K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2014, 21:02   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Orientering mandag den 3.feb 2013 Jesper Tynell

Noget er fuldstændigt galt!

Lyt og forstå.

http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/orientering-514/#!/ spol frem til 01:16

"Efter flere ugers tavshed melder beskæftigelsesminister Mette Frederiksen nu endelig ud, hvad hun mener, der skal ske med de sygdomsramte unge og forældre på barselsorlov, som fra 1. januar har mistet deres kontanthjælp på grund af kontanthjælpsreformen. Jesper Tynell ridser sagen op, og er bagefter i studiet for at fortælle om de nye retningslinjer ministeriet udsendte kort før udsendelsen. Medvirkende: Jesper Tynell."

Nu vil Mette Frederiksen udsende en Vejledning ( som ingen er forpligtiget til at følge, uden at Bekendtgørelsen bliver lavet om gennem en lovændring)

Embedsmænd har lavet teksten om EFTER at lovforhandlingerne er afsluttet.

Hold fast Jesper Tynell.

Lyt til Orientering i morgen tirsdag den 4. feb.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 10:59   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må kræve at Mette Frederiksen..

begynder at rydde op i egne fortrædeligheder.

Det er ikke rimeligt hvad der foregår, inden for hendes område.

Nu må ministeren med embedsmænd passe deres arbejde og få ryddet op i lovgivninger, ingen forstå.

Der findes ingen undskyldninger mere. Pas jeres arbejde.

http://www.avisen.dk/nyt-koks-kaeres...ag_256261.aspx

"Nyt koks: Kærester får tre svar i samme sag

Mere koks i kommunerne om gensidig forsørgelsespligt. Herning erkender rent ud, at de ikke ved, hvordan reglen om pensionsformue virker. KL flere får henvendelser fra kommuner i tvivl
"

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 14:50   #23
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hørt! Men ministeren er jo forsvundet og jeg tror ikke hun selv ved hvordan hun skal forsvare de horrible tiltag hun har forårsaget. Det bliver interessant at se om hun alligevel kan træde i karakter og rette op på uretfærdighederne!
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 18:13   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sker desværre nok først den dag de sidder i opposition....først den dag skal du høre hvordan de kan komme ud med hvor godt de svageste skal have det...

Tydeligt eksempel er jo SF her efter de er trådt ud af regeringen...

Der er jo ingen grænse for hvad SF nu vil gøre og synes....lige modsat af hvad de mente da de sad indenfor i varmen hos regeringen.

De er simpelthen så hykleriske så det gør ondt...

Mette Frederiksen har jo altid været den der råbte op om at man skulle tage sig af de svageste i samfundet...også kontanthjælps modtagerne....

Loftet over kontanthjælp skulle fjernes osv....og så kan man jo se hvad de har lavet nu med denne reform af kontanthjælp....

Folk skal bare gå fra hus og hjem...folk skal bare gå fra hinanden...for det er der nogle der bliver nødt til...

Familier bliver opdelt og hvem går det ud over...ja børnene...

Så kan de jo forsøge at undskylde sig med at de skal gå på kompromis med de Radikale...

Men der er ingen undskyldning for dem....da det er dem selv der har lavet dette...med en S minister i spidsen..

Ikke engang kommunerne kan finde ud af alle disse regler...

Det er noget af det største makværk der nogensinde er blevet lavet....og det eneste rigtige ville være at trække HELE reformen tilbage...

Alligevel kan en der har lavet dette makværk og som har skiftet mening 180 grader fra det hun mente før valget....være en af de mest populære i folketinget...

Jeg begriber det simpelthen ikke...hvordan kan sådan en person der åbenlyst træder på dem der ligger ned.....laver et makværk som ikke engang dem der skal administrere regler kan finde ud af...hvordan kan folk synes hun er fantastisk...

Vi har normalt altid været ret gode til at "holde" med dem der ligger ned og har det svært...men det er da forsvundet fuldstændigt siden man kan hylde en person som Mette Frederiksen for det makværk hun har fået igennem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:14   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg begriber det simpelthen ikke...hvordan kan sådan en person der åbenlyst træder på dem der ligger ned.....laver et makværk som ikke engang dem der skal administrere regler kan finde ud af...hvordan kan folk synes hun er fantastisk...

Vi har normalt altid været ret gode til at "holde" med dem der ligger ned og har det svært...men det er da forsvundet fuldstændigt siden man kan hylde en person som Mette Frederiksen for det makværk hun har fået igennem..
Følg nu helt overordnet værdiernes vandring og hvordan den iværksættes ... så kan det være, at der går et eller andet op for dig på et tidspunkt ;-)

Du kan evt. varme spekulatoren op med at meditere lidt over den gode musik, som jeg henviser til i min trailer :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 17:41   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
40 minutters flexjob til arbejdsskadet, 50 årig tømrer.

Kære Mette Frederiksen og resten af Socialdemokrater.

Min respekt modtager andre mennesker, når de tør erkende egne fejl og derfra komme videre.

Men tiden er ved at løbe ud for dig Mette. Jeg har være socialdemokrat siden jeg var 14 år, i 1962. Jeg kunne være din bedstefar, Mette, så du burde lytte til en gammel mands, velmente råd.

Du skal reagere inden kort tid, ellers mister du muligheden for bestandigt, for at få mig tilbage i folden påny.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/05/09/114717.htm

"Du kan arbejde 40 minutter om ugen, derfor skal du søge et fleksjob.
Sådan lyder beskeden til den arbejdsskadede, tidligere tømrer Frank Salkvist fra både Viborg Kommune og Ankestyrelsen.
"

Jeg beder dig Mette Frederiksen om at bemærke Frank, i den lille videofilm, hans øjne og den lidt fugtige hud samt Frank`s øjne.

Det er et tydeligt udtryk fra en smertepatient i den tunge ende.

Du, jeg og alle dine kollegaer i Folketinget ved jo udmærket godt at jeres nye reform, på præcis dette område, bliver lavet om før eller siden.
Du har kun få dage til at beslutte dig. Fordi, lortet virker simpelthen ikke menneskeligt.

En del fremtrædende politikere, herunder KL mener at tonen i det offentlige rum er blevet for hård. Tro mig, den bliver lige så hård, som du og dine kollegaer ønsker det.

Fordi, I socialdemokrater er ved at blive min fjende, som skal bekæmpes, med alle lovlige midler. Så langt er vi kommet i et livslangt forhold.

Der findes ingen undskyldning for at behandle "det rugbrøds smørende arbejdende folk" på den måde, som medlemmer af Børnebanden udtrykte det, da de havde taletid.

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/ak...nutter-om-ugen

Kommune: Ingen nedre grænse

Viborg Kommune ser ikke noget problem.

- Det er muligt at visitere til fleksjob på et meget lille antal timer. Der er i reglerne for visitation til fleksjob ingen nedre grænse.

Sådan lyder det i en e-mail fra arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune, Jette Lorenzen, til Fagbladet 3F.

Hun ønsker ikke at stille op interview om sagen. Men via mail oplyser hun, at kommunen håber at finde et fleksjob til Frank Salkvist på 40 minutter om ugen.

- Viborg kommune har, siden indførelsen af den nye fleks- og pensionsreform, haft gode erfaringer med at finde fleksjob på selv ganske få timer. Det håber vi selvfølgelig også kan lade sig gøre i den konkrete sag, skriver hun.

Hilsen Peter

Breaking News kort tid efter dette indlæg er indsendt dukker Pernille Rosenkrantz-Theil op i DR TV-avisen og udtaler "at vi ikke i vores vildelse fantasi kunne drømme om at kommunerne begyndte, at tælle minutter til et flexjob."

Presset, oplyser hun at der skal gøres noget ved problemet! Hvor de trænger til at komme ud i virkeligheden.

Sidst redigeret af phhmw; 09-05-2014 kl. 19:05.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 19:12   #27
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Viborg Kommune ser ikke noget problem.

- Det er muligt at visitere til fleksjob på et meget lille antal timer. Der er i reglerne for visitation til fleksjob ingen nedre grænse.
Der var så en social-demokratisk parti-springer i DR-TVA, der godt kunne se problemet ... men slet ikke på forhånd kunne forestille sig, at lovens ville løbe ud i sandet på den her måde ...


Nu er jeg ikke inde i aflønningsdetaljerne for henholdsvis fleksjob og førtidspension, men umiddelbart er jeg af den antagelse, at man som fleksjobber, henholdsvis modtager af ledighedsydelse, uanset det visiterende minut/timetal bliver aflønnet væsentlig bedre end førtidspensionssatsen.

Skulle min antagelse imod forventning være forkert, så det stik modsatte viser sig at være tilfældet ... ja, så forventer jeg da, at Social-demokratiet med venner gør aflønningen af fleksjob, henholdsvis ledighedsydelse, mindst lige så god eller bedre end den aflønning der gælder for førtidspension, thi: det ska' jo kunne betale sig at arbejde ... er der jo nogen på Tinge, der er fortaler for ... så det skulle vel ikke være noget problem at håndhæve det synspunkt?


Omvendt ... så giv dog de arbejdsudygtige en basisydelse ... og så kan de jo altid vande blomster eller andet en halv time om ugen for en håndskilling.., hvis de har muligheden ... hvis ikke, så er de med en basisydelse sikret en rimelig eksistens ... i samme hug kan man fyre alle de skrankepaver, der i dag sidder og træffer underlige beslutninger og overvåger de syges arbejdsmæssige og økonomiske forhold ... hvor svært ka' det egentlig være?

Men selvf. så længe "pyramidespillet" ruller ... ja så er der vel ingen der gider tænke fornuft?

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Breaking News kort tid efter dette indlæg er indsendt dukker Pernille Rosenkrantz-Theil op i DR TV-avisen og udtaler "at vi ikke i vores vildelse fantasi kunne drømme om at kommunerne begyndte, at tælle minutter til et flexjob."
Det kunne nogen jo godt opfatte som en ren tilståelseserklæring, hvor det politiske hul i roen som en del politiske ping'er løber rundt med ... ubetinget tilstås ...


Citat:
Presset, oplyser hun at der skal gøres noget ved problemet! Hvor de trænger til at komme ud i virkeligheden.
Jammen Jokke & venners "fleksbetingelser" er der da ikke noget galt med ... så hvorfor overhovedet begynde at gøre noget for resten af befolkningen, der måtte have et job og en skilling i klemme?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 21:52   #28
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Mette Frederiksen S..

Kære politikere, kan I ikke se og forstå at kommunerne med denne sag om 40 min. fleksjob om ugen, RÅBER som små børn på at "forældrene"(læs; jer politikere) sætter skarpe grænser for hvordan de skal opfører sig???

Jeg glæder mig om nogen til at høre næste kapitel i denne sag, for jeg blev da glad da jeg hørte Pernille R. T. i tv avisen idag, indrømme at dette er galskab, men forsvinder hendes ord mon i glemslen , eller er der rent faktisk nogen der handler derinde på borgen, og får fortalt kommunerne at de er helt galt på den?

Hvis det forsvinder i glemslen, er jeg sikker på at vi er mange herinde som nok skal love Pernille og co. at vi jævnligt skal minde dem om hvordan rigtige mennesker af kød og blod bliver behandlet ude i den virkelige verden uden for borgen.......kan vi ikke love hinanden dette. ?

vh. Sortepigen, som selv er visiteret til fleksjob i 3 x 1 time om ugen, med en laaang skåneliste, og ingen udviklingsmuligheder siger kommunen selv.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 23:08   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi holder dig fast på virkeligheden

Kære Pernille Rosenkrantz-Theil

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...7.htm?rss=true

"Ifølge formanden for Folketingets Beskæftigelsesudvalg, socialdemokraten Pernille Rosenkrantz-Theil, ligger problemet i Viborg Kommunes administration af loven.

- Jeg mener ikke, at vi som samfund kan forlange af folk, der har en arbejdsevne på 40 minutter om ugen, skal ud og søge job. Det har ikke været hensigten med lovgivningen, så derfor er vi nede på et petitesseniveau, siger hun
."

Nu får vi jo, at se hvem der bestemmer, du som S-politiker eller embedsmænd & Margrete Vestager, R

Vi må i fællesskab holde øje med svarene på spørgsmål der bliver stillet i nærmeste fremtid.

"Finn Sørensen fra Enhedslisten vil nu stille en række spørgsmål til beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen. Blandt andet vil han have svar på, om Viborg Kommunes tolkning af reglerne er på linje med regeringens intentioner med reformen af førtidspension og fleksjob."

"- Hvis man har tilknytning til arbejdsmarkedet, selv om den er meget lille, så kommer man også nemmere tilbage på arbejde, siger Søren Gytz Olesen, SF formand for social- og arbejdsmarkedsudvalget i Viborg Kommune"

Man kan blive helt rundtosset af at finde ud af hvilke meninger de forskellige S, SF, R har i disse tider, hvor man den ene dag er SF og den anden dag S.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 23:34   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet er at det ikke er skrevet ind i loven...

Dette problem adskiller sig ikke så meget som den store debat om lægekonsulenter og hvad de måtte og ikke måtte...

Kommuner ser på loven..og ikke hvad en tilfældig politiker...ej heller om det er selve beskæftigelsesministeren som har lavet loven.....har sagt eller svaret på et §20 spørgsmål...http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf

Kommunerne og selv ombudsmanden var da ligeglad med at der var sendt to skrivelser ud til kommunerne om hvad lægekonsulenter måtte og ikke måtte...

Der er kun to løsninger...

Enten laver ankestyrelsen er afgørelse om timeantallet i fleksjob eller også skal det skrives direkte ind i loven..

Det er den eneste måde at få kommunerne til at makke ret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension