K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2013, 20:58   #1
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
rehabiliteringsteam møde- FP

Så prøver jeg igen.

Jeg er lidt forvirret over det du #Nøgne tær# omkring tidsfrister.

Jeg håber på en kender de faktiske regler

Jeg søgte FP d 27 juli og den 12 okt er jeg til rehab teammøde hvor jeg indstilles til FP.
sagsbehandler fortæller mig at nu har kommunen 3 mdr mere til at gøre sagen færdig og op på pensionsnævnet. Altså som jeg hørte idag , så kan jeg ikke forvente at den er klar til26 januar , men i så fald jeg får tilkendt FP ville den blive fra den 26 jan - 14 senest.

I anden kommune tager det kun 3-4 uger efter rehab teammødet , da er sagen lagt i pensionsnævnet og afgørelse dagen efter.

I min kommune " Sylter " de denne slags sager

Hvad siger reglerne
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 21:18   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det der var lidt svært var at du ikke havde detaljerne med.

Det du skriver nu er akkurat det samme der står i det brev jeg har fået idag.

MEN i mit brev står der at det er max tider (henhold til lovgivningen), men at det kan ske før.
Såvel dem på rehabiliteringsmødet som sagsbehandleren sagde der normalt ikke gik så længe.

Det jeg ikke fatter er at de tre måneder først starter en måned efter at ansøgningen er indgivet... ventetiden på rehabiliteringsteamet vedkommer for så vidt ikke mig, jeg mener; der kunne de jo have lavet en ventetid på flere måneder, og så kommer de 3 måneder jo til at fremstå noget "truet"
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:19   #3
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
Hvis jeg regner den 27 /7 og fremefter så har de lige nået at have mig på teammøde før de 3 mdr er gået, herefter siger sagsbehandler de har 3 mdr mere indtil min sag skal være færdig altså inden 26/1-14. Så er den trukket efter lovgivningen helt ud , og det gør de da de ikke betaler mig en rød reje siden jeg søgte FP.

men det mærkelige er at andre kommuner færdiggør ens PF sag ca 4 uger efter teamet har indstillet , men ikke i min , så jeg kan kun tolke det som " pengebesparelse "
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:19   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette indlæg kan ikke bruges til noget!!!!!!!!

[Tekst slettet da det ikke kan bruges fordi jeg har taget fejl]
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:39   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Dette er ikke for at forsvare nogen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
[Tekst slettet da det ikke kan bruges fordi jeg har taget fejl]
Nu er afgørelsen jo fra 2007 og der er løbet meget vand i åen siden, bla. en ny lovgivning.

Ifølge den nye lov kan man kun "indstilles" til pension via rehabiliteringsteamet.

Når man søger på det foreliggende, som jeg også selv har gjort, tæller de max tre måneder fra man bliver indstillet... det ser jeg som sådan ikke noget problem i.

Der hvor problemet opstår er når kommunen sylter tidspunktet for det møde der kan indstille.
Når vi søger på det foreliggende, er der jo ikke andet administrativt at gøre end at smide hele sagen i en kuvert og afsted, og så give en tid til rehabiliteringsteamet... punktum !

Jeg synes du skal klage over hvorfor der i dethele taget skulle gå så længe inden du kom til rehabiliteringsteamet, og ellers "varme" dig ved at der trods alt er en slutdato i dit brev.

Og som sagt er det jo ikke sikkert at de trækker den til grænsen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:47   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette indlæg kan ikke bruges til noget!!!!!!!!

[Tekst slettet da det ikke kan bruges fordi jeg har taget fejl]
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:52   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
[Tekst slettet da det ikke kan bruges fordi jeg har taget fejl]
Og en sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, den dag rehabiliteringsteamet indstiller til pension !

Tiden der inden er "slingre tid" som kommunen åbenbart kan have så meget af som de vil, uden at overskride loven... det er der problemet ligger !


I den nye lovgivning arbejdes der med begreberne:

Anmodning... den dag du søger kommunen om pension.

Indstilling... den dag kommunen indstiller dig på baggrund af din anmodning

Overgang til behandling... er når din sag er blevet indstillet ved møde i rehabiliteringsteamet
(og der er så derfra de 3 måneder tæller)

Sidst redigeret af Nøgne tær; 24-10-2013 kl. 22:59.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 23:23   #8
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
Jeg ved ikke om det er mig der er forkert på den. Kommunen kan jo søge FP og sende den på rehab teamet til indstilling som de gjorde i <Hedensted
I mit tilfælde ansøger jeg d 27-7-13 er til underskriftskrivning på nuværende grundlag og får faktisk at vide at hvis de skynder sig kan de nå at gøre min sag færdig , hvis jeg indstilles af teamet således jeg kunne nå at få et engangsbeløb vis min pensionskasse inden jeg blev 60 år . Fik en ny sagsbehandler der har trukket sagen så den først kom på teammødet den 12 /10 hvor teamet indstillede til FP og der sagde min sagsbehandler at kommunen nu havde 3 mdr til at gøre sagen færdig . Jeg mener de har jo alle papirer så det er vel bare at sende den til nævnet, det kan sgu da ikke tage 3 mdr.

Med rigtigt jeg har trods alt en slutdato håber jeg , ved jo ikke hvad pensionsnævnet afgør
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 23:53   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette indlæg kan ikke bruges til noget!!!!!!!!


[Tekst slettet da det ikke kan bruges fordi jeg har taget fejl]
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 23:55   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Når der er risiko for at tabe en sum, skal de selvfølgelig tage hensyn til det... du må skriftligt meddele kommunen det og spørge til sagsgangen med baggrund i den oplysning.

Men med det lovgrundlag der er vedhæftet mit brev, modtaget idag, om de tre måneder, så har jeg svært ved at se det kan være anderledes...

Tro mig jeg er ikke sen til at brokke mig og gå i kødet på kommunen, hvis jeg mener der er noget galt.
Jeg synes det er noget underligt noget med at det ikke gælder fra første anmodning.

Derfor siger jeg at det er i perioden fra anmodning til indstilling, hvor kommunen kan køre rundt med folk, så sagen trækker ud.
For den periode er der nemlig ingen tidsfrist i loven.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja Nøgne Tær tær fejl...
Vel gør jeg ej.

Jeg sidder med et brev her hvor loven er citeret, og der er henvist til hvad de forskellige ord betyder.

Meget kan man mistænke Københavns kommune for, men rettet har de ikke i lovteksten, som tydeligt skelner mellem anmodning og indstillin samt påbegyndt sag.

Tiden før rehabiliteringsteams, der indstillede man om jeg så må sige sig selv til pension, når man søgte på det forliggende, afgørelsen blev så udelukkende taget i socialforvaltningen.
Nu er der så kommet en "omkørsel" der hedder at man skal have været fordi rehabiliteringsteam og det kun er dem der kan indstille.
Det er så bare drøn ærgerligt at kommunerne ikke får fingeren ud og sendt folk til rehabiliteringsteam meget hurtigere, så sagen kan påbegyndes.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension