K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2013, 19:25   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Rehabiliteringsteam en flok imbecil

Ja, jeg var til møde med en flok... man skulle tro meget dårlit begavede mennesker... de havde i hvert tilfælde ikke læst min sag... men de foreslog et ressourceforløb som ku bestå af ekstra hjemmevejleder og ekstra psykiater.

Lægen fra regionen mente bestemt at et sådan forløb ville gøre mig så dejligt og godt og glad og rask og, og, og

Jeg måtte sige at disse ting faktisk allerede fungerede, og at min psykiater næppe ville finde det relevant med mere kontakt end nødvendigt... je får faktisk alt den hjælp man kan komme på, fra min psykiater.

Hjemmevejleder har jeg også fri adgang til, så hvordan det skulle bliv mere, ja det må stå hen i det uvisse.

Jeg fik ikke lagt en plan eller andet i forbindelse med mødet, men har efterfølgende via borgerrådgiveren fårt presset refferatet ud af rehabiliteringsteamet.
Der står at de ikke vil lave et ressourceforløb til mig da de ikke finder mig motiveret, men at jeg jo pænt kan spørge igen hvis jeg skulle komme til fornuft en dag.

Enden på det hele er at der nu bliver søgt pension på §17,2

Det møde jeg var ved lyste klart ud af at være venstrehåndsarbejde, de havde med garanti ikke læst hverken lægelige eller andre akter, og da jeg citerede et stykke fra lovgivningen, eller andet fra sagen begyndte de at rulle med øjnene og ordne neglen, eller ligge sig bedre tilrette på stolen.

Det var helt klart at de mennesker ikke gad høre noget, de var der for at trække alle over en kam, intet andet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 19:48   #2
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
deja vu

OOOps det lyder som noget jeg har prøvet. Mon vi bor i samme kommune

Og så skal jeg måske ha´ fat i min borgerrådgiver m.h.t. referat

Jeg kan kun sige en ting. Klag over dem, hvis du mener de var inkompetente!

Held og kram til dig fra mig.

Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 08:25   #3
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
For pokker da også...

Helt ærligt.... det er sørme synd og skam med de rehab møder... Jeg havde klart den samme fornemmelse ved mit møde... Var dog ikke klar over at man kunne bede om et referat... det må jeg da lige have skrevet efter.

Det burde jo være regerings mål at disse møder - med disse "eksperter" skulle hjælpe til en helhed for borgeren. Det virker desværre bare ikke...

Jeg søgte også §17 På det forelæggende (igen) efter deres møde/pensionsnævn. og min sag er nu for anden gang på besøg hos de "kloge" Pensionsnævnet sendte den tilbage til dem...smiler... aner ikke hvad der kommer ud af det... men mon det bliver til noget godt...??

God vind til dig fremover....
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 08:30   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du får afslag på pension, så er vejen frem nok et ressourceforløb..

Også selvom du synes det er den hjælp du får i forvejen.

På den anden side vil det jo også være det mindst indgribende i din hverdag, istedet for at de sender dig ud på en virksomhed istedet.

Og så indhenter de vel en rapport fra din psykiater efterfølgende som kan støtte dig, så du får en afklaring.

Så ender du til sådan et møde igen, spørger du bare hvor mange samtaler du skal have med psykiateren, hvor ofte, og om de kan sørge for at du rent faktisk får det, så de rent faktisk får noget konkret at leve op til
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 11:38   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En positiv indgang til en dialog giver som regel bedst udbytte. Held og lykke. Forstår godt, det kan være svært at kapere, man ikke får ret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 11:53   #6
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Det kan være svært med dialogen...

Jeg har selv lige fået mit afslag og fik for første gang rigtigt luft - skrev en mail til dem alle - om mine frustrationer også videre.. ikke frækt på nogen måde... men det gav luft.... så det var for mig rart at komme af med... men det kan vel også være en god dialog... at man siger hvad man mener

__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 15:15   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det fortæller jo bare lidt om, at man aldrig er skråsikker i sin sag, selv om man selv synes alt er afprøvet og dokumenteret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 22:46   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det fortæller jo bare lidt om, at man aldrig er skråsikker i sin sag, selv om man selv synes alt er afprøvet og dokumenteret.
Det her handler hverken om skråsikkerhed, eller om man selv synes at alt er prøvet.

Der her handler om at der sidder nogle teams, der er etarbleret ved en politisk beslutning... disse teams skøjter hen over sager og opfinder ressourceforløb der intet har med borgerens behov at gøre... hvilket de ville vide hvis de havde læst blot de sidste 40 sider af min sag.... det ældste af det materiale er fra juli.

Der er skamløst at kommunen bruger tusindvis af kroner op arbejdsprøvning, specillægeerklæring, diverse andre attester... ja det skal såmænd nok løbe op i 20.000 kroners klassen plus de mandetimer der er brugt i jobcenteret.

Så kommer man ind til 4 kvindemennesker der virker til max at have læst en side, og ud fra den kommer med fuldstændigt urealistiske og ubrugelige foslag til ressourceforløb.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 00:00   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske nogen snakker om skråsikkerhed ud fra at du har været eller lydt meget sikker på at du ville få en førtidspension...da alt var klart...

Det ville du sikkert nok også....hvis det havde været sidste år...

De der mennesker i det rehabteam...ja de gør politikernes beskidte arbejde...og propper flest mulige mennesker i ressourceforløb...

Det er den eneste måde de kan spare en masse penge på...

De enste der vil få disse ressourceforløb...ja det er efter Mette Frederiksens udsagn folk der ellers ville have fået en førtidspension...

Dette gavner selvfølgelig ikke dig og det kan næppe trøste dig at du ellers ville have fået en pension...hvis det havde været før reformen...

Det er desværre en uhyggelig måde at være over for og behandle syge mennesker på....men det er desværre virkeligheden...

Det eneste du kan forsøge at trøste dig med...ja det er det faktum at du er over de 40 år og kun skal igennem et enkelt forløb...og hvis det hele ikke er blevet bedre...ja så burde du kunne få pensionen der....havde du været under 40....ja så havde du kunne risikere at skulle "opbevares" på den måde i mange år...

Så jeg forstår udemærket godt at du er sur, vred, rasende over dit møde med rehabteamet...

Det er ikke en ordentlig måde at behandle folk og da slet ikke syge mennesker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 07:15   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jamen så kalder vi det skråsikker at tro på at loven bliver overholdt !

Janteloven, lad den sejre... "du skal ikke tro at du er..."
Men alligevel tror jeg i mit forvildede sind på retfærdighed og fornuft.

Det er tåbeligt at tro på at min psykiater stiller op til yderligere behandling... hvad skulle formålet være ?
Yderligere hjælp fra hjemmevejleder er ligeledes en illusion !

For mit vedkommende er alt i sagen friskt,det er det ikke om et år.

Det jeg harselerer over er at teamet ganske enkelt ikke har læst min sag...
Og at de ganske enkelt ikke følger loven ved at belyse sagen i forhold til pension, med henvisning til at der på skemaet er afkrydset i ressourceforløb, hvilket er en fejl,der er forsøgt rettet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehabiliteringsteam Jasmina Alt det andet 30 03-12-2013 08:29
Rehabiliteringsteam og indstilling samsung Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 3 07-09-2013 09:37
rehabiliteringsteam annjensen69 Alt det andet 2 23-06-2013 19:23
Rehabiliteringsteam dixiven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-05-2013 18:24
Rehabiliteringsteam simsons Alt det andet 8 06-05-2013 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension