K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2014, 10:42   #1
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
begynder e cigaretter

Hej
Jeg har implantater i overmunden og fik at vide af min tandlæge at det ville være bedst at stoppe med at ryge!
Derfor vil jeg prøve e- cigaretter men kender intet til det...
Jeg ryger grøn look og vil gerne have smagen af menthol så tæt på dem.
Erfaringer med om e-cig ligger tæt på grøn look
Hvem han råde mig og hvor skal jeg købe? udlandet ? her hjemme.
Skriv gerne med et link.
ved heller ikke hvordan kan blander?

Ved der er et andet forum med e-cig -men kan ikke rigtig bruge det!
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 16:10   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg blander menthol til et par stykker som også røg grøn look,

min erfaring siger mig at dem som røg menthol cigaretter har nemmere ved at gå over på e cigaretten da smagen af menthol ligger så meget op af det de var vant til....

hvor mange cigaretter ryger du nu???? spørger bare ud fra hvad du skal bruge i nikotin styrke....
__________________

Sidst redigeret af mand; 30-01-2014 kl. 16:39.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 16:14   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Curly...kig evt i denne mega lange tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=23175

Der er mange links og gode råd i den....du vil helt sikkert kunne bruge noget af det...

Har du mere at spørge om så forsæt du bare her i denne tråd...

Hvor kan du handle....er det kun væsker du spørger ind til eller er det også andet grej til e.cigaretter??
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 16:22   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Curly du har faktisk ret i at de forums der findes efterhånden ikke er for nye dampere,

alt er blevet så teknisk inden for e cigaretter at nye dampere stå af....

Når man er ny på at dampe så er der mange spørgsmål, og dem gider de ikke at svare på

så du er kommet det rigtige sted, hvor ingen spørgsmål er dumme


Og som web skriver, så prøv at læse lidt her på forum om e cigaretter og er der noget du ikke forstår så spørger du bare, her er mange søde mennesker som gerne hjælper...
__________________

Sidst redigeret af mand; 30-01-2014 kl. 16:25.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 00:02   #5
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Hvis du skal igennem de lange tråde herinde...så blir du vist ikke færdig foreløbig..;-)

Jeg vil anbefale en Evod tank fra KangerTech og et spinner batteri fra Vision. Du skal også bruge en oplader. Vædske...det kan godt være lidt af en jungle men langt de fleste menthol rygere er glade for at dampe menthol også. Nikotin styrken kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke ved hvad du ryger nu men hvis det er ca 20 om dagen så skal du ha omkring 18 mg.

Til Evod tankene skal du købe ekstra brændere som du skifter, de holder ca 14 dage, alt efter hvor meget du damper...nogen kortere, nogen længere.

Jeg har ingen erfaring med e-butikker og e-cigaretter da alt mit er købt i Smokey forretninger i Odense...men de har en hjemmeside hvor du kan bestille alt. Kan se du er fra Bornholm og du kommer sikkert ikke lige omkring her...;-)

Held og lykke!

Smokey.dk
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 07:59   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Nu du ikke har svaret Curly, så har du måske fundet ud af et eller andet......

hvis ikke, så er det mig bekendt at der også er en e-cig forhandler på Bornholm....
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 22:52   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg vil helt klart anbefale dig IKKE at købe på nettet, eller hænge dig op på gode råd med mærker osv her inde fra.

Jeg kan komme med et HAV af gode smage (til en menthol ryger, det røg jeg selv) og ca mindst lige så mange gode... jeg prøver lige og ser om det er noget typer af cigs, hvor jeg samtidig ville råde til at gå videre (med det samme) end til begynder-udgaverne.

Der er bare lige det ved det, at det der fungere for MIG fungere ikke nødvendigvis for dig (her i huset er vi ret forskellige med hvad vi bruger både af brandere og mods, men vi har bække fundet DEN der bare fungere, men bruger jeg hans fungere det ikke, hans er noget dyrt bras, han siger det samme om mit ) at dampe er IKKE det samme som at ryge langt fra faktisk, der er faktisk ret stor forskel, og man har brug for en god grundig vejledning i hvordan man damper rigtigt, hvis man er ude efter at undgå at det går i vasken for en.

Fx teknikken man bruger til at suge, suger du som når du ryger "misbruger" du branderen, og ville skulle skifte meget oftere end nødvendigt er, bare for at tage en enkelt ting.

Derfor gå i en rigtig butik, det er en smugle dyre end nettet, MEN har de købt deres væsker i England, er du forholdsvis sikker på at det er i orden varer i det der er en hvis kontrol (det er et EU land) med tingene, så er du sikker på der ikke er et eller andet sprøjt i, som ikke bør være der, jeg ved der er forhandlere uden for EU hvis væsker er blevet testet til til at man udånder en damp som indeholder stoffer der tyder på de har stoppet noget i væskerne som ikke er nødvendigt (men det gør gerne væskerne meget billigere end de væsker der kommer fra lande der har kontrol)

Så en rigtig butik, hvor du kan få ordentlig vejledning, når du så er kommet ordentligt i gang kan du begynde at eksperimentere.. har du først fået de gode væsker under huden vil du også hurtigt kunne smage hvis du falder over noget sprøjt, og på den måde vil du bedre kunne beskytte dig selv lidt.

Dog vil jeg komme med en anbefaling, nu din tandlæge beder dig holde med at ryge, går jeg ud fra det er fordi du har dårlige tænder, og derfor bør du holde dig til mundstykker af plastik, og holde dig fra de andre, man kan næsten ikke undgå at ramme tænderne fra tid til anden, og der er plastik altså at foretrække.

Hvad der er af butikker på Bornholm ved jeg ikke, men den aller aller første søgning på e-cig Bornholm på fætter Google gav denne https://www.facebook.com/pages/ecig-...52625464861517

Så I har også butikker der ovre,men HUSK at sig du er HELT grøn og at du ønsker vejledning, og vær IKKE bage for at spørge igen og igen og igen.

Og så skal du være opmærksom på, at det altså ikke er alle der kan forliges med at dampe, jeg kender et par stykker som aldrig bliver dampere, den ene forsøger ellers ihærdigt og har forsøgt i over 1 år, og jeg fatter ikke at hun ikke bare opgiver, men hende om det, om ikke andet så ryger hun da det (lidt) mindre, men opgiv ikke med det samme giv det lige 3-6 måneder
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 23:41   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil så råde dig til det modsatte af LUM...

For hvis man skal starte med at dampe ja hvem er så bedre til at spørge til råds end dem der damper..

Det er korrekt at der altid vil findes nogen der giver op på forhånd eller kort inde i forløbet..

Det der med at butikker køber deres væsker i england er noget vrøvl....for det gør de nemlig ikke alle sammen...der er nogle af dem der selv laver det de sælger ude i baglokalet..

Væsker kan man almindeligvis ikke få gode råd om ud over at du skal kigge efter de store mærker af væskefabrikanter og så købe dem....og så er det ellers ret lige meget hvor du køber dem...

Selvfølgelig kan man falde over folk der fusker...men det sker lige så vel i butikker som online....men hold dig gerne inden for EU...

Smage på væsker er så forskellige alt efter hvem der smager dem....så lige her kan du ikke rigtig lytte til andre...du er nødt til at prøve dig frem...

Man kan evt købe flere steder online 10 forskellige smage af 3 ml....og hvis man gør det på den måde ja så vil du ikke have et kæmpe spild af væsker du ikke kan lide...

Men det er noget nemmere at ramme en mentholsmag end andre smage...

Med hensyn til grej...batteri og tanke...ja der kan man altså sagtens lytte til andre...

Man går feks aldrig fejl af et spinner batteri og vil du have det holder hele dagen ja så skal det være på 1300 mAh..

Tanke kan så være lidt forskellige...nogle kan have en tendens til at være utætte....men mest er det hvor hårdt suget er eller hvor løst det er..

Det er individuelt hvad man kan lide...hårdt sug eller løst sug...som betyder meget luft gennem tanken eller lidt luft igennem tanken...

Men når du suger så skal du huske at det ikke skal gøres som når du ryger...

Man skal ikke suge hårdt men stille og roligt og i lidt længere tid end når du ryger...

Til sidst...

Lad være med at forvente at bare fordi du går i en e-cigaret butik ja så ved de alt...det gør de bestemt ikke...så derfor er det altid en god ide at selv sætte sig ind i hvad man laver og hvordan tingene virker...

Eksempel....dette uden at hænge nogen ud....

En kendt butik her i danmark...rigtig kendt...solgte ikke et eneste batteri med indbygget sikkerhed i...der blev anbefalet af købe et batteri uden sikkerhed til et mekanisk mod..

Hvilket er lig med en rørbombe hvis man selv laver sine coils og ikke ved hvad man laver...

Butikken har så ændret dette efter jeg skrev til dem da de godt kunne se at det ikke var så smart at anbefale og ikke samtidig have eller sælge batterier med indbygget sikkerhed..

I det spinner batteri som du Curly er blevet forslået er der indbygget sikkerhed så det slå fra hvis der skulle ske noget...

Det er nok rigtig smart når man starter med at dampe at bruge de ting som mere eller mindre bare virker uden at man skal have sat sig ind i alt muligt først...

Man skal så samtidig have lidt tålmodighed og prøve sig frem så man kan finde det som man synes virker bedst...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 00:43   #9
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Nu du ikke har svaret Curly, så har du måske fundet ud af et eller andet......

hvis ikke, så er det mig bekendt at der også er en e-cig forhandler på Bornholm....
Det vidste jeg så ikke...derfor jeg kun kunne anbefale Smokey.dk. Det er til enhver tid bedst at gå ind i en fysisk forretning og få råd.

Men godt for bornholmerne...;-)

LUM...

Der kan vel ikke være noget galt i at spørge andre hvad de syntes?? Det er da vel det vi kan bruge hinanden til...;-)

Når det så er sagt...så er det korrekt at vædske er en smags sag som man ikke lige altid kan være enig i. Man må prøve sig lidt frem. Ikke al essens kommer fra England...nogen kommer faktisk også fra Danmark...;-) Og igen andre blander forhandleren selv.

Det er også korrekt at det ikke er som at suge i en almindelig cigaret, man skal øve sig lidt i at suge langsomt og ikke hårdt...men det kan, som bevist, sagtens lade sig gøre.

Jeg var ikke klar over at der faktisk var en fysisk forretning på Bornholm, ellers havde jeg anbefalet ham at gå derhen.

Der kan være stor forskel på hvilken tank man foretrækker...men når jeg anbefaler Evod og Spinner...så er det fordi jeg ved det virker...også for en begynder!! Det skal være simpelt og det skal virke fra starten. Og igen, hvis det driller, så er det altid godt at ha en forretning hvor man kan få hjælp...for det driller sgu en gang imellem...;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg vil så råde dig til det modsatte af LUM...

For hvis man skal starte med at dampe ja hvem er så bedre til at spørge til råds end dem der damper..

Det er korrekt at der altid vil findes nogen der giver op på forhånd eller kort inde i forløbet..

Det der med at butikker køber deres væsker i england er noget vrøvl....for det gør de nemlig ikke alle sammen...der er nogle af dem der selv laver det de sælger ude i baglokalet..

Væsker kan man almindeligvis ikke få gode råd om ud over at du skal kigge efter de store mærker af væskefabrikanter og så købe dem....og så er det ellers ret lige meget hvor du køber dem...

Selvfølgelig kan man falde over folk der fusker...men det sker lige så vel i butikker som online....men hold dig gerne inden for EU...

Smage på væsker er så forskellige alt efter hvem der smager dem....så lige her kan du ikke rigtig lytte til andre...du er nødt til at prøve dig frem...

Man kan evt købe flere steder online 10 forskellige smage af 3 ml....og hvis man gør det på den måde ja så vil du ikke have et kæmpe spild af væsker du ikke kan lide...

Men det er noget nemmere at ramme en mentholsmag end andre smage...

Med hensyn til grej...batteri og tanke...ja der kan man altså sagtens lytte til andre...

Man går feks aldrig fejl af et spinner batteri og vil du have det holder hele dagen ja så skal det være på 1300 mAh..

Tanke kan så være lidt forskellige...nogle kan have en tendens til at være utætte....men mest er det hvor hårdt suget er eller hvor løst det er..

Det er individuelt hvad man kan lide...hårdt sug eller løst sug...som betyder meget luft gennem tanken eller lidt luft igennem tanken...

Men når du suger så skal du huske at det ikke skal gøres som når du ryger...

Man skal ikke suge hårdt men stille og roligt og i lidt længere tid end når du ryger...

Til sidst...

Lad være med at forvente at bare fordi du går i en e-cigaret butik ja så ved de alt...det gør de bestemt ikke...så derfor er det altid en god ide at selv sætte sig ind i hvad man laver og hvordan tingene virker...

Eksempel....dette uden at hænge nogen ud....

En kendt butik her i danmark...rigtig kendt...solgte ikke et eneste batteri med indbygget sikkerhed i...der blev anbefalet af købe et batteri uden sikkerhed til et mekanisk mod..

Hvilket er lig med en rørbombe hvis man selv laver sine coils og ikke ved hvad man laver...

Butikken har så ændret dette efter jeg skrev til dem da de godt kunne se at det ikke var så smart at anbefale og ikke samtidig have eller sælge batterier med indbygget sikkerhed..

I det spinner batteri som du Curly er blevet forslået er der indbygget sikkerhed så det slå fra hvis der skulle ske noget...

Det er nok rigtig smart når man starter med at dampe at bruge de ting som mere eller mindre bare virker uden at man skal have sat sig ind i alt muligt først...

Man skal så samtidig have lidt tålmodighed og prøve sig frem så man kan finde det som man synes virker bedst...
Vil bare lige knytte et par kommentarer...;-)

Jeg er knap så begejstret for de almindelige ce4-tanke da de bare ikke holder så godt, de er hårde at suge i og faktisk er de heller ikke så gode til Menthol da lige netop den smag, og lakrids, er meget hårde ved tankene. Egentlig ville jeg anbefale en glastank til de smage men en Evod kan gøre det. Og så kan man jo også sige at man får hvad man betaler for...det er jo 5 for 100 kr...så kvaliteten er ikke helt oppe og ringe. Men...der er også mange som er rigtig glade for de tanke...nej, det er ikke nemt...;-)

Jeg har snart prøvet mange tanke...men vender tilbage til Evod hele tiden...de er nemme at ha med at gøre...ikke så meget pjat...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 01:31   #10
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg vil helt klart anbefale dig IKKE at købe på nettet, eller hænge dig op på gode råd med mærker osv her inde fra.
Altså gå i en fysisk butik og betale mere, og ikke lytte til gode råd fra andre der damper? gælder det også dine egne gode råd?

Citat:
Jeg kan komme med et HAV af gode smage (til en menthol ryger, det røg jeg selv) og ca mindst lige så mange gode... jeg prøver lige og ser om det er noget typer af cigs, hvor jeg samtidig ville råde til at gå videre (med det samme) end til begynder-udgaverne.
Hov, var der ikke noget med ikke at lytte til gode råd herinde?

Citat:
Derfor gå i en rigtig butik, det er en smugle dyre end nettet, MEN har de købt deres væsker i England, er du forholdsvis sikker på at det er i orden varer i det der er en hvis kontrol (det er et EU land) med tingene, så er du sikker på der ikke er et eller andet sprøjt i, som ikke bør være der, jeg ved der er forhandlere uden for EU hvis væsker er blevet testet til til at man udånder en damp som indeholder stoffer der tyder på de har stoppet noget i væskerne som ikke er nødvendigt (men det gør gerne væskerne meget billigere end de væsker der kommer fra lande der har kontrol)
Sikke noget bavl at lukke ud, butikkerne får deres væske fra nøjagtigt samme sted som os der køber på nettet, for de køber dem nemlig også på nettet... nogle af dem køber rigtigt nok i England, men langt de fleste køber dem i østEUlandene, Polen især...

Citat:
Så en rigtig butik, hvor du kan få ordentlig vejledning, når du så er kommet ordentligt i gang kan du begynde at eksperimentere.. har du først fået de gode væsker under huden vil du også hurtigt kunne smage hvis du falder over noget sprøjt, og på den måde vil du bedre kunne beskytte dig selv lidt.
Man kan da komme lige så godt igang, hvis ikke bedre, ved at handle på nettet, jeg har dampet over 1½ år og aldrig sat mine ben i en "rigtig" butik, jeg aner ikke hvad jeg skulle der...

Citat:
Så I har også butikker der ovre,men HUSK at sig du er HELT grøn og at du ønsker vejledning, og vær IKKE bage for at spørge igen og igen og igen.
Eller spørg her.
Til forskel fra butikkerne er vi ikke ude på at sælge nogen noget*, og kan derfor rådgive, uden at skulle skele til hvad der lige er på lageret netop nu


*dvs. de fleste af os er ikke ude på at sælge noget, der har dog fra tid til anden været mere eller mindre gode forsøg på rekvalme/spam...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension