 den kan du se her, så du ogsåer forberedt på hvad den går ud på

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la265.pdf
Jeg kender godt de 2 stk papier du henviser til, skal til lægen idag, og den anden er jeg ved at udfylde, og det er netop denne jeg ikke rigtig kan forholde mig til, har rettet i den 100 gange, for jeg vil gerne forklare mig, men jeg ved osse at et forkert ord heller ordlyd så griber de det og siger, jamen det skal lige afprøves, så kom du igen en anden dag.......Det jeg efterlyser er igrunden nok hvordan denne samtale forgår og og hvor tæt kommer de ind på livet af en
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 07:54   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
For mig foregik samtalen på den måde at jeg og min partsrepræsentant blev modtaget at min sagsbehandler som fulgte os ind i lokalet.

Her sad 5 andre personer som præsenterede sig. 3 fra beskæftigelses området (tror jeg de var), en læge og en fra sundhedsområdet.

De stillede spørgsmål helt konkret til min hverdag. Hvordan klarer du oprydning o.s.v.

Lægen overtog på et tidspunkt og stillede en del spørgsmål: hvad med motion? Jeg kan se at klinisk funktion anbefaler en medicinresuktion, hvordan går det med den?har du andet du kan bruge end medicin mod smerterne?

Hende fra sundhed spurgte ind til træning. Hvad kan du træne? Har du prøvet varmt vandsbassin?

Til sidst spurtge en fra beskræftigelse ind til ressourceforløb. Jeg kan se I papirerne at du har talt med klinisk funktion om ressourceforløb på et skolebibliotek? Hertil måtte jeg svare: ja lægen på klinisk funktion snakkede om et forløb på et skolebibliotek. Det grinede de lidt af og sagde, nå det er sådan den skal forståes. Kan du se dig selv der. Og så forklarede jeg hvorfor jeg ikke kunne det.

Hele samtalen tog 15 minutter.

Vi blev herefter bedt om at vente udenfor sammen med min sagsbehandler.
Efter 15 - 20 minutter, blev vi bedt indenfor igen og da havde de allerede skrevet deres indstilling til førtidspension med alle deres argumenter og beskæftigelsesafdelingen startede førtidspension sagen op tre dage efter
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 08:35   #7
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Jeg var til møde med rehabiliteringsteamet i foråret 2013, og det foregik på samme måde som Gisne beskriver.

Min sagsbehandler og jeg blev kaldt ind, og vi præsenterede os selv, og teamet præsenterede sig med navn, stilling og hvilken forvaltning de kom fra, teamet bestod af 3 personer.

Derefter startede min sagsbehandler med kort at fremlægge sagen, og teamet spurgte ind til hvordan min hverdag var, om hvordan jeg fik min dag til at gå derhjemme, og hvordan jeg ellers klarede mig, om fritidsinteresser osv.

De var også interesserede i at vide, hvor jeg, efter 3 arbejdsprøvninger, så mig selv i forhold til arbejdsmarkedet.

Mødet tog ca. 20 minutter, og jeg syntes, at det var et meget positivt møde.

Indstillingen fik min sagsbehandler dagen efter, og den lød på en psykologisk undersøgelse, og derefter et nyt møde, som pga. sagsbehandler skift og en masse andet rod endnu ikke har fundet sted.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 07:48   #8
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Sidder nu med skema til rehabiliteringsteamet som jeg har udfyldt, det skal sb ha på sit bord, det vil sige jeg skal smide det af ved skranken, jeg har fået den del med hjem som jeg skulle udfylde og sb har beholdt det sb skulle udfylde, skal jeg ikke kunne læse hvad sb har skrevet i sin del og kan man ikke be om besked om når sb har sendt det videre....Der er ikke lavet noget i samarb, med sb vi udfylder hver sit (passer mig fint men vil gerne se hvad sb skriver)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 07:54   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke underskrive før du har set hele skemaet og blevet partshørt (sådan er det ihvertfald i min kommune), for du skriver netop under på at du er enig i alt hvad der står i hele skemaet og du skal også kunne se hvilke lægepapirer der er vedhæftet
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 08:23   #10
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Du skal ikke underskrive før du har set hele skemaet og blevet partshørt (sådan er det ihvertfald i min kommune), for du skriver netop under på at du er enig i alt hvad der står i hele skemaet og du skal også kunne se hvilke lægepapirer der er vedhæftet
Tak, for sb skal ha de papier idag gemmen min kontaktperson i komunnen
hvis jeg først skal til at tid hos sb til at læse de papier, vil jeg æde min hat på at sb trækker det ud til de sidste....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension