K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2013, 13:00   #1
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Angry myndighedernes kvaksalveri

Her er min nyeste fortolkning af myndighedernes kvaksalveri/magtmisbrug

forestil jer at i er syge og ikke kan arbejde så i er nød til at få hjælp for ikke at dø af sult osv.
derefter går i til en læge og bliver undersøgt og lægen siger at i er syge og har brug for hjælp for ikke at dø af sult og evt . for at få det bedre osv,
den hjælp lægen ordinerer svarer i overført betydning til at ordinere medicin da formålet er det samme nemlig at hjælpe en syg person i nød for ikke at blive mere syg og evt. for at få det bedre
men det er myndighederne der udleverer hjælpen(som jo svarer til medicin )
og da de jo tit nægter det så svarer det fuldstændigt til at

lægen udskriver noget medicin til en syg patient som derefter går på apoteket for at få medicinen udleveret MEN apoteket nægter at udlevere medicinen da en af deres ansatte som måske er lægeuddannet men som ikke har undersøgt patienten! synes at den medicin har patienten da ikke brug for!!og på det grundlag nægter aopteket at udlevere medicinen
langt ude eller hvad

Sidst redigeret af einstein; 04-07-2013 kl. 13:09.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 14:07   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En farmaceut på et apotek skal da absolut have øjne og ører åbne, hvad angår om der er sket en fejlordinering. Evt alt for store doser. eller fx en farlig sammenblanding af medicinpræparater. Derefter skal den udstedende læge kontaktes for evt at berigtige fejlen. En farmaceut er ikke læge og ordinerer ikke.
Farmaceuter på danske apoteker finder mange fejl på recepter - fejl der kunne være vitale for patienten. Men stadig lægen, der ordinerer.

Sidst redigeret af stampe; 04-07-2013 kl. 14:53.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:17   #3
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Jesus christ, jeg er også træt af apotekerne. De fleste ansatte er uddannet farmakonomer (erhvervsakademi"uddannelse"), og mange ikke de hurtigste knallerter i molen.

"har du prøvet den medicin før?"

JA bare udleverer medicin, tak.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:27   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan så ikke lige se hvad lægen og apoteket har at gøre med, om kommunen ikke overholder loven???

Eller er det en lignelse du kommer med, hvor lægepatient forholdet beskrives i forholdet til kommunen, som du så leger er apoteket.....eller, hvordan skal din fortolkning, som du kalder det, ellers forstås???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 13:50   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du ikke ønsker vedledning på apoteket om præparaterne, kan du da bare sige nej tak. Mange læser ikke indlægssedlerne, så personalet instrueres til at være vedledende. Siger også selv nej tak eller at jeg kender præparatet og læser indlægssedlerne, når jeg kommer hjem - ikke for apotekets skyld, men for min egen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 00:42   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
Jesus christ, jeg er også træt af apotekerne. De fleste ansatte er uddannet farmakonomer (erhvervsakademi"uddannelse"), og mange ikke de hurtigste knallerter i molen.

"har du prøvet den medicin før?"

JA bare udleverer medicin, tak.
Hvad er problemet dog?

Er det virkelig så svært, at smile og sige "ja, jeg kender det godt"?

Egentlig er det vel ikke værre end når de, ved kassen i supermarkeder, hver eneste gang spørger "vil du have kvitteringen med?"

Almindelig høflighed koster ingenting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 01:07   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil give dig helt ret Vovse...

Hvis ikke man kan tage det med et smil og sige nej tak til den vejledning som de faktisk SKAL tilbyde....ja så er man sg snart svært ude og skide...

Som sagt....høflighed og lidt pli koster absolut intet...og det vi endda gavne en selv i længden...da man ellers hurtigt kan ende som en sur og tvær person...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 10:40   #8
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
ja okay, den var jeg selv ude om, burde have skrevet at det var min personlige oplevelse og indre monolog.

jeg er høfligheden selv, når jeg færdes i det offentlige rum.

jeg ved godt de bare passer deres arbejde, men det er til at blive træt af i længden, især når jeg kommer der så ofte!....kommunen forlanger nok snart jeg flytte folkeregister adr. derned.

men jeg er enig i at hvad læge-patient aftaler bør respekteres, derfor står der også hos mig "efter aftale" og ikke for hvad (for det ved både lægen, jeg selv og apotekspersonalet jo udemærket godt)

og man skal passe på med indlægssedler, så man ikke bliver nervøs, det er ofte bare en lang anti-litigations anvarsfraskrivelse.

have a funny sunny day

Sidst redigeret af hejhejhej; 06-07-2013 kl. 11:39.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 01:31   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
En farmaceut på et apotek skal da absolut have øjne og ører åbne, hvad angår om der er sket en fejlordinering. Evt alt for store doser. eller fx en farlig sammenblanding af medicinpræparater. Derefter skal den udstedende læge kontaktes for evt at berigtige fejlen. En farmaceut er ikke læge og ordinerer ikke.
Farmaceuter på danske apoteker finder mange fejl på recepter - fejl der kunne være vitale for patienten. Men stadig lægen, der ordinerer.
Hvis patient og læge er enige, skal en farmaceut fandme bare blande sig udenom og passe sig selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg vil give dig helt ret Vovse...

Hvis ikke man kan tage det med et smil og sige nej tak til den vejledning som de faktisk SKAL tilbyde....ja så er man sg snart svært ude og skide...

Som sagt....høflighed og lidt pli koster absolut intet...og det vi endda gavne en selv i længden...da man ellers hurtigt kan ende som en sur og tvær person...
Jeg har intet mod at de spørger og vejleder. Men hvis de blander sig i et forhold de ikke har forstand på/indsigt i, så er det for meget.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 13:34   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
men jeg er enig i at hvad læge-patient aftaler bør respekteres, derfor står der også hos mig "efter aftale" og ikke for hvad (for det ved både lægen, jeg selv og apotekspersonalet jo udemærket godt)
Er du helt sikker på, at personalet på Apoteket ved hvorfor du får din medicin, når det ikke står på recepten?
(Hvis det står på recepten, så står det også på etiketten på medicinen).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvis patient og læge er enige, skal en farmaceut fandme bare blande sig udenom og passe sig selv.
Det sker faktisk ret ofte, at læger laver fejl, så jeg tror vi skal være glade for, at personalet på Apoteket er så vågne som de er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunaldirektør: Når lægerne blander sig lugter det af kvaksalveri buster Politik og Samfund 3 15-10-2010 23:41
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35
Kvaksalveri zuza Et godt link! 0 17-08-2008 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension