K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2013, 13:29   #1
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Question Gode råd er dyre vedr. møde i REHAB

Hej!

Jeg har været til møde med SBH og hun har udfærdiget forb. skema til møde i rehab.team.

Hun skriver nu at der skal tages stilling til om der er plads til mig på det ordinære arb. marked.

Ved en samtale i APR oplyste hun mig om at der VAR taget stilling til at der IKKE var plads til mig på det ordinære arb.marked.

Jeg har ikke selv søgt om førtidspension - men min SBH har tidligere anbefalet dette.

I APR oplyste hun mig at der nu skulle tages stilling til om jeg skulle i fleks eller på pension.

På mødet sagde hun at der også skulle tages stilling til om MAN skulle på det ordinære arb.marked.

Hun fremhævede lidt mere end som så at der skulle tages stilling til om man skulle i et ressourceforløb.

Mit spørgsmål går nu på - vil i anbefale at JEG søger om pension på foreliggende papirer - eller er det lidt omsonst?

Jeg har bedt om at min distriktssygeplejeske deltager i mødet ved rehab. og at hun kan repræsentere mig hvis jeg bliver dårlig og må forlade mødet. Dette kom lidt bag på SBH - hun skulle lige spørge baglandet. Jeg blev efterfølgende ringet op hjemme og hun fortalte mig at jeg godt kunne få lov til at lade min sygeplejeske overtage min repr. i rehab.mødet hvis jeg blev dårlig. Hun sendte mig forberedende skema - men uden skema til at udfylde vedr. fuldmagt til min sygeplejeske.

Hvad synes i jeg skal gøre - skal jeg søge om pension - hvilken paragraf er det nu man skal henvise til?

Jeg kan regne med at min sag bliver forelagt rehab. team om 1½ mdr. idet de gerne vil have min sag for hurtigst muligt nu.
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 17:46   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan altid selv søge pension
men vent dog lige de 1.5 måned og se hvad de siger til din sag.

så du kan ikke gøre så meget andet lige nu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 02:30   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville bestemt også lige vente og se hvad der kommer ud af det møde...

Man får ikke sin sag for et rehabteam hvis de mener du kan arbejde på ordinære vilkår...

Så der er tre muligheder....til det møde...fleksjob, førtidspension eller ressourceforløb....

Nu er det svært at sige hvad der kommer til at ske...da vi herinde jo ikke kender til din sag indgående...

Så alt efter hvad din situation er med hensyn til at have en arbejdsevne....ja så vil de højst tænkelig forslå fleksjob eller et ressourceforløb...

Ud fra det du skriver...ja så er et ressourceforløb nok mere logisk for dem at forslå dig...

Nu kender vi heller ikke din alder....for hvis du er under 40....ja så kan du næsten være sikker på at de hellere vil forslå et ressourceforløb end en pension da den nye reform betyder at man helst ikke giver pension til folk under 40 og næsten alle skal fremover igennem ressourceforløb før man tænker på pension....

Når det er sagt....ja så kan man altså stadig godt få en førtidspension i dag...det skal bare se rigtig slemt ud for en før de giver den...

Så vent og se hvad de forslår dig og så har du jo muligheden for at selv søge en førtidspension....en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....bagefter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 09:50   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lonsman

Vedr. bisidder/partsrepræsentation på baggrund af flg:

Citat:
Jeg har bedt om at min distriktssygeplejeske deltager i mødet ved rehab. og at hun kan repræsentere mig hvis jeg bliver dårlig og må forlade mødet. Dette kom lidt bag på SBH - hun skulle lige spørge baglandet. Jeg blev efterfølgende ringet op hjemme og hun fortalte mig at jeg godt kunne få lov til at lade min sygeplejeske overtage min repr. i rehab.mødet hvis jeg blev dårlig. Hun sendte mig forberedende skema - men uden skema til at udfylde vedr. fuldmagt til min sygeplejeske.
Som jeg læser ovenstående er din distriktssygeplejeske med fra start, som bisidder. Hvis du bliver dårlig og må forlade mødet helt vil du derpå have at mødet forsætter med distriktssygeplejersken som partsrepræsentant under mødet afvikling. Men ikke efterfølgende.

Hvis ovenstående er forstået korrekt, bør du udfærdige et stk. papir med en tekst, hvoraf det fremgår, at denne distriktsygepelejerske er med som bisidder fra start, og i tilfælde af du helt må forlade mødet pga. du er dårlig, at denne så repræsenterer dig som part i resten af mødet. Men derefter ophørere med at være partsrepræsentant.

Så kan du have dette papir med til mødet, således at det er helt klart, hvis der skulle være tvivl. Hvis mødet bliver fuldført med dig, så har du ikke brug for det. Men hvis du ikke kan fuldføre, så er formalia i orden, hvis rehabteam pludselig skulle være i tvivl, hvilket de ikke bør være, når du på forhånd har meddelt dette til din SB.

Det fremgår af FVLs § 8, at man kan få hjælp via bisidder el./og partsrepræsentant:

Citat:
Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142955

I justitsministeriets vejledning er det yderlige uddybet. https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=60828

Der skal en del til før myndighederne kan afvise én af have en partsrepræsentant, f.eks. at man ikke anser udvalgte person til at kunne magte opgaven, har f.eks. truende adfærd, el. inddrager forhold som ikke har relevans for sagen.

Ingen af disse er næppe sandsynlige for din distriktssygepelejerske, hvorfor der ikke bør noget problem i dette.

Du bør på forhånd have drøftet/aftalt, hvad din distriktsygeplejerske må udtale sig om el. vil være godt at spørge ind til, hvis du må forlade mødet. Hvilke ting du ligger vægt på i din sag ect.

Mangle hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 04-11-2013 kl. 09:55. Årsag: glemt link
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 11:22   #5
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Hej igen!

Først tak for jeres svar, det er dejligt at jeg kan diskutere det med jer og få nogle gode råd - i kan ligesom se tingene "udefra".

Grunden til at jeg stejler lidt er at jeg har fået en brochure udleveret og i den står der at der også skal tage stilling til om man FORTSAT skal være i ORDINÆR beskæftigelse.

Det lagde hun især vægt på - hvor hun tidligere gjorde det helt klart for mig at hun ved et møde havde fået igennem at jeg IKKE skulle være i ordinær beskæftigelse, men derimod skulle afklares til fleks eller pension - efter den nye reform.

Hvis jeg søger om pension (57 år) er det så kun et ressourceforløb jeg skal igennem og så endelig stillingtagen til min fremtid?

Hvis jeg IKKE søger pension kan de så give mig op til 5 ressourceforløb!

Min SBH har også rådet mig til at have min støtte/kontaktperson med til mødet.
Det var jo et meget fint træk af hende.
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 17:27   #6
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Tilkendt førtidspension

Jubiii

Jeg har fået tilkendt pension pr. 1 JAN 2014:. Dette skete blot en uge efter gennnemført møde i rehab.team. Mødet gik godt - jeg havde to bisiddere med + sbh jobcenter.

Nu skal jeg så indtaste beløb i beregner til førtidspension - men der står mellemste pension - højeste pension - forh. pension. Hvordan ved jeg hvilken pensionstype jeg skal vælge. Jeg er gift og min mand er på efterløn.

I skrivelsen fra kommunen står der blot at jeg er tilkendt pension pr. 1 JAN 2014. Så jeg ved ikke rigtig hvilken type pension jeg skal vælge - mon ikke det vil være den mellemste idet jeg er gift??
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 18:28   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lonsmann Se meddelelser
Jubiii

Jeg har fået tilkendt pension pr. 1 JAN 2014:. Dette skete blot en uge efter gennnemført møde i rehab.team. Mødet gik godt - jeg havde to bisiddere med + sbh jobcenter.

Nu skal jeg så indtaste beløb i beregner til førtidspension - men der står mellemste pension - højeste pension - forh. pension. Hvordan ved jeg hvilken pensionstype jeg skal vælge. Jeg er gift og min mand er på efterløn.

I skrivelsen fra kommunen står der blot at jeg er tilkendt pension pr. 1 JAN 2014. Så jeg ved ikke rigtig hvilken type pension jeg skal vælge - mon ikke det vil være den mellemste idet jeg er gift??
Tillykke. Så bliver der ro i julen når man ved hvad fremtiden bringer.

M.h.t. du er tilkendt pension pr. 1.1.2014 og søgt i 2013 er det ikke laveste-, mellemste- og højeste pension. Der var de gamle regler.

Nu er der en pensionstype og du skal bruge den for gifte kr. 180.137 for 2014 men den kan ændres, hvis din ægtefælle tjener meget eller du selv
har indtægter ved siden af . Gå ind på Borger.dk og læs om førtidspension, beløbsgrænser og andre regler, der kan have påvirkning af din pension.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 16-12-2013 kl. 18:37.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 01:51   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med tilkendelsen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 02:49   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lonsmann Se meddelelser
Jubiii

Jeg har fået tilkendt pension pr. 1 JAN 2014:. Dette skete blot en uge efter gennnemført møde i rehab.team. Mødet gik godt - jeg havde to bisiddere med + sbh jobcenter.

Nu skal jeg så indtaste beløb i beregner til førtidspension - men der står mellemste pension - højeste pension - forh. pension. Hvordan ved jeg hvilken pensionstype jeg skal vælge. Jeg er gift og min mand er på efterløn.

I skrivelsen fra kommunen står der blot at jeg er tilkendt pension pr. 1 JAN 2014. Så jeg ved ikke rigtig hvilken type pension jeg skal vælge - mon ikke det vil være den mellemste idet jeg er gift??
Du har valgt at se under de GAMLE regler på borger.dk....

Hvis du vil beregne din pension....vel at mærke på de nye regler så kan du gøre det her https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 11:59   #10
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Indtastning af oplysninger vedr. førtidspension

Hej

Jeg vil blot sige tak for hjælpen vedr. indtastning af oplysninger til førtidspension - det gik let nok.
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension