K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2013, 10:11   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
møde i rehabiliteringsteam

I går var vi til møde i rehabiliteringsteam sammen med fagforeningen sagsbehandler. Det var et fantastisk positivt møde, hvor alle personer i rehabiliteringsteamet var velforberedte. Mødet var kort... 7 minutter.... aldrig havde fagforeningens sagsbehandler oplevet dette. Teamet var klare i deres udmelding og som deres spørgsmål gik på peger alt på at min mand bliver indstillet til fleksjob. Vi fik ej indstillingen at vide på mødet. Der går lige nogle dage. Der er møde i visitationsteamet om 14 dage så vi er tæt på at få afsluttet dette lange forløb. Fra papirerne var skrevet gik der 2 måneder, men det var fordi der blev holdt ferie indimellem. Det mest overvældende ved alt dette var at komme ind i lokalet med alle de mennesker på den anden side af bordet. Min mand var meget berørt af dette og måtte have et lille klem i hånden nogle gange. Min mand har gået sygemeldt 17 måneder og det har været et mareridt som nu snart er overstået. Vi er meget positive men tror ikke på noget endeligt før vi har papirerne på det. Held og lykke til alle der skal gennem rehabiliteringsteammøder og må det gå glat og positivt for jer
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 10:35   #2
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Susanne...

Jeg oplevede præcis det samme her i foråret, da jeg var til møde med rehabiliteringsteamet - dog varede mødet ca. 20 minutter
Det tyder på, at din mands sag er godt og grundigt belyst, så I snart kan få den endelige afklaring på hele forløbet.
Det er så ubeskrivelig opslidende at være i det "syge" system.
Jeg håber for jer, at de kommer frem til netop det resultat I går og venter på...
Held og lykke med det sidste step
Mulle11

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
I går var vi til møde i rehabiliteringsteam sammen med fagforeningen sagsbehandler. Det var et fantastisk positivt møde, hvor alle personer i rehabiliteringsteamet var velforberedte. Mødet var kort... 7 minutter.... aldrig havde fagforeningens sagsbehandler oplevet dette. Teamet var klare i deres udmelding og som deres spørgsmål gik på peger alt på at min mand bliver indstillet til fleksjob. Vi fik ej indstillingen at vide på mødet. Der går lige nogle dage. Der er møde i visitationsteamet om 14 dage så vi er tæt på at få afsluttet dette lange forløb. Fra papirerne var skrevet gik der 2 måneder, men det var fordi der blev holdt ferie indimellem. Det mest overvældende ved alt dette var at komme ind i lokalet med alle de mennesker på den anden side af bordet. Min mand var meget berørt af dette og måtte have et lille klem i hånden nogle gange. Min mand har gået sygemeldt 17 måneder og det har været et mareridt som nu snart er overstået. Vi er meget positive men tror ikke på noget endeligt før vi har papirerne på det. Held og lykke til alle der skal gennem rehabiliteringsteammøder og må det gå glat og positivt for jer
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 20:58   #3
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Tak for de fine beskrivelser. Det ser ud til at der er håb for min sag skal til møde med SB imorgen. Så bliver der bestilt tid til det første møde som i snakker om.
Har gået sygemeldt i 5 år. Men nu må det være min tur til flex.
Vil tage det positive fra jeres med mig imorgen. Tak.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 09:48   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvordan er det gået efter møderne ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 23:24   #5
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Mit møde gik desværre rigtig skidt.
Sb fjumrede rundt i tingene og lavede mange fejl.

Jeg fik notat fra mødet og bad straks om aktindsigt.

Efter endnu mere roderi fik jeg sagt fra og forlangt den rigtige behandling.

Fik lavet en kort handlingsplan og blev tilknyttet kommunens egen job konsulent.
Det dårlige møde stillede ? Ved "et hvert erhverv" og påstod at Fibromyalgi ikke er en anerkendt sygdom.. så jeg kunne godt arbejde 25-30 timer.

Jeg fandt selv en ny praktik og dene slutter i næste uge.
Afklaring af restarbejdsevne med fleksjob perspektiv.

Min tilstand er stationær og uden behandlingsmuligheder iflg overlæge på smertecenter.

Afventer rapport fra jobkonsulent, men kan arbejde 15 timer om ugen.

Nyt møde med sb 6/10. Kryds fingre.

Håber min sag og jeg selv er klar.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 00:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvem på mødet sagde at Fibromyalgi ikke er en anerkendt sygdom??

Sjovt nok har den sin egen diagnose kode http://www.diagnosekoder.dk/search.a...M79.7&filter=0

Ovenstående hjemmeside opdateres i samarbejde med sundhedsstyrelsen..

International ICD-10-CM Diagnosis Code M79.7 http://www.icd10data.com/ICD10CM/Cod...M79/M79-/M79.7

Så det med at det ikke er en anekendt sygdom tja det passer jo ikke helt....

Men der kan selvfølgelig sidde en enfoldig tåbe på en kommune som er af anden mening...

Jeg havde dog håbet på at vi var kommet videre....vi har trods alt 2014...men men...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 06:49   #7
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Det var en af kommunens lægefaglige folk. Om det lige var en læge, det ved jeg ikke.

Mødet var et vejledningsforum for at vejlede sb. Jeg var ikke selv deltagende, men havde lavet forberede del med sb.
Igen, det var noget rod.

Fibromyalgi er en anerkendt sygdom, og min nuværende jobkonsulent har sårgar får kursus i hvad det vil sige at havde denne sygdom. En hel afdeling er blevey undervist ag en llge fra Ålborg.

Men det er åbenbart stadig en sygdom der er stor mysterie omkring.

Min jobkonsulent nævner ressource forløb som en evt mulighed kommunen kan bevilge mig.
Hun tager sig kun af praktikken, og intet af det lægefaglige.

Har godt nok svært ved selv at se denne mulighed med mine diagnoser.
Fibromyalgi, Hybermobilitets syndrom, ryg smerter ( uden specifikation), migræne, og vrøvl med hænder, hofter, mave osv. Følgesygdomme.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 08:01   #8
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej1507,

Jeg er også en af dem som bl.a.har svært grad af fibromyalgi.

Jeg var til møde med rehabteamet to uge siden.

De har haft på forhånd svaret.

Ressourceforløb da de synes at de kan genoptræne mig og få udviklet arbejdsevne, alligevel alle dokumenter i min sag beskriver helt anden.

Jeg synes at det er noget vrøvl at de ikke anerkende det sygdom, da det er en kronisk varig lidelse, både i muskler, led og centralnervesystemet.

Hvis du har det sygdom pas meget på stress, da stress kan kun forværre din tilstand.

Det har jeg ikke og nu begyndt jeg at have ligesom parese i begge arm og ben.

Jeg tror nok du få også ressourceforløb fordi det er nogle klog hovedet derind i rehabiliteringsteamet som tror at alt kan klares med træning.

Men det ved vi at det er ikke som sådan med alle.

Jeg håber på du få ressourceforløb, tager det du kan og efter har de ikke anden end at fremlægge sagen igen for rehabiliteringsteamet.

eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 14:04   #9
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Jeg har svær grad af Fibromyalgi og har haft sygdommen i mange år.

Stress er rigtig hårdt ved sygdommen, som så mange andre ting. Denne sygdom er ikke nem at leve med, men det kan lade sig gøre.

Jeg lever med sygdommen på godt og ondt ,nok mest ondt. Men den skal ikke styre mit liv.
Der er ikke behandlingsmuligheder og jeg er ikke blevet bedre de sidste 10 år.

For mig at se er et ressourceforløb ikke den rigtige vej, da jeg har en restarbejdsevne og en lyst på livet til at arbejde det jeg nu er afprøvet til.

Min sag skal for her i løbet af efteråret. Må da indrømme det bliver lidt for spændende hvad min kommune beslutter sig for.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehabiliteringsteam Jasmina Alt det andet 30 03-12-2013 08:29
Gode råd til møde med rehabiliteringsteam?? Lillesøster82 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 17 10-10-2013 20:29
rehabiliteringsteam møde overstået - spørgsmål angående tidsramme Fib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-09-2013 11:33
rehabiliteringsteam annjensen69 Alt det andet 2 23-06-2013 19:23
Rehabiliteringsteam - møde Storebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-06-2013 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension