K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2013, 16:36   #1
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Hvad menes der med udviklingsmuligheder?

Er pt. sygemeldt på ledighedsydelse. Sagsbehandler kan ikke finde et fleksjob, som kan tage hensyn til alle mine skånebehov. Sagsbehandler mener, at så længe der er udviklingsmuligheder, så skal jeg blot være i limbo verden (hos min sagsbehandler) indtil der sker en bedring. Sagsbehandler mener dog ikke, at jeg er syg nok til pension, da der er udviklingsmuligheder.

Hvad menes med udviklingsmuligheder?

I teorien, så kan jeg jo faktisk stå i denne her limbo verden til jeg bliver folkepensionist, da der som sagt findes udviklingsmuligheder.

Det virker fuldstændig forkert. Er man for syg til fleksjob, så skal der gives pension i følge bl.a. Helsingør dommen.

Jeg har svært ved i love af finde noget om det med udviklingsmuligheder.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 17:04   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis der havde været udviklingsmuligheder, burde du heller ikke have fået tilkendt fleks.

Kravet for både fleks og pension er uden udviklingsmuligheder..

Forskellen er størrelsen på erhvervsevnen.

Men de bruger den i flæng..

For på trods af at kravet til fleks og pension er at man skal være stationær.. så kan man tilkendes fleks ned til få timer, hvis der er udviklingsmuligheder på sigt.. og hvis forløbet er uforudsigeligt, kan man få pension med kontrol.

Men tænker de skal kunne pege på hvilke udviklingsmuligheder det er de ser...

Det kommer nok også an på grunden til din sygemelding.. om det skyldes forværring af kronisk tilstand, eller noget nyt hvor der kan være behandlingsmuligheder.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 17:22   #3
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Hej Pip,
Tak for din svar. Ja, jeg var stationær, da jeg blev visiteret til fleksjob. Men nu en forværring af min kroniske tilstand. Men mit forløb fremadrettet er uforudsigeligt. Dvs. en operation kan komme på tale (står i speciellægeerklæring) til kommunen, men om den operation kommer om 2 måned eller 10 år, det er der ingen garanti for. Dermed er der jo udviklingsmuligheder. Så derfor burde jeg vil blive visiteret til pension med kontrol eller? Det jo lidt hårdt uanset hvad, men at skulle hver tredje måned have kontakt til sagsbehandler for at sige: intet nyt vi tales ved om tre måneder er jo ikke løsningen. Og hvad med at rejse ud af landet, må jeg overhovedet det, når jeg er sygemeldt?
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 18:02   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis de lufter mulighededn for en operation der kan bedre tilstanden, kunne det have været grund nok til at du ikke havde fået fleks..

Så med den hængende tænker jeg de kan bevare fleksvisiteringen hvis du blot kan klare 1-2 timer om ugen, samt en længerevarende sygemelding.

Medmindre du får en lægeudtalelse på at operationen ikke kan forbedre erhvervsevnen men udelukkende din livskvalitet..

De er benhårde..

Og ja, du skal raskmeldes før du kan holde ferie..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 18:12   #5
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Hej Pip,
Tak for dit svar. Puha, det er jo nok som jeg tænker - en hård kamp. Nå, men pyt, det går jo nok. Om de betaler mig ledighedsydelse eller pension, det jo op til kommunen. Dog får jeg mere ud af ledighedsydelse end pension, men det er jo deres valg.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 18:41   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis din ledighedsydelse er større end pensionen, og de ellers lader dig i fred, ville jeg tage det roligt.. men det er selvfølgeligt usikkerheden der gnaver..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 19:10   #7
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Hej Pip,
Jeg tager det roligt, for det er den. Ja, det er jo usikkerheden der gnaver lidt, som du skriver.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udviklingsmuligheder inden for normalområdet molly_molly Spørgsmål ang fleksjob 2 30-08-2013 14:54
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad menes der med sociale grunde? Niina Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 04-12-2012 00:47
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension