K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2014, 16:24   #1
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde

lige lidt hurtigt om mig, mand 32 gået sygemeldt siden 1 feb. 2010 jeg har morbus bechterew som jeg er hårdt plaget af jeg har været i arbejdsprøvning i 2011 hvor jeg kunne klare 4 timer dagligt dog med en times pause om dagen i 2013 var jeg igen i arbejdsprøvning her kunne jeg klare 3 timer med ca 1/2 times pause hver dag.

i starten af 2012 kom jeg på biologisk medicin og har prøvet 3 slagt Simponi, Enbrel, og Humira, uden den helt støre effekt dog virker simponi bedre ind de andre, men har stadig mange smerter med 4 timers morgen stivhed hver dag, mit mb sidder i lænderyggen ud over det har jeg nogle udposninger i lænden og nakken der trykker (ikke Diskusprolaps i nu)

efter flere års behandling nu, har lægerne sagt at det er en stadioner lidelse som ikke bliver bedre men kan holdes i ro med behandling af simponi så det ikke breder sig, får selvfølge også smertestillende medicin ved siden af, men har stadig mange smerter, hviler flere gange dagligt da jeg er utrolig træt, har jo også en familie kæreste og 3 børn 2-5-10år der skal passes.

men er nu blevet kaldt til Rehabiliteringsmøde her sidst i januar, hvad går det præcist ud på, hvordan forgår det, skal man selv holde en tale eller bliver man stillet en masse spørgsmål, er der noget man skal sætte sig ind i, og har de ikke afgjort min skæbne inden mødet, jeg vil gerne ud og bidrage samfundet med den arbejdskræft jeg kan levere om det så er 3 timer om ugen betyder det meget for mig, så jeg håber jo på Flex, men man ved jo ikke hvor man står. og hvad med ressource forløb hvad vil det gå ud på

hvis man ikke er enig i afgørelsen kan man så klage


håber i kan hjælpe

hilsen den spændte

Sidst redigeret af tjele88; 13-01-2014 kl. 16:27.
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 08:58   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fleks, kunne være en mulighed.

Du burde måske i en ny afklaring af arbejdsevne, da din lidelse jo er forværret siden sidst, men du nu måske også er bedre på medicinen.

Ressurceforløb (ny lov fra 2013)tror jeg ikke på, da der skal være mulighed for udvikling af din arbejdsevne, og din arbejdsevne er jo desværre under afvikling.

Dog kunne du måske tilegne din noget via uddannelse eller lign.
Men jeg tror ikke du har kræfter til dette?

Du skal lære at passe MEGET på din selv, da du ikke tåler nogen form for overanstrengelse, hverken fysisk eller psykisk(herunder stress).

Din sygdom vil hver gang reagere med forværring af lidelsen, mere aktivitet.

Det er en god ide, at være meget strukturet i hverdagen, med indlagt(e) hvilepauser.

Din familie og børn, kan du jo ikke putte i en kasse efter behov, så dette skal også indtænkes, ift dit evt. overskud.

Pas på med at vise mere arbejdsevne, end du har, da de vil forlange/prøve at presse dig til det ydereste. Formodentlig.
Men hvis du er meget ærlig og realistisk omkring din situation, bliver teamet jo nødt til at forholde sig til dette. Og andet kan du jo ikke.

Hvordan, det ellers foregår, er meget forskelligt, lyder det til.

Men held og lykke med mødet. lad os hører hvordan det går.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 10:03   #3
Dida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dida er ny på vejen
Du kan klage, hvis du ikke er enig i afgørelsen. Jeg håber, at du får den rigtige hjælp .

Vh
Dida
Dida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 12:05   #4
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
mange tak for jeres svar,

der står i de papir jeg har fået at jeg skal fremlægge min sag, hvordan gør jeg det bedst, de ved jo alt om mig det har de jo læst, nogen med lidt gode fif til hvordan jeg fremlægger min sag bedst, hvad skal jeg snakke om

håber i kan hjælpe
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 13:33   #5
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Da jeg var til rehab-møde i marts måned, startede min sagsbehandler med kort at ridse min sag op.

Derefter spurgte de tre personer fra kommunen mig om lidt forskelligt, bl.a. hvordan jeg havde det med at gå derhjemme, hvad mine ønsker til fremtiden var, hvordan mine arbejdsprøvninger var gået osv. og hele tiden suplerede min sagsbehandler med hans input.

Jeg tror ikke, at du skal frygte, at du alene skal sidde og fremlægge din sag, hvis du har en god sagsbehandler, vil denne forhåbentlig støtte dig igennem mødet.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 13:50   #6
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Det lyder lige til min sb sagde at jeg skulle fortælle
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 12:21   #7
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Så er dagen kommet sidder på kommunen og venter på at komme ind, håber det bedste, god dag til alle
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 13:40   #8
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Jeg håber, at mødet har været positivt..
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 15:31   #9
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Det gik super godt, er nu visiteret til Flex, de var super søde alle sammen, det gik hurtigt, blev ikke stillet et eneste spørgsmål der inde,
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 17:33   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tillykke. Rart at se din sag er kommet videre. Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension