K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2014, 16:39   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Fået medhold - igen - hvad nu?

Hej,

Er der nogle herinde som kender til den nye arbejdsgange i Ankestyrelsen?

Vi fik brev fra Ankestyrelsen:
"at de har ændret kommunens afgørelsen - hvilket betyder at der fortsat er ret til udbetaling af sdp efter 31.3.2012.
Ankestyrelsen har ikke taget stilling til i hvor lang tid du herefter er berettiget til sdp, da det afhænger af det videre forløb, som vi ikke er bekendte med".
skriver de bl.a. i brevet.

I deres begrundelsen refererer de flere x til at sdp skulle forlænges med den periode som udgør 39 uger.
Der skrives bl.a. "Vi finder derfor grundlag for at afklare din arbejdsevne og det vurderes sikkert, at arbejdsevnen kan afklares inden for perioden på 39 uger."

Spørgsmålet er nu - før kunne kommunen så sige - pyt vi gider ikke - vi ta' en tur mere - kan de det stadigvæk nu med det nye ankesystem?

Det er nemlig 2. x vi får medhold i selv samme sag.

Da var nemlig ingen klagevejledning eller lign. tilføjet brevet.

Jeg mener at sagen ikke kan gå endnu en gang til Ankestyrelsen eller kan den?

Men hvad så nu - i mellem tiden er min mænd - som det drejer sig om - afklaret i en arbejdsprøvning (delvis på delvis KH og senere helt og aldeles på ægtefælleforsørgelse) fået bevilliget fleksjob og også ansat i et fleksjob med lidt timetal.

Så hvordan ligger landet sådan set lige nu?

Skal de efterbetale sdp for 39 uger eller evt. også for yderligere 26 uger fordi det endte med fleksjob? (Til denne mulighed refererer Ankestyrelsen nemlig også i deres afgørelse)

Kan fleksjobbevilling fjernes? Jeg mener ikke man kan, men .....

Hvor lang tid skal man give kommunen og eller kan de igen nægte??

Måske nogle herinde som har et bud, tak.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 16:47   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
fleksjob kan kun fjernes hvis du ikke gør som der bliver sagt mht. aktivering og job ansøning, eller hvis dit helbred bliver så godt, at du bliver selvforsøgende.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 16:52   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan ikke gennemskue om der kommer efterberegninger, men supergodt din mand har overhalet ankestyrelsen og er i fleksjob.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 21:39   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er svært at gennemskue ud fra det du skriver da du intet nævner om hvor lang tid din mand har gået på de forskellige ting henholdsvis kontanthjælp, ægteskabsforsørgelse og fleksjob fra sygedagpengestoppet..og så nævner du 26 uger men siger ikke noget yderligt om det...

Men som jeg læser det så skal de efterbetale noget da de uretmæssig har stoppet din mands sygedagpenge....fra kontanthjælpbeløbet og op til sygedagpenge beløbet i den periode på de 39 uger og fuldt ud beløb for sygedagpenge i den periode hvor der var gensidig forsørgerpligt.

Din mand er heldig at han nu er fleksjobber for så kan kommunen ikke bare "snuppe" pengene..

Ang de 26 uger ja så har vi ikke nogen forudsætninger for at kunne svare dig på det...da det vil kræve at man kender meget mere til sagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 15:27   #5
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Tak for input, men har ingen et bud på om kommunen kan ignorere Ankestyrelsens afgørelse, det er mere om man faktisk bare kan blive ved og ved og ved og ...... :-)

Sagen er ikke hjemvist for ny behandling eller lignende de har 'bare' ændret kommunens afgørelse??
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 16:24   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Tak for input, men har ingen et bud på om kommunen kan ignorere Ankestyrelsens afgørelse, det er mere om man faktisk bare kan blive ved og ved og ved og ...... :-)

Sagen er ikke hjemvist for ny behandling eller lignende de har 'bare' ændret kommunens afgørelse??
Er der en Borgerrådgiver i Jeres Kommune I kan rette henvendelse til og få hjælp af til forklaring og forståelse ?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension