K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2013, 21:15   #1
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Systematisk overvågning af kommunen!!??

Lige et spørgsmål til alle herinde, da der nu kommer øget kontrol af folk i kommunerne.. Jeg har en veninde, der har haft en sag kørende i kommunes kontrol gruppe i snart et halvt år, de har bedt om kontoudskrifter og svar på spørgsmål hvilket de har fået for 4 uger siden.. Min veninde bor på landet, på en lukket blind vej, med kun 2 huse hvor det ene er hendes hus... Altså der er ingen der kan have ærinder på den vej medmindre man bor der.. Min veninde har nu oplevet flere gange den samme bil kommer kørende stille forbi huset, vender inde ved naboen og køre stille forbi huset, i dag fik hun taget nrplade og hva bil det var, menneskene i bilen var helt sikkert ikke folk på søndagstur, eftersom de ikk tog øjenkontakt til min veninde, selvom hun stod og stirrede lige ind i bilen... Det er nu sket flere gange og der er jo sendt en skrivelse ud at kommunerne ikk må lave systematisk kontrol og må kun obseverer hvis de ser noget, hvis de har et ærinde på den vej som pågældende bor på... Kan man melde dette til politiet, da de tydeligvis ikke følger den skrivelse der er sendt.. Håber på svar, da min veninde har brug for endeligt at få afsluttet denne sag.. den har stået på i lang tid nok... De har modtaget kontiudskrifter, burde de så ikk se på de oplysninger, fremfor at søge nye, når de tydeligvis ikk har noget at komme efter???
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 21:31   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd er som følger....

Kære Funklen.

... din veninde foretager sig intet i den nærmeste tid. Forbereder at optage bilen med nr plade og personerne.

Hvis det viser sig at det sker een gang til og det lykkes at filme hændelsen, kontaktes kommunens Borgerådgiver hvis en sådan er ansat.

Hvis ikke en Borgerrådgiver er ansat, finder din veninde den politiker i kommunen som hun er tryg ved, evt formanden for socialudvalget eller anden politiker og sætter vedkommende ind i sagen.

Jeg har lavet denne tråd, "Angiv din nabo" som du bedes læse og forstå konsekvensen af hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

Hvis det viser sig, at din veninde har ret i sine mistanker, skal sagen uanset hvad, ende hos pressen og Folketingets Ombudsmand.

Denne situation kan endnu engang belyse hvad SAK, Sammenslutningen af Kontrolmedarbejdere ønsker for fremtiden. Det skal stoppes med alle lovlige midler.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 21:32   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan hun bevise, det er kommunen? I teorien kan det jo være så mange. Måske nogen, der har forelsket sig i husene og forhåbentlig ikke nogen med dårligt ærende. Hun kan da tale med politiet om at hun føler utryg og gentagne gange har observeret bil med xx nummerplade. Skulle det være kommunen, er ordet systematisk jo et vidt begreb. Håber hun kan tage det roligt, når hun ikke har noget i klemme.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 21:44   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Kan man melde dette til politiet, da de tydeligvis ikke følger den skrivelse der er sendt..
I princippet kan man melde alt, men det bliver jo nok svært at bevise at det er kommunen der har været forbi.

Kommunen kan jo heller ikke anvende de oplysninger de får ved at køre rundt på blinde veje og glo ind af folks vinduer om Søndagen, så jeg tror godt din veninde kan slappe af... men der er vel heller ikke noget at skjule ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 21:45   #5
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kan hun bevise, det er kommunen? I teorien kan det jo være så mange. Måske nogen, der har forelsket sig i husene og forhåbentlig ikke nogen med dårligt ærende. Hun kan da tale med politiet om at hun føler utryg og gentagne gange har observeret bil med xx nummerplade. Skulle det være kommunen, er ordet systematisk jo et vidt begreb. Håber hun kan tage det roligt, når hun ikke har noget i klemme.
Hun er syg med PTSD, Stærk social forbi og personlighedsændring efter PTSD.
Derfor kan hun ikke tage det roligt, da hun jo netop i forvejen føler sig forfulgt og nu er det blevet bekræftet at folk holder øje med hende, selvom hun hele vejen igennem har været ærlig omkring situationen og har også frivilligt givet konti oplysninger osv.. HUN HAR INTET AT SKJULE.. Hun har i forvejen fået sat mentor på, da hun fik noget støtte og hjælp til bl.a. handle ind, fra ´børnenes far og hendes mor.. Det er så på det grundlag, at hun er blevet anmeldt, vil lige indskyde´, hun har div. lægepapirer og specialerklæringer på at hun er meget syg og har brug for den ekstra støtte, hvilket hun har henvist til overfor kommunen . Grunden til hun VED at det er kommunen, er at hun har set den samme dame i bilen flere gange.. Og for hver gang, vender de bar rundt og kører videre igen.. Altså det er jo uden ærinder på den pågældende vej og eftersom det er så øde og mennesketomt et sted, kører man ikke forkert ad den vej op til flere gange på en måned.... Min venindes nabo, hvis grund er den sidste på vejen, har for et par år siden haft indbrud og har i den forbindelse, fået sat et overvågningskamera op der filmer hele hans indkørsel, eftersom hans grund er den sidste, bliver den grund brugt til at vende biler på.. Han har billeder af det hele og af flere forskellige tidspunkter.. Det er jo filmet på privat grund, da de bruger hans indkørsel som vendeplads.. Kan man bruge det overvågning til noget???
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 21:59   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, naturligvis kan optagelserne bruges...

Kære Funklen

.... nu er problemet jo løst!

Fordi, at spørgsmålet er om det er kommunen der ulovligt laver systematisk overvågning at en borger, eller det kun er en tilfældighed.

Hvis, mistanken er korrekt er det en alvorlig sag, hvor kommunen går imod hvad Folketinget og dennes Ombudsmand siger om situationen.

At kontakte politiet er noget vrøvl da vi alle kender reaktionen fra politiet.

Det drejer sig om vi skal blive ved med at finde os i hvad kommunerne har lyst til af selvkomponerede love, fastsat af embedsmænd`s private holdninger af lovgivningen og retssikkerheden i dette land.

Læs og forstå nu tråden "Angiv din nabo" så falder tingene på plads.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-12-2013 kl. 22:01.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 22:09   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke, hvordan det er med billeder optaget på privat grund, og hvad de må bruges. Men er jo egentligt lidt en OMMER for kommunen, hvis de overvåger din veninde - og så selv bliver fanget i overvågning i at gøre det! Håber din veninde bare lidt kan se det groteske og sjove i det...!

Er det muligt at printe billeder fra overvågningen, hvor man kan se personerne i bilen og nummerpladerne...? Så ville jeg gøre det, bare for en sikkerheds skyld...

Og ellers ville jeg tage al mod til mig næste gang bilen dukker op og gå ud og spørge, om jeg kunne hjælpe med noget... Og få afklaret én gang for alle, om det er kommunen, der overvåger hende.

Viser det sig at være kommunen, ville jeg sende dem et link til følgende pjece fra Socialministeriet, hvoraf det på side 4 i den blå boks fremgår, at kommunen ikke må foretage systematisk overvågning. Og samtidig gøre opmærksom på, at de er blevet filmet, og at der dermed foreligger dokumentation, og at de skal stoppe overvågningen omgående ellers kontaktes Ombudsmanden uden yderligere varsel.

Er det kommunen, der kører rundt der skal din veninde ikke finde sig i det... Men prøv, om I kan få afklaret, om det er dém. Evt må I jo vende det om, og overvåge dem for at finde ud af, hvem bilen tilhører...



Link til pjece: http://www.sm.dk/data/Dokumentertiln...nsionister.pdf

TILFØJELSE:

Ligger også lige følgende citat og link ind:
Citat:
(...)Her fastslog beskæftigelsesministeren, at overvågning som udgangspunkt må betragtes som en politimæssig opgave. Er der begrundet mistanke om, at der er tale om socialt bedrageri, bør kommunen derfor melde borgeren til politiet, som derefter foretager den videre efterforskning i overensstemmelse med retsplejelovens regler. (...)
http://menneskeret.dk/udgivelser/tem...ntlige+ydelser

Håber det er noget I kan bruge

Sidst redigeret af Risa; 15-12-2013 kl. 22:26.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 22:40   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Forsikringsselskaber kan også finde på at overvåge, hvis der er en forsikringssag
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 22:48   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Og Romaer kan også finde på at holde øje med om der er nogen hjemme... de kan sagten køre i biler der tilhører kommunen
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 23:58   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Der er vel intet til hindre for, at man "tilfældig" glemmer sit web-cam i en urtepotte i vindueskarmen ved et vindue, der "tilfældigvis" vender ud imod vejen?

Man kan selvf. også "glemme" det helt oppe ved starten af den blinde vej ... der er sikkert post/aviskasser opstillet ...

Web-cam'et skal selvf. "glemmes" så det tager en full frame af såvel bil, nummerplade som de der måtte befinde sig i bilen ... det kan jo være, at de er ude i et kriminelt ærinde og så er det jo vigtig at have beviserne på plads.

Der har tidligere været nogle sager om (privat) overvågning af offentlige steder, der ikke helt har faldet positivt ud til overvågerens fordel ... er det myndighedsovervågning, der foregår har Snowden afsløret en del af omfanget, omend vi nok har det "bedste" tilgode endnu ... ;-)

Men under alle omstændigheder bør man nok sætte sig ind i reglerne på området inden man bliver "glemsom" ...

Men ellers kan man jo bare stå ude ved skel og glo med et kamera om halsen og så give sig til at fotograferer, når der er noget interessant der bevæger sig ... er den blinde vej "offentlig tilgængelig" og ikke defineret som privat ejendom, så må de der færdes på den tåle den tort at kunne blive fotograferet ...

Tyg evt. igennem denne her:

http://journalistforbundet.dk/filer/...ivets_fred.pdf
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension