K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2007, 16:06   #1
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
til hejdien og andre

jeg er ikke god til at finde rundt,i det her system.

er der nogle som her på k10 ,der ved noget om en en ny lovgivning fra jan.2008,som hedder "ny chance til alle " mener at det stod et sted under noget lovgivning,det skulle være fra juni måned engang.jeg kan desværre ikke huske hvor det var.glemte at skrive det ned.
heidien ville gerne vide det og tak for dit svar til mig heidien,fra anetta...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 16:13   #2
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Prøv at kigge her:

http://www.nychance.dk/

Hvor du blandt andet kan læse:

NY CHANCE TIL ALLE er en særlig indsats i forhold til passive kontant- og starthjælpsmodtagere. Det drejer sig om de borgere, der har gået passive i mindst et år. De skal have deres sag behandlet på ny.

Indsatsen løber fra 1. juli 2006 til 30. juni 2008. Landets kommuner får i den periode ekstra penge til at gøre en indsats for de passive. Kommunen skal tage fat i hele gruppen af passive og vurdere, hvordan den enkelte bedst kommer videre. Det drejer sig om at skifte passiviteten ud med job eller ordinær uddannelse. Eller en anden form for aktivitet – f.eks. jobtræning, virksomhedspraktik, revalidering eller andet, der kan bane vej til arbejdsmarkedet.

Der er opstillet ganske håndfaste mål for indsatsen. Kommunerne skal i gennemsnit aktivere de passive kontant- og starthjælpsmodtagere fire gange mere end i dag. De passive skal via indsatsen blive dobbelt så selvforsørgende som hidtil, og dobbelt så mange skal have et job eller en ordinær uddannelse.


KimH
__________________
Send In The Clowns

Sidst redigeret af KimH; 22-09-2007 kl. 16:27. Årsag: Indsat tekst
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 16:57   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg fandt også det her på folketingets side det er et spørgsmål af Jørgen Arbo-Bæhr, det har ikke så meget med selve det du efterlyser at gøre Anetta men jeg kunne se noget om det i svaret for i svaret indgår også denne sætning.


Med Velfærdsforliget fra 2006 får ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere fra 1. juli 2008 ret og pligt til gentagen aktivering hver 6. måned, svarende til det, der gælder for øvrige kontanthjælpsmodtagere og dagpengemodtagere. Som led i velfærdsaftalen er der også afsat ekstra 300 mio. kr. til 15 kommuner, som har mange ledige indvandrere på kontant- og starthjælp. Pengene er øremærkede til ansættelse af ca. 190 ekstra virksomhedsrettede jobkonsulenter. Og som led i firepartsaftalen fra 2006 er der udviklet jobpakker, som er virksomhedsrettede forløb for de svageste målrettet konkrete job – for nu bare at nævne nogle af eksemplerne.


det står i et svar af CHF, anetta som jeg også oplyste dig om i mailen til dig så har jeg ikke hørt noget om det før nu ( har nok sovet i timen ) men skal prøve at undersøge nærmere hvorvidt også flekser på kontanthjælp kommer under de vilkår.

anetta det var så lidt med mailen
og har du problemer med at finde rundt på siden så råb op, så skal vi nok være nogen der giver dig råd omkring det, vi ved godt at det er meget at holde styr på (roder også rundt i det selv engang i mellem ) men feks kan du hvis du kan huske noget af teksten altid bruge den der hedder søg oppe i toppen, så begrænser det trådene lidt

MVH
Hejdien

PS vender tilbage omkring det andet
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hejdien Hjerterum Dit og Dat 16 26-10-2008 23:12
Om Hejdien Admin Saturn Dit og Dat 6 17-06-2007 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension