K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2013, 06:20   #1
Lillesøster82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lillesøster82 er ny på vejen
Gode råd til møde med rehabiliteringsteam??

Kære alle.
Om en uge skal jeg til møde hos Københavns Kommunes rehabiliteringsteam.
Jeg har søgt om fleksjob omkring de 9-10 effektive timer. Jeg er en pige på 30 år, der var så uheldig at køre galt på cykel og slå hovedet for 5 år siden.

Jeg har via kommunen været i en lille (7 uger) og en større arbejdsprøvning (6 måneder), fulgt af diverse speciallæger igennem mange år, erklæret stationær for et par år siden. Har en flot rød tråd igennem alle mine papirer, jeg har fået tilsendt. Lægernes ord matcher min kiropraktors, min egen læges ord understøtter det jeg tidligere selv har fortalt kommunen osv.

Men er så nervøs Har efterhånden hørt nogle skræk historier, at de ignorerer alle lægepapirer, at de håber på "mirakler", og lader mig vente på en afgørelse i år endnu.

Har i gode råd?
Hvordan forløb jeres møde?
Hvilke spørgsmål blev i stillet?

Jeg har 2 besiddere med til mødet, som jeg præsenterer som partsrepræsentanter.
Lillesøster82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 07:55   #2
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
pas på hvad de skriver gik fra syg til rask løbet af det møde trods 13 år syg og egen lægekonsolent mente jeg var for syg til job skal de ikke følge deres engen læger
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 09:01   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
I mit tilfælde stodmdet klart at ingen i teamet havde læst de 42 sider som var sendt ind som en del af skemaet med den forberedende del, ej heller selve skemaet som var 7 sider.

Dem der kom ud der indefra før mig, kom stor tudende ud, det var to forsklige.

De foreslog et forløb som skulle være godt for sådan nogle som mig... ja ressourceforløb, de nægtede at tale om pension som der var lagt op til fra jobcenteret.

Fet forløb de ønskede mig i havde på ingen måde relevans, overhovedet... det er funktioner der allerede har kørt i mange år, men de sagde mere psykiater, mere hjemmehjælp, mere hjemmevejleder.
Nu er sagen den at alle tre ting bliver tildelt i nøjsgtigt det omfang jeg beder om.
Psykiateren kontakter jeg ved behov, det kan være flere gange på en uge.
Hjemmevejlederen ved også jeg har ekstra behov i perioder og får det puttet ind.
Hjemmehjælp, dækker mit behov, og jeg får ekstra sådan uden videre, når jeg kontakter visitationen.

Jeg ved ikke hvad mere rehabiliteringsteamet kunne ønske... deres tilbud må være givet ud fra en person der -ikke får nødvendig hjælp, men det gør jeg, hvor utroligt det end lyder.
Ekstra kontakt til...jeg aner ikke hva de forventer..
Psykiater... skulle jeg ringe til ham et par gange ekstra om ugen, og sige til ham at der ikke er noget som sådan men at teamet har sagt ?
Hjemmevejleder... ringer og skriver allerede i det omfang der er behov... skulle jeg skrive flere gange dagligt, for så kan jeg jo lige så godt skrive in standart tekst og sætte telefonen til at sende den hver anden time, hvilket med sikkerhed vil gøre hjemmevejlederen lige så træt som psykiateren.
Og hjemmehjælpen... man kan velnikke gøre mere rent end rent, så så det bliver noget med at sætte vedkommende til at drikke kaffe, imens jeg laver noget fornuftigt.

Lægeligt er der en rød tråd i min sag siden 2006, hvor jeg første gang fik bevilliget fleksjob, ja der er lægeligt materiale tilbage fra jeg blev aktiv syg for første gang i 2000, jeg har sikkert også været syg nogle år forinden uden at vide det, siger lægerne.

Så forbered dig på det aller værste, de er ikke rare, jeg vågner tidligt om morgenen med stress der udelukkende kandler om det møde jeg var til og det som jeg snart skal til.

Sidst gjorde de hvad de kunne for at sætte mit liv på standby.
Det har jeg som menneske ikke "råd" til.
Jeg er 44 og at skulle bruge op til 5 år på ingenting, vil bryde mig totalt ned.
I min familir bliver folk ikke meget ældre end mint i 60erne, og når man fejler min sigdom, klipper medicinen omkring 5 år ekstra af, så der er ikke meget tid at lade gå til spilde.

Lægen fra regionen havde indtaget en liggende position i stolen, og gled længere og længere ned i stolen under mødet, for ind imellem at sætte sig til at ordne negle, sagde min bisidder, selv var jeg alt for optaget til at observere den slags, jeg havde nok at gøre med at afværge det krigeriske angrem man udsatte mig for.

Forbered dig, det bliver ikke sjovt, og jeg røg på psykiatrisk afdeling i den forbindelse !

Sidst redigeret af Nøgne tær; 07-10-2013 kl. 09:14.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 09:11   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men hold nu alligevel modet oppe. De gode oplevelser hører vi desværre ikke så meget om. Held og lykke.
Håber du har sikret dig, at du kan være repræsenteret af 2 personer. Forstår, du også selv skal med. Men pr vil jo være i stedet for dig. Så kan du også selv fremføre noget på mødet?
En bisidder kan måske være relevant. Så har du en støtteperson.
Forvaltningeslovens §8

Sidst redigeret af stampe; 07-10-2013 kl. 12:50.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 12:30   #5
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Jeg venter selv på indkaldelsen, men har fået at vide af min bisidder, som har deltaget i mange af disse møder, at hun kun har haft positive oplevelser. Hun siger at teamet har repræsenteret en bred og relevant faglighed i forhold til den enkelte borgers problemstillinger...og det lyder jo godt

Så jeg vælger at være optimistisk og håber at du også kan være det
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 19:50   #6
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Møde i Rehabilteringsteam

Jeg har selv været til møde i september i år.

Jeg var nervøs inden mødet, men det gik rigtig godt. Selvom der var mange rundt om bordet, blev der hurtigt en god og afslappet stemning hvor vi alle kunne trække på smilebåndet.

De var alle søde og imødekommende.

Jeg fik flexjob :-) med 13 timer pr uge.

Mine råd til dig:

1. vær imødekommende og smil
2. beskriv din hverdag (her var min dagbog til god hjælp)
3. lyt og svar på det de spørger om

Held og lykke

Sidst redigeret af solstrålen; 07-10-2013 kl. 20:06.
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 22:55   #7
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
rehabmøde

Hej lillesøster82.
Efter refleksion over mit møde med rehabteamet i min kommune - som ikke er KBH - er jeg kommet til følgende konklusion hvis jeg kunne spole tiden tilbage.

Jeg ville starte med at sige til sagsbehandleren at hun er berettiget til at deltage i mødet på lige fod med de andre. Hun sagde ikke en lyd.

Jeg ville derefter spørge om navne og hvilke afdelinger medlemmerne kom fra- og skrive det ned!

Jeg ville optage mødet skjult!

jeg ville have haft spørgsmål parate til dem - hvis jeg på forhånd vidste at det virkede som om de ikke havde læst min sag. Altså spørge om ting som de kun kunne vide, hvis de havde læst mere end sidste side i journalen!

Jeg ville have betalt min psykolog fra smertecenteret - hvad som helst- for at tage med!
Der var ingen af medlemmerne, som vidste noget som helst om kroniske smerter. Ikke engang den sundhedsfaglig konsulent- som for øvrigt var den selvsamme lægekonsulent, som tidligere har udtalt sig i min sag.

Der var et spr. som overrumplede mig totalt. "bliver din tilstand bedre eller dårligere". Øh det ved man, hvis man har læst sagen og har sat sig det mindste ind i den sygdom folk har.

Og jeg ville bede om at få tilsendt et referat fra mødet!

Det er ikke samme kommune vi kommer fra, og det kan sagtens være at din er meget bedre end min Jeg blev også spurgt, hvorfor jeg søgte fp.
Pøj pøj med det.
Hilsen sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 22:41   #8
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Sauer: Hvad er fordelen ved at optage samtalen skjult ? - hvis man fra starten af mødet oplyser om at man optager, vil det så ikke forebygge en del ? Så er deltagerne jo lige som klar over at man kan dokumentere alt .
Bare et spørgsmål....
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 23:50   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kaput Se meddelelser
Sauer: Hvad er fordelen ved at optage samtalen skjult ? - hvis man fra starten af mødet oplyser om at man optager, vil det så ikke forebygge en del ? Så er deltagerne jo lige som klar over at man kan dokumentere alt .
Bare et spørgsmål....
Enig, ingen grund til at optage skjult, og så kan man jo dokumentere hvis de stiller sig på bagbenene overfor ens rettigheder.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 05:21   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kaput Se meddelelser
Sauer: Hvad er fordelen ved at optage samtalen skjult ? - hvis man fra starten af mødet oplyser om at man optager, vil det så ikke forebygge en del ? Så er deltagerne jo lige som klar over at man kan dokumentere alt .
Bare et spørgsmål....
Ja, eller også risikerer man, at få besked på, at slukke optageren såfremt man vil have sin sag behandlet.

En eller anden, vist nok en ombudsmand, har besluttet, at kommunerne sætter rammerne for deres møder, og dermed har de lov til, at nægte en borger at optage møderne.
Men hvis man ikke spørger kan man jo ikke få et "nej".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
rehabiliteringsteam møde overstået - spørgsmål angående tidsramme Fib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-09-2013 11:33
Rehabiliteringsteam - møde Storebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-06-2013 13:45
Rehabiliteringsteam dixiven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-05-2013 18:24
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension