K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2014, 02:36   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvis ingen resourse forløb kan findes.hva så?

Hvis de på rehab mødet ikke kan pege på et realistisk resourse forløb og ejg allerede har en erhvervs afklaring(de dog bagefter pludselig mener kun er træning) der viser jeg kun kan klare ½ time om ugen.
Hvad sker der så?
De kan ikke tildele flexjob til mig
og de VIL ikke give FTP..
Så hvad sker hvis de på mødet ikke kan pege på er realistisk forløb er jeg så bare tilbage på kh på uendelig tid eller?

Sidst redigeret af Tzari; 13-01-2014 kl. 02:42.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 11:12   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Svært at spå noget om - jeg kender en der lige har fået et 1 årigt ressourceforløb, og ''aktiviteten'' er ro! Dvs han skal ikke skal lave en brik, udover at komme til nogle møder, og ellers ikke andet....

Og da han er 33 år, så kan det ressourceforløb jo gentages i mange år endnu

Så jeg ved ikke om det ressourceforløb måske bare er en måde at lukke munden på folk på, så udredningen kan syltes totalt og folk kan fortsætte med at græsse på en (ressourceforløbsydelse) på kontanthjælpssats i evigheder???

Heldigvis har jeg så også hørt om nogen der har fået udmærkede forløb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 17:35   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der skal jo gerne skrues noget sammen, som passer lige præcis til dig og ikke bare en hyldevare.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 18:31   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og hvis du er vurderet til at kunne klare en ½ time om ugen, så vil de nok se det som en kærkommen udfordring, at få stabiliseret dig så meget, at du kan klare en 1 time om ugen, så du kan ryge på fleks ordningen.

Med dine 6 minutter om dagen, skal der jo kun 6 minutter ekstra på dagligt, for at du kan blive klar til fleks. Så mon ikke det vil være målet for at vride den sidste halve time ud af citronen? Der er jo et hav af strenge at spille på mht mentor, sagsbehandler, din egen læge, sociallægen mf, der sammen kan tilrettelægge noget de mener du vil kunne bygge videre på, så skånsomt som muligt.

Eller også bliver du den første der ikke kommer på ressourceforløb, under 40 år. Hvem ved.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:55   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der skal jo gerne skrues noget sammen, som passer lige præcis til dig og ikke bare en hyldevare.
Og ressourceforløb er et TILBUD som man ikke er tvunget til at deltage i... men det kan selvfølgelig få konsekvenser at sige nej.

Hvis det er åbenbart formålsløst at deltage i et konkret forløb, bør man sige nej, og bede kommunen finde på noget andet at putte ind i det.

Jeg fik jo tilbudt et ressourceforløb, ser var totalt ribbet for indhold, og mega uartigt bare at foreslå.
-Gå ud og tal noget mere med din psykiater.
-Gå hjem og få noget mere besøg af din hjemmevejleder.
-Bliv hjemme og få noget mere hjemmehjælp...
Så tales vi ved om et par år, og indtil da kan du bare slappe af !

Det var ting der simpelthen ikke var mulige at føre ud i livet, for hvorfor skulle man dog give mere hjælp og støtte end nødvendigt ???
Og jeg får den hjælp jeg beder om, også ekstra, fra disse 3 instanser, bare jeg siger pip !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 23:43   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, og man kan til hver en tid stoppe et ressourceforløb - det er måske også værd at vide....

Bare noget tis man så ikke kommer videre....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension