K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2013, 19:52   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Embedsmænd ignorerer politikernes beslutninger

Til kamp mod bøvlet


ASE har afsløret, at embedsmændene i Beskæftigelsesministeriet aktivt har implementeret en politisk aftale i strid med aftalens ord og hensigt; dvs. når politikerne har sagt "A", har embedsmændene gennemført "B".


Af: Thomas Telving, pressechef, ASE

Der var glæde i ASE, da politikerne i 2011 besluttede at forenkle reglerne om dagpenge og efterløn ved udtræden af en ægtefælledreven virksomhed.

Men glæden blev kort. Embedsværket fortolkede stik mod alle forventninger reglerne, så de i stedet for forenkling gav stramninger og nyt bureaukrati.

Den uventede praksis i embedsværket fik ASE til at indlede en intensiv dialog med politikerne. Den foreløbige kulmination på sagen er et foretræde for Folketingets beskæftigelsesudvalg
:

Det er tredje indlæg på rullen linket sender dig til:

http://www.vinaa.dk/advokat/01-aktue...litikerne.html


Der er altså en potentiel forbundsfælle i ASE, som på egen 'krop' har erfaret Embedsværket ulovlige ageren!

Det er min erfaring, at 'de der har gået en mil i mine sko', er anderledes forstående og modtagelige for samarbejdsforslag...

Sidst redigeret af L.S.; 26-12-2013 kl. 19:54.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 21:15   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ganske interessant...

Kære L.S.


.... udvikling vi her på K10, har fornemmet de sidste år.

Jeg er af den mening at kun 2 situationer kan stoppe denne udvikling.

Konsekvens, hvis embedsmænd bryder den lov Folketinget vedtager.

Vi, du og jeg og alle andre ansvarlige borgere, skal stille vores politikere til ansvar, presse dem, hvis sager ikke kører efter lovgivningen.

Vi skal vælge.

Vælge demokratiet eller fortsætte med den totale egoisme og kun tænke på os selv og derefter os selv.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 21:45   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Justitsministerier sylter andre svar....

Så vil jeg gerne glæde dig med, at jeg igennem længere tid har gravet i, HVEM der har fastsat det 'Rådighedsbeløb' som af Skifteretten, i forbindelse med tilkendelser af Gældssanering, anses for at være et absolut minimum man kan overleve for i dagens Danmark.

Det beløb ligger kommunerne nemlig langt UNDER, når de laver en såkaldt Ølkonomisk Beregning på en Borger, ifbm ansøgninger der relateres til ens økonomiske situation.

Ydermere er der ingen BUNDGRÆNSE for, hvor meget LAVERE man kan risikere at komme ned på månedsbasis, idét juristerne (embedsværket) på diverse Socialcentre helt uden skelen til disse absolutte minimumsgrænser, rask væk laver fejlfyldte/usandfærdige beregninger, der kan sende borgeren flere tusinde under Skifterettens minimumsbeløb, til at leve for pr. måned.

Hvilket faktuelt er umuligt.

Efter længere tids graven i Skifterettens afdelinger fik vi endelig besked på, at beløbet fastsættes af - Justitsministeriet, sørme.

fFlere mails før jul, til det opsporede RETTE kontor hos JM, resulterede i, at vi fik en mail, der udbad sig et telefonnummer så "man kunne få forklaringen mundtligt".

Vi skrev reur at den udbedte information ønskes pr. skrift.

Vi afventer stadig svaret

Og igen: med børn, dyr og andre uciviliserede individ'er, er min tålmod laaang..

Hver eneste sendes os på vildspor, og hver eneste forhaling af svar er kun søm til deres egen ligkiste - Frida kan være ganske rolig på en tændt måde - Revolutionen ulmer ikke længe bare...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 00:40   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan du sende mig en mail, eller privat besked om dit spørgsmål, og hvor til du får svaret, da jeg kunne tænke mig at bore i lign. evt med offentliggørelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 09:30   #5
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
L.S: Det lyder rigtig spændende, de emner du graver i nu!

Jeg er både spændt, tændt og klar til revulotion, L.S, jeg har ventet på disse strømninger vi ser nu i MANGE år.....

Mon tiden er til, som Phhmw og foreslår i en anden tråd, at vi på K10 organiserer "modstands-arbejdet"?

Den smule ressourcer jeg har, kan jeg ikke komme i tanker om en bedre måde at bruge på end i den gode sags tjeneste.

Hvis man kunne skåne bare ét menneske for den sagsmishandling jeg selv har været udsat for, vil det være alt værd.

Giv os Danmark tilbage!

Meget spændende emne om embedsværkets magtmisbrug.

Endelig!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2014, 15:36   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Kan du sende mig en mail, eller privat besked om dit spørgsmål, og hvor til du får svaret, da jeg kunne tænke mig at bore i lign. evt med offentliggørelse?

VH Popiae
Søde Pop - bare skriv mig en PB.

Har vi en OFFICIEL,national ensartet FATTIGDOMSGRÆNSE?

Nu starter vi lige med den smule FAKTA jeg har kunnet grave frem - og OBS - læg mærke til at disse tal/artiklen er fra MARTS 2010 - altså små 4 år gamle!

Og at der af Politiken spørges specifikt ind til folk på KONTANHJÆLP er mindre væsetligt, da man idag -i hvert fald i Region Hovedstaden- ikke skeler til hvilken type offenlig forsørgelse ansøgeren er på, men behandler alle hjælptrængende Borgere lige modbydeligt og mestendels ulovligt:

Dengang gik mediedebatten på:
Regeringen siger, at der ikke er brug for en økonomisk fattigdomsgrænse i Danmark.
Men ude i landets kommuner, findes der allerede en.



Politiken havde dengang held til, at få hele 55 af de 98 adspurgte kommuner til at svare åbent på spørgsmålet: "HVOR fattig skal man være i Danmark, for at få hjælp til uforudsete udgifter?"

http://politiken.dk/indland/ECE91997...oner-om-dagen/

Desuden havde man nogle tal fra 2009 fra 9 kommuner i Hovedstaden, hvor de var blevet spurgt om vejledende rådigshedsbeløb.
Alt i alt er den samlede svarprocent fra kommunerne kun på lettere vrangvillige 65%, OG, som det anføres nederst i artiklens faktaboks:
"Besvarelsesfrekvensen varierede fra spørgsmål til spørgsmål."


Hvad der dog er allermest uhyggeligt er, at de beløb der dengang blev vredet ud af kommunerne, varierede med over 50% på landsplan - fra 1400 pr. måned i Greve, til 4079 pr. måned i Ålborg!

Hvilket på ingen normal og veldokumenteret måde, kan retfærdiggøres af den smule udsving i skatteprocenter/lønninger og andre forhold der skal med i en kompensationsudregning, når et regulært landsgennemsnit, som ikke må handle om - eller være styret af- kommunens interne sparepolitik, men selvfølgelig af det faktuelle menneskelig behov, skal findes.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 19:19   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
embdsmændpå alle niveauer manipulerer

"Bødskov var tidligt parat til at beklage forkerte oplysninger, men det blev fjernet fra pressemeddelelse."



http://www.denoffentlige.dk/fakta-sa...laring-fjernet











Mindst mulig debat, mest mulig dokumentation i denne tråd, tak.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 20:02   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Juridisk ekspert: Region bryder loven!

"Region Hovedstaden kunne tirsdag aften dokumentere, at fire læger har chikaneret akuttelefonen 1813 ved på få dage at ringe 255 gange for at presse ventetiden op. I materialet, som Region Hovedstaden sendte ud til presse og politikere, var de 'mistænkte' lægers navne offentliggjort, men det er ulovligt at videregive sådanne oplysninger, mener ekspert.

BT har fået professor Søren Sandfeld Jakobsen ved Juridisk Institut på Aalborg Universitet til at gennemgå Region Hovedstadens materiale":




http://www.bt.dk/danmark/ekspert-reg...ivne-laeger-ud


Uanset om de 4 læger har begået brud på deres lægeløfte, er fokus i dette indlæg på Regionens selvtægt - igen-, samt regionsformandens mildest talt ignorante indstilling til privatliv og rettidig omhu!

"I Region Hovedstaden mener regionsdirektør Hjalte Aaberg ikke, at der har været nogen grund til at kontakte lægerne og undersøge baggrunden for deres indlæg på Facebook, før deres navne blev offentliggjort tirsdag aften.

- Nej, vi har ikke overvejet at ringe til lægerne inden. Vi har fået noget materiale, som vi har videregivet, og så må folk selv læse det og forstå det, som de vil, siger han."





Henlæg venligst eventuel debat om lægernes ageren i en anden tråd, tak.
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 16-01-2014 kl. 20:07.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 20:14   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Region Hovedstaden har sjusket med fakta

"Region Hovedstaden anklager 711 opkald for at stå bag chikane mod akuttelefonen 1813. Men en hurtig gennemgang af listen med chikaneopkaldene viser, at regionens dokumentation er fuld af fejl."



http://www.bt.dk/sygdomme/se-listen-...-fulde-af-fejl
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 20:44   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Fagfolk får mundkurv på


I Danmark er ytringsfrihed en grundlovssikret ret, og personer, der ytrer sig, bliver ikke internerede eller sendt i arbejdslejre. Men alligevel kan man opleve, at fagpersoner, der forsøger at råbe myndighederne op, får mundkurv på eller bliver truet til tavshed.



"Det er, som om vores samfund i disse år bliver mere og mere gennemsyret af en bekymrende magtarrogance, der udgår helt oppe fra den øverste politiske top og omfatter store dele af embedsværket i den offentlige sektor."

http://www.denoffentlige.dk/mundkurv-0
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension