K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2013, 14:26   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kronikertilskud og dele egenbetalingen op over et år

Nu er jeg blevet spurgt en masse gange om denne henstandsordning med apoteket....så derfor lægger jeg den her i forummet så alle kan finde den fremover...

Hvis man er bevilget kronikertilskud....så skal apoteket godtage at du får delt din egenbetaling op over et helt år....altså så du betaler 12 lige store faste rater om året...

Det vil sige at du kan nøjes med at betale et fast beløb hver måned...

På denne måde slipper man for at når ens ctr saldo udløber og man starter på et nyt år....ja så skal man ikke af med en masse penge i starten af året...

Man skal bare gå på sit lokale apotek og bede om at få en henstandsordning...

Loven kan ses herunder...

Citat:
§ 1. Et apotek skal tilbyde en patient henstand med egenbetalingen til tilskudsberettiget medicin, hvis patienten har en bevilling efter sygesikringslovens § 7 c, stk. 1 (kronikerbevilling). Egenbetalingen opgøres i tilskudspriser, jf. sygesikringslovens § 7 c, stk. 1, og § 7 d.

Stk. 2. Med mindre andet aftales, skal patienten hver måned betale en tolvtedel af det i sygesikringslovens § 7 c, stk. 1, nævnte egenbetalingsloft, dog højst det beløb, patienten skylder apoteket. Patienten må ikke pålægges udgifter til henstandsordningen i form af renter eller gebyrer.

Stk. 3. Der må kun oprettes én henstandsordning til en patient efter denne bekendtgørelse inden for hver tilskudsperiode, jf. sygesikringslovens § 7 b, stk. 2.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 16:32   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg er kronikker og betaler ca 310 kr pr mdr ..jeg har lige fået bevilliget 5 nye år igen og er glad for ordningen...

Man mærker ik de ca 310 kr så meget som før hvor det var et mareridt at gå på apoteket ..

Nu trækker de dem bare på PBS og derfor ka jeg heller ik huske præcis beløb - om det er 308 kr ,310 mv...


Mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 19:07   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Man skal dog være opmærksom på, at ordningen ikke følger med til andre apoteker. Man er låst fast til et bestemt apotek nemlig der hvor man laver henstands aftalen. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 20:22   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Enig stribe....totalt mareridt når ens år starter på ny...

Der er åbenbart bare mange derude som ikke ved at man kan få denne ordning...så det er ikke noget alle apoteker selv fortæller til folk at man kan få denne ordning med dem....derfor denne tråd...

Jeps man er bundet til et apotek...men man kan dog få det på et nyt apotek hvis man flytter bopæl....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 21:42   #5
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Nu spørger jeg måske dumt...
Gælder det ved alt medicin fx panodil og næsespray? Jeg får rigtig meget medicin, heldigvidis er jeg i "gruppe2" i Danmark, så de dækker meget, betaler også 5-6000 til dem om året :-O men pengene er givet godt ud, da jeg får mange af mine apoteker penge retur.. Desværre dækker Danmark ikke alt fx næsespray, ville fx kronikkertilskud gøre det.. Når man kigger på min ctr saldo, ligger den på 5000 kr for 4 mdr.. MEN så er alt det Danmark ikke giver tilskud til med, fx beroligende og kodipar... Så på 4 mdr er mit medicin forbrug meget højere end de før omtalte 5000 kr, spørgsmålet går ikke kun på den næsespray, får også allegipille, pinex, kort sagt, er det muligt at bruge over 12 x 310 om året på apoteket?
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 22:25   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er kroniker og betaler fast ca 310kr mdr....stiger lidt hvert år...alt det jeg får på recept plejer at høre ind under det incl næsespray jeg får fast...det hænder jeg betaler lidt ekstra ved eksempelvis hvis jeg vælger speciel metadon...der ik er den billigste.,

Panodil gælder også hvis det er på recept...

jeg er i gruppe 1 i danmark og mærker ik så meget medicin udgifter som førhen...
jeg ka ik huske det præcis, men mener ctr saldo skal være ca 17ooo kr før du kan søge kronikerbevilling..det er alene dit medicin forbrug der afgør om du ka få det og ikke hvordan din indtægt er...
jeg skal heller ik sige at der ikke ka være noget kroniker ikke vil ku dække,men jeg betaler som sagt de ca fast 31o kr mdr og har sjældent pungen oppe
men sagt med lægen om det,det er ham der ska søge

mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 19:54   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Nu spørger jeg måske dumt...
Gælder det ved alt medicin fx panodil og næsespray? Jeg får rigtig meget medicin, heldigvidis er jeg i "gruppe2" i Danmark, så de dækker meget, betaler også 5-6000 til dem om året :-O men pengene er givet godt ud, da jeg får mange af mine apoteker penge retur.. Desværre dækker Danmark ikke alt fx næsespray, ville fx kronikkertilskud gøre det.. Når man kigger på min ctr saldo, ligger den på 5000 kr for 4 mdr.. MEN så er alt det Danmark ikke giver tilskud til med, fx beroligende og kodipar... Så på 4 mdr er mit medicin forbrug meget højere end de før omtalte 5000 kr, spørgsmålet går ikke kun på den næsespray, får også allegipille, pinex, kort sagt, er det muligt at bruge over 12 x 310 om året på apoteket?
Kronikerbevillingen dækker kun receptpligtigt OG tilskudsberettiget medicin. Altså kun det som tæller med i din CTR- saldo.
Almindelig næsespray mod forkølelse er ikke med her. Angående Kodipar: har din læge søgt et individuelt tilskud i sundhedsstyrelsen til dig? Angående allergimedicin og Panodil: tidligere var der mulighed for din læge skrev en recept og angav, patienten skulle have tilskud. Jeg ved ikke om denne mulighed stadig eksisterer, men forhør dig
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 20:48   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
glemte at nævne min næsespray er¨på recept- mod allergi og ik en jeg køber ihåndkøb

jeg har endvidere speciel tilskud til lyrica - der bliver kun søgt om den ene ting...lyrica har været MEGET dyre og jeg fik bevilling af sundhedsstyrelsen...

hvor længe det gælder ka jeg så ikke lige huske...det var smerteklinikkens læge der søgte,men det skal vist stå på recepten hver gang

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 17:34   #9
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Var på apoteket igår.

Normalt har jeg altid købt panodiler og ipren i håndkøb.

Men nåede det ikke inden 1. oktober. Fik en recept fra lægen.

300 panodil
100 ipren

egenbetaling ca. 15 kr. fordi jeg ikke ville have de billigste.

Der må være mange som mig, der ikke normalt ville søge tilskud til disse tabletter, fordi, dem har man jo altid stående i "køkkenskabet".

Så nu kan jeg få dem billigt på mit kronikertilskud.

Ved ikke om jeg har placeret mit indlæg det rigtige sted Webmaster
__________________
Ftp fra 01.03.2012

Sidst redigeret af joka; 12-10-2013 kl. 17:41.
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kronikertilskud ingehelene Dit og Dat 38 10-05-2013 18:10
Må dele - læger der kæmper for mig! HolmDamgaard Alt det andet 11 08-06-2012 21:19
Vil lige dele min praktik med jer:) creek Jeg er kommet i praktik. 2 08-11-2010 19:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension