K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2013, 08:11   #1
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
forvirret over rehab

Jeg er ny her, så håber jeg gør det rigtigt.

Jeg er på kontanthjælp på grund af sygdom.

Nu undrer det mig hvem der bestemmer at man kan komme i betragtning til et rehabiliteringsteam/møde, og hvad der skal til før man kommer i betragtning til det.

I mine status står der at der ikke er flere behandlingmuligheder og der ingen arbejdsevne tilbage. min lidelse er stationær og invaliderende...

V.H Ninna
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 10:22   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Ninna66.

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op senere.

Nu skal du bruge tid og kræfter på at lære spillets regler.

På forsiden finder du bla ude til højre:

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Men giv slip på hæmningerne og oplys alt om din situation:

Er du over eller under 40 år?

Er du normal vægtig?

Kan forstå du er alene. Ingen forsørgelsespligt fra din partner.

Har du søgt aktindsigt ved læger, hospitaler og kommunen?

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser med din arbejdsevne.

Det er din sagsbehandler der er indgangen til hvad du ønsker.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 11:27   #3
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Jeg er over 40 år, syg i 10 år, normail vægtig, samlevende og 1 hjemmeboende barn. Har søgt agtindsigt ved kommunen. Lægen sygehus smertecenter samt den sidste aktivitet kommunen har sendt mig ud i skriver der ingen arbejds evne tilbage pga helbredet.

Hvad menes der med at det er min sagsbehandler der er indgangen til hvad jeg ønsker.

har fortalt hende jeg ønsker pension pga mit helbred.

V.h ninna
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 11:27   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal skriftlig anmode kommuen om, at du får en endelig afklaring til anden forsørgelse, (og/eller en afklaring af din restarbejdsevne).

Ønske om pension er ikke nok, dog kan du ansøge om dette på foreliggende grundlag, §17 stk 2.

Hvor mange timer, hvilke skånehensyn, konkludere afklaringen af din arbejdsevne, at du har?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 08-10-2013 kl. 11:30.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 11:36   #5
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Jeg har haft mange jobkonsulenter der har fortalt mine behandler at de ikke kan finde et egnet sted og at læge status gennem de sidst mdr står at der ingen arbejdsevne er tilbage. Skal kommunen ikke rette sig efter dem

Hvordan kan man bede om en anden forsørgelse end kontanthjælp som jeg allerede får, hvis de ikke vil sende mig på et rehab. team
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 12:31   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Velkommen til Ninna66

Hvis man kommer til at gøre noget "forkert"...ja så skal vi/jeg nok hjælpe med det...så det skal du ikke tænke på...

Når det er dokumenteret at du ikke vil kunne komme i ordinært job igen og din arbejdsevne er varigt nedsat med ca 50 % eller mere....ja så skal din sag på et rehabiliteringsmøde...

Måske du vil have glæde af at læse den skrivelse der ligger på retsinformation her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144961

Man skal have lavet en rehabiliteringsplan/skema....dette skal udfyldes i samarbejde med dig...der findes en forberedende del og en indsatsdel...

Du kan læse mere om det her http://ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

Under vores nyttige links herinde...ja der finder du rigtig mange gode links...som man bør besøge...linket til de nyttige links er i min signatur og også oppe i toppen af siderne...

Du skal vide at hvis man bare kan arbejde et par timer pr uge ja så bliver man visiteret til fleksjob og ikke til førtidspension...

De nye regler gør at kommunerne helst ikke vil give førtidspension....og som udgangspunkt ja så vil alle blive tilbudt et ressourceforløb af en varighed fra 1 år og op til 5 år...medmindre det er åbenlyst formålsløst at udvikle arbejdsevnen over tid...

Da du er over 40 år...ja så kan de kun give dig 1 ressourceforløb og hvis du ikke har fået en større arbejdsevne efter det...ja så kan de ikke trække din sag mere og må give førtidspension...men som sagt før...kan man arbejde i bare 2 timer pr uge...ja så hedder det fleksjob...

DUKH har lavet en fin guide her i august måned om fleksjob....men den indeholder også noget om rehabiliteringsteams og førtidspension..

Så den kunne måske være værd for dig at læse...den er her http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...f/fleksjob.pdf

Hvis kommunen bare trækker din sag....det er set mange gange før....ja så har du altid muligheden for at søge på det foreliggende grundlag...

Du kan både søge fleksjob eller førtidspension på den måde...

Husk når du har med kommunen at gøre...så er det super vigtigt at du selv kan dokumentere alt...

Så alt skal gøres på skrift...hvis du søger om fleksjob eller førtidspension...ja så skal du gøre det på skrift og huske at få en kvittering på at du har afleveret ansøgningen..

Undlad så vidt som muligt at tale i telefon med dem...da du ikke kan dokumentere det der bliver sagt der...medmindre du kan optage det...

Skal du til møder på kommunen...ja så optag møderne...og hvis du nu spørger om du må optage...ja så risikere du at de siger nej....så lad være med at spørge dem om lov...

Det er fuldt ud lovligt i følge straffelovens §263..

Start evt med at skrive dagbog så du hele tiden kan dokumentere hvordan du havde/har det....man har det med at hurtigt glemme...

Denne dagbog kan sendes til sagsbehandler hver uge eller hver 14 dag og så bliver den lagt ind i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 12:18   #7
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Tak for oplysningerne, har været inde for at læse på det.

Lægerne, sygehus osv skriver: Jeg er færdigudredt, ingen restevne tilbage. Sidste gang kommunen sendte mig ud i et projekt, kunne jeg være der 1 time om ugen. Kommunens læge har ikke ydligere lægeligt at tilføje til sagen.

Hvor syg skal man være for at komme på et rehabiliteringsmøde...Selv om jeg har læst på det synes jeg alligevel jeg er forvirret.
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 14:20   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er svært at sige...men hvis din læger skriver sådan og du ikke har større arbejdsevne...ja så burde du komme til sådan et rehabiliteringsmøde..

Men nu kan det jo være at din kommune prøver at trække din sag...sådan lyder det ud fra hvad du skriver...

Det var årsagen til at jeg skrev sådan her til dig..

Citat:
Hvis kommunen bare trækker din sag....det er set mange gange før....ja så har du altid muligheden for at søge på det foreliggende grundlag...

Du kan både søge fleksjob eller førtidspension på den måde...
Så hvis du vil prøve at kickstarte din sag...så søg selv enten fleksjob eller førtidspension..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 12:28   #9
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Min sag skal for et rehabiliteringsmøde i november. Håber der er nogen herinde der har været på et sådan et møde, og vil fortælle om hvordan der var.

På sådan et møde, kan dem der er med forlange at man skal tage et fultidsarbejde, og at de ikke kan hjælpe alligevel. Eller drejer mødet sig om forløb flex og pension.

Ved ikke om det er her jeg skal skrive, eller man skal starte en ny tråd.
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 14:15   #10
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej ninna 66
Bliv endelig her på din tråd, så er det meget nemmere at råde dig når man har informationerne samlet.

Jeg kan berolige dig med at rehabiliteringsteamet på ingen måde vil sige at du skal finde dig et arbejde på fuld tid. Hvis det var tilfældet havde de ikke indkaldt dig til mødet men derimod raskmeldt dig med det samme

Mit møde var nervepirrende men jeg havde ægtefælle, sagsbehandler og min fagforening med og det var meget betryggende at være omgivet af mine "body-guards"
Det tog 20 min. hvor der blev stillet spørgsmål og efter 10 min uden for døren, blev vi kaldt ind til deres indstilling (i mit tilfælde 2 timers flex om ugen)

Jeg vil meget opfordre dig til at tage en bisider med, for der farer 1000 ting gennem hovedet og det kniber med at huske det hele.

Jeg kan ikke spå om hvad de indstiller dig til men glæd dig til at det er overstået. For med indstillingen er der et mål for dit virke fremover og det giver en ro at vide frem for at tro og håbe.

Pøj pøj med mødet
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehab. team jasch Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 02-10-2013 00:35
rehab og transport pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-09-2013 19:52
fastholdelseskonsulent/rehab. team.... ene Spørgsmål ang fleksjob 1 29-08-2013 15:40
Erfaring med Rehab ? Physen Alt det andet 4 29-11-2010 15:15
Rehab zuza Et godt link! 1 26-05-2009 01:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension