K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2013, 07:17   #1
Twincam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Twincam er ny på vejen
Question Spørgsmål angående indestående i banken ved gæld til politiet og kommunen

Hej K10 håber i kan hjælpe..

Blev tilkendt førtidspension i marts 2013, og har derefter ladet indeståendt på min bankkonto vokse støt hver måned, da jeg ikke er typen der bruger penge på alt muligt unødvendigt. Der står nu ca 40.000kr og regner ikke med det går den forkerte vej fremover.

Problemet er jeg har en gammel gæld på ca 50.000kr fra 2003 til politiet, der skyldes en længerevarende retssag og dertilhørende sagsomkostninger.. Det er jo et temmelig stort beløb, har aldrig betalt af på den gæld. Skylder også kommunen 12000kr for et indskudslån fra 2002, hvor udlejer tog røven på mig da jeg flyttede, og beholdt hele indskuddet uden grund. Spørgsmålet er så bare om skat kommer efter mig på et tidspunkt, nu hvor jeg har ladet indeståendet på min konto vokse til et anseeligt beløb? Kan de på en eller anden måde indefryse pengene på min konto og kræve de bliver brugt til at betale restancen til politi og kommune?

Ved godt gæld er gæld og man skal betale hvad man skylder. Men syntes det er så lang tid siden, og har gået i mange år uden at ha den vilde formue, så syntes de penge står bedre på min konto end på kommunens, hvor de alligevel bare bliver brugt til et nyt kunststykke til et par millioner, eller noget andet ligegyldigt.
Twincam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 07:28   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis jeg var dig ville jeg prøve, at kontakte dem, sige det som det er du er pensionist, om de ikke kan fjerne renter og gebyr, så vil du gerne afdrage så du kan komme ud af det.

Ofte kan man godt bede om rente stop, hvis man visser velville, de kan tage 20% af din løn pr gæld du har, hvis de vurdere du har et rådigheds beløb.

Det er ikke gæld nok til gældsenering, så dialog er vejen frem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 07:32   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Hvorfor ikke bare få betalt det du skylder, så kan du samle penge sammen på din konto efterfølgende?

Det med at "pengene står bedre på din konto end kommunen" - ville du mon også ha det sådan, hvis du den 1. juli fik et brev om, at din førtidspension stod bedre på andres konto end din?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 07:45   #4
Twincam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Twincam er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis jeg var dig ville jeg prøve, at kontakte dem, sige det som det er du er pensionist, om de ikke kan fjerne renter og gebyr, så vil du gerne afdrage så du kan komme ud af det.

Ofte kan man godt bede om rente stop, hvis man visser velville, de kan tage 20% af din løn pr gæld du har, hvis de vurdere du har et rådigheds beløb.

Det er ikke gæld nok til gældsenering, så dialog er vejen frem.
Begge gældsposter har været sat i bero i mange år, så der løber vist kun renter på gælden til kommunen. Det er også den min overskydende skat går til at betale af på.. Spørgsmålet er bare om de pludselig tager dem op igen, hvis de kan se jeg har "formue" stående på kontoen, og kan indeholde noget af min førtidspension, eller gøre krav på det der står på kontoen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Hvorfor ikke bare få betalt det du skylder, så kan du samle penge sammen på din konto efterfølgende?

Det med at "pengene står bedre på din konto end kommunen" - ville du mon også ha det sådan, hvis du den 1. juli fik et brev om, at din førtidspension stod bedre på andres konto end din?
Har ikke tænkt mig at betale den gamle gæld hvis det kan undgås, ellers var den betalt. Kan virkelig ikke se hvordan en advokat kan få 12.000kr for at komme lige når man er blevet anholdt, og være med til et retsmøde efter man blev varetægtsfængslet. Manden var komplet uduelig.. Det er fortid jeg helst vil glemme

Sidst redigeret af Twincam; 20-06-2013 kl. 07:51.
Twincam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 08:14   #5
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
De kigger ikke på dit indestående i banken, men vurderer ud fra indtægten fra førtidspension og øvrige indtægter (eks. renteindtægt)
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 08:15   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker ikke de bemærker de penge der står på din konto.. men der vil nok en dag dukke et krav op nu hvor din økonomi er bedre.

Og så vil de kunne lave lønindeholdelse og trække et beløb over skat hver måned.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 11:28   #7
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Twincam Se meddelelser
Begge gældsposter har været sat i bero i mange år, så der løber vist kun renter på gælden til kommunen. Det er også den min overskydende skat går til at betale af på.. Spørgsmålet er bare om de pludselig tager dem op igen, hvis de kan se jeg har "formue" stående på kontoen, og kan indeholde noget af min førtidspension, eller gøre krav på det der står på kontoen?


Har ikke tænkt mig at betale den gamle gæld hvis det kan undgås, ellers var den betalt. Kan virkelig ikke se hvordan en advokat kan få 12.000kr for at komme lige når man er blevet anholdt, og være med til et retsmøde efter man blev varetægtsfængslet. Manden var komplet uduelig.. Det er fortid jeg helst vil glemme
Jeg vil give carolines ret, betal din gamle gæld og start forfra.
Din mening om at du ikke har tænkt dig at betale, er en underlig holdning at have til livet, bare nyde men ikke yde.

Men du skal tænke dig godt om, for ellers ender det med at du måske havner i RKI, og det er ikke nogen dans på roser.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 21:45   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Skat kan godt gå ind og hæve din opsparing, men hvor stor opsparingen skal være før de gør det ved jeg ikke....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 13:25   #9
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Ja nu er det sådan, at den gæld du har, kan jo inddrives via fogedretten,

Fogedretten har til en hver tid, ret til at tage de penge der står ,med mindre de står på en kreditor beskyttet konto,

så hvis jeg var dig ville jeg komme igang med en afdragsordning, du har fået en ydelse og den må du betale for, og det uanset om du kunne bruge den eller ej.
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 01:41   #10
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Syntes du skal betale din gæld, mest fordi det er nu det vi skal om vi har gæld.
At du mener at du blev taget røven på af udlejer er bare trælst, og at du mener en advokat også tog røven på dig, er pisse surt. Men nu har gælden og fordi du syntes den er uretfærdig går den jo ikke væk.

Måske du skulle undgå at lave noget som gør du bliver anholdt?
Retshjælpsforsikring for fremtiden?

At du har lavet gæld du ikke vil betale, men syntes det er helt iorden at få penge fra staten, virker for mig ret dobbeltmoralsk.
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kan forklare om afstålelse af gæld til kommunen Indiansummer Alt det andet 6 25-09-2013 09:21
rehabiliteringsteam møde overstået - spørgsmål angående tidsramme Fib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-09-2013 11:33
Jeg får flip af kommunen og deres spørgsmål supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 10-03-2012 19:59
Spørgsmål vedr. gæld og udbetaling af penge fra pensionsselskab mams Dit og Dat 24 01-02-2011 19:08
Flytte til udland - gæld til kommunen kat2 Alt det andet 3 10-04-2010 17:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension