K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2013, 17:40   #1
mezalina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
mezalina er ny på vejen
Erfaringer med rehabiliteringsteam i horsens

Hej jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaringer med det nye rehabiliteringsteam der er i Horsens. Alt er jo ændret i 2013.
Jeg vil gerne høre både om positive og negative erfaringer i forbindelse med ansøgning om fleksjob.
mezalina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 18:00   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg er under jobcenter horsens.

Jeg har en arbejdsskade i ryggen og fik fleks juni 2011, men kan ikke arbejde pga forværring. Jeg har papirer fra 2 neurologer, 1 ortopædkirurg, 1 smerteklinik, 1 psykolog, 1 rygcenter, egen læge og jobcenterets egen lægekonsulent at min skade er varig, stationær/ risiko for forværring

I oktober 2012, besluttede jobcenteret at de ville have en ergoterapeut til at lave en funktionsevenbeskrivelse, da den kunne side stilles med en arbejds prøvning. Den blev færdig i slutningen af dec. 2012, men jobcenteret modtog først rapporten i jan. 2013 = nye regler.

Deres lægekonsulent vurderede at der lægeligt ikke var mere at gøre.

Så skulle der udfyldes papirer til rehab. team (januar 2013). Først prøvede sagsbehandler at få mig til at udfylde dem - den gik ikke. Det er hendes job sammen med med mig men pga min skade kan jeg ikke deltage i samtalerne ret lang tid af gangen så det var først færdig i august 2013 (8 mdr) og der kom først rigtig gang i sagerne da jeg fik en professionel partsrepræsentant som deltager i møderne.

Så skulle papirerne forbi screeningsenheden (sep. 2013)

De ville gerne have en udtalelse fra regionens sundhedskoordinator - dette gav jeg tilladelse til og de sendte papirerne derhen. Samtidig blev jeg bedt om at bestille tid til hos min egen læge.
Hun skrev en rigtig udførlig erklæring om at hvis de vurderede at sende mig ud i fleks job, selv på få timer, er der risiko for en betydelig forværring.

Pludselig modtager jeg midt oktober 2013, indkaldelse til socialmedicinsk speciallægeundersøgelse i Århus. Ingenting har jeg hørt fra jobcenteret om dette.
Den skal jeg til på tirsdag.

Mødedato til rehab. mødet kan jeg ikke få på trods af at vi har rykket i flere måneder, måske (dette er min egen tolkning) fordi min egen læge gerne vil deltage (og nu kortere tidsfrist hun får, jo sværere er det for hende at kunne deltage)

Jeg har ingen anelse om hvad sagsbehandlerens egen vurdering i min sag er, for hun udtrykker ikke andet end "var det 2012, ville vi nok kigge på en førtidspension". Det kan jeg jo ikke bruge til noget, for min rygskade bliver altså ikke bedre af at vi nu er i 2013.

Derfor har jeg en partsrepræsentant som er socialjurist, og som kan lovene bedre end jobcenteret. Hun vil prøve at hjælpe mig frem til en førtidspension, uden ressouceforløb (jeg er 42 år)

Men indtil har min vej tila t møde rehab. teamet varer 10 mdr. og jeghar endnu ikke en mødedato.

Hvad er dine erfaringer?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 19:46   #3
mezalina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
mezalina er ny på vejen
rehabiliterings team i horsens

Hej Gisne
Jeg venter på at høre om min fleksjob ansøgning går igennem sceenings enheden samt en dato for møde i rehabiliteringsteamet.
Det jeg godt kunne tænke mig at høre lidt om er hvordan de er som personer, dem som sider i teamet. Har de empati eller er de bare ligeglade med den borger som sidder foran dem
mezalina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 14:11   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hejsa

Hvordan er din sag gået.

Jeg var ved rehab.team i januar og de var meget lydhøre og empatiske.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 20:18   #5
mezalina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
mezalina er ny på vejen
flexjob

Hej allesammen

Jeg er i den situation at det hele er gået lige efter bogen.
Jeg har fået flexjob. og er super glad. Stor ros til jobcenteret som har været en stor støtte i min sag.

Hilsen Mezalina
mezalina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 22:41   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fedt at se at det kan gå som det skal uden en masse problemer...tillykke...hvis man da kan sige det..det er trods alt en dårlig ting at man har brug for det...men når det nu er sådan så er det rart at man kan arbejde bare det man kan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension