K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2013, 21:05   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
retnings linier/regler for resourse forløbet?

Jeg skal en tur hen på rehabilitering-møde(hed det vist). Har prøvet kommunens "brug for alle" møde der var total useriøst ala vi ved ikke hvad vi kan gøre men kunne du ikke hvis du gad blablabla(som der står i mine papirer ikke ville hjælpe eller er prøvet)

NU skal jeg så på det er møde hvor det skal afgøres om jeg skal indstilles til pension(min sagsbehandler ville gerne indstille efter paragraf 18, men tvivler på den lykkes uden et resourse forløb), flexjob eller en af de berygtede resourse forløb.

Fik at vide det ikke var unormalt disse forløb lå på 4-5 år :S
som forløb blev nævnt en mentor f.eks. MEN jeg har intet problem med at stå op om morgenen, komme ud af døren osvosv. Mine psykiske problemer er stationære og der står ordret jeg INGEN gavn har af medicin eller terapi heller ikke kognigsiv, Psykiatisk team jeg var hos har MEGET svært ved at se mig på arbejdsmarkedet.
Min fysiske problem stilling er stationær og kan IKKE behandles. Neurolog skriver direkte en yderligere afprøvning vil være kontraindiceret og forværre min tilstand yderligere. Hun kan IKKE se mig på arbejdsmarkedet heller ikke under særlige skåne hensyn.

Så foruden at have mig gående på græs er der jo INGEN fornuft i at sætte en mentor på mig?
Hvor står lovgivningen omkring resourse forløb og deres formål. Fik at vide forløbene SKAL sørge for man kommer arbejdsmarkedet tættere, lyder som om kommunen mest mener det er en måde at give mig en pause på...hvilket ikke vil forbedre eller forværre min situation da det hele er stationært,kronisk alle behandling betoder er udtømt og hverken psykolog eller neurolog kan se mig på arbejdsmarkedet? Jo vil nok forværre min situation med endnu mere lala-med-la-på tid
-Hvor er der dokumentation på at et flexjob IKKE kan tildeldes få timer hvis der ikke er udvikling potentiale, men man så KAN få pension under 40 år.
- Hvor står det i loven med man ikke må sende en ud i videre afklaring når der står dette er kontraindiceret og vil skade mig yderligere
- Hvor står konkrete regler for FORMÅLET med et resourse forløb.

Er rart at kunne smide paragraffer og minister udtalelser/lovens ånd i hoved på dem når de begynder at fortælle mig INGEN under 40 år får en pension mere i DK, for sådan er det bare..

Håber i kan hjælpe med dette
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 22:54   #2
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
slet ingen der ved noget om de her regler/retning linier osv
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:19   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nu får du lige den her...
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx
Der er også forskellige emner ude i venstre side du kan prøve at "studere" lidt !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 02:44   #4
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
tak for det søger videre efter mere men rigtig nyttigt link
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 16:40   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
et ressourceforløb bliver lavet ud fra dine behov
så bliver et samarbejde med dig og din sagsbehandler
så du kan ikke se direkte nogen steder, hvad de skal indeholde.
udelukkende eksempler på forskellige muligheder

men din sagsbehandler har helt ret i, at et et ressourceforløb kun gives når alle andre muligheder er ud tømte. også fleksjob ned til et par timer om ugen. så bare det at blive tilkendt et, er meget svært.

fra sundhed.dk
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...ertidspension/

hvis du er under 40 år, kan du som udgangspunkt ikke få førtidspension, selvom din arbejdsevne er nedsat. I stedet skal du gennemgå et eller flere såkaldte ressourceforløb for at forbedre dine muligheder for at få arbejde. Hvis du er over 40 år skal du deltage i ét ressourceforløb, medmindre det er helt åbenlyst og klarlagt, at din arbejdsevne ikke kan forbedres.

siger måske lidt om ressourceforløb.
alså en form for førtidspension, bare på en lav ydelse

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-12-2013 kl. 16:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension