K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 00:16   #1
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Unhappy krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber

Jeg står overfor at være færdig arbejdsprøvet og udredt af læger,- er stationær,og ønsker at blive visiteret til fleksjob. Mine sygepenge stopper næste måned Efter sidste forlængelse.Min sagsbehandler ringede idag og forlangte at mit BMI skal være mellen 20 og 25 for at koordinator vil fremlægge min sag for det team, der skal vurdere mig til fleksjob eller pension.Har nogen hørt om den regel før?? Og hvor står det i den nye lov efter jan.2013??.Jeg ligger på et BMI på 31.hjælp!
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 01:04   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Stupid måde at aflevere en besked på...

Kære Syrenen.

Hvis din SB har haft de tanker med i sin vurdering. skulle denne have ageret professionelt, på et tidligere tidspunkt.

Men mange mennesker er meget kloge.... især på hvad andre skal gøre.

Jeg ville skriftligt bede om lovgrundlaget for et sådan krav.

Andre har også dit problem:

http://www.min-mave.dk/debat/onsker-...ad-2222154.htm

Sundhedsstyrelsen ser problemstillingen som alvorligt, der ikke passer overens med en hurtig telefonbesked, tilfældigvis lige FØR et sygedagpengestop. Smart.

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20for...e_moderat.aspx

Håber andre kan supplere.

Held og lykke

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 07:33   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Tjaaa det står ihvertfald ingen steder så det må være noget hun selv finder på

Mit BMI er også 31 og jeg skal til møde med rehabiliteringsteam i dag vedrørende fleksjob
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 08:02   #4
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
What??? Jeg er målløs, - sikke en diskrimination, - det kan man da IKKE?!?!??
Kan simpelthen ikke forestille mig, at den holder vand..............
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 08:25   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det står ingen steder..

Hun har kun noget at have det i, hvis det optræder i dine papirer som arbejdsbarriere.

Og hvis det gør det, må hun jo også mene at din arbejdsprøvning/udredning måske kan vise et andet resultat med lavere bmi..

Så forlang at få det skriftligt og klag over det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 08:50   #6
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Det er jo fuldkommen grotesk, skal folk så stille op til en bmi måling inden mødet??
Det ville jo også gøre, at mange andre ikke ville kunne få fleks på det grundlag.

Det er da lige en historie for medierne.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 09:12   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jahvis bt eller ekstrabladet fik fingrene i historien ville overskriften lyde

For fed til fleksjob
Naegtet fleksjob - du er for fed!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 09:28   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
LATTERLIGT!!!

Hvad så med alle dem der er slanke ved fleksbevillingen, og tager på hen af vejen og ender med et BMI på over 25???

Skal de så tilkendes førtidspension?? Ellers tage de fleksbevillingen indtil borgerens BMI atter er nede under 25??

Du må nøje granske dine papirer. Står der at din overvægt er en afgørende barriere for din arbejdsevne, så kan der godt opstå et problem, da tilstanden jo så ikke er varig og der er behandlingsmuligheder (nemlig at få BMI'en under 25).
Dette kan få konsekvens på sigt, hvis du så får dit BMI ned under 25. Med en eventuelt ny udredning og dertilhørende nye arbejdsprøvninger.
Får du fleksbevillingen nu, kan den omvendt fratages efter de der 5 år - både hvis du ikke får gjort noget ved vægten, men også hvis du gør!

De er efter folk konstant, både med vægten, rygningen, eller hvis folk går med tørklæde, er piercede eller på anden måde kan tænkes at blive fravalgt på arbejdsmarked, grundet udseendet.

Kedelig tendens.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:06   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal søge skriftligt om fleksjob eller førtidspension...alt efter hvad det er du mener....

Så vil du få en skriftlig afgørelse på det og denne afgørelse kan du så klage over....

Jeg ved ikke om du kan bruge denne afgørelse fra Ankestyrelsen til noget...

Men den siger i korte træk at hvis de skal forlange et vægttab....ja så skal det kunne dokumenteres at det vil forbedre din arbejdsevne....

Hvis de ikke kan dokumentere det...ja så kan de heller ikke forlange et vægttab...

Det er ikke nok at de siger at det vil være godt for alle at tabe sig....

Men kig selv på afgørelsen her http://www.k10.dk/showpost.php?p=244178&postcount=4

Så ansøg skriftligt om fleksjob....og bed om at få afslaget skriftligt....og så klag over det....

Du skal huske på at mange sagsbehandlere...de siger hvad som helst i en telefon....også ting der ikke passer....

Så bed ALTID om at få ting på skrift....og så klag over det...

Når du aflevere din ansøgning....så husk at få en kvittering på at du har afleveret den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 04:54   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af syrenen Se meddelelser
Jeg står overfor at være færdig arbejdsprøvet og udredt af læger,- er stationær,og ønsker at blive visiteret til fleksjob.
Hvad med behandlingsmulighederne? Er de endelig udtømte?


Citat:
Min sagsbehandler ringede idag og forlangte at mit BMI skal være mellen 20 og 25 for at koordinator vil fremlægge min sag for det team, der skal vurdere mig til fleksjob eller pension.Har nogen hørt om den regel før?? Og hvor står det i den nye lov efter jan.2013??.
Uden en begrundelse, er det en noget speciel udmelding ... som man nærmest kan få indtrykket af er mere taktisk end eftertænksom ... for som andre er inde på, har du jo ikke opnået et BMI på 31 natten over her i slutningen af din SDP-periode.

Nu kan der i sagens natur være et utal af grunde (herunder genetiske, medicinske og psykologiske) til, at en person er over- eller undervægtig ... phhmw har opgivet et link til Sundhedsstyrelsen, der går lidt i dybden med netop den vinkel.

Så den del må man vel tage fat i at udrede før det giver en mening at fremsætte et krav om et vægttab, inden der kan tages stilling til fx visitering til fleksjob (eller førtidspension).


Men jeg tænker på, at forvaltningen måske "pludselig" skønner, at din vægt har indflydelse på dit helbred og dermed på din arbejdsevne.

Det "skøn" skal dog lægefagligt begrundes, før den er relevant i sagen.

Men der er selvf. visse jobs, der almindeligvis ikke besættes af overvægtige og hvor et øjemål vel er nok til at foretage en grovsortering imellem ansøgerne - fly stewardesse er sikkert et af dem, men om den jobmulighed er relevant som element i en samlet arbejdsevnevurdering, det er vel mere tvivlsomt ...


Citat:
Jeg ligger på et BMI på 31.hjælp!
Jeg tænker, at det er noget over middel og at du nok kan score en heldbredsmæssig gevinst på kort og særlig lang sigt ved at skrumpe lidt.

Men igen ... det afhænger jo af den samlede situation/sygehistorie, hvorvidt det er en egentlig mulighed for dig.

Hvis du fx får medicin der (som en alvorlig bivirkning) er appetitøgende eller påvirker din energiomsætning, men at du uden præcis den medicin vil få et meget dårligere helbred og dermed miste arbejdsevne, så giver det i den situation ikke umiddelbart megen mening kræve et vægttab som en del af en samlet handlingsplan.

Med mindre selvf. at man kan behandle den appetitforøgende medicinske bivirkning ... med fx anden medicin ... der så igen måske har én eller flere bivirkninger, der så igen måske skal behandles med anden medicin ... og pludselig står man dermed et overforbrug af mediciner :-/


Men hvad enten man er ernæringsmæssig under- eller overvægtig, så handler det i store træk om at skabe balance imellem energi indtag og energi forbrug.

Så frem for at køre ud af forargelsestangenten, var det måske hensigtsmæssig at stoppe op og se på helheden og overveje om det evt. er muligt "at gi' den en skalle" ... men det vil selvf. tage tid at arbejde med den udfordring og det skal være en nedskreven del af den samlede handlingsplan for din vej imod fx et fleksjob.


Under alle omstændigheder vil jeg ønske dig held og lykke fremover med at forsøge at finde din plads på arbejdsmarkedet.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
nyt om Førtidspensionister eller lov/krav dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 17-11-2012 19:04
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Flexjob/Får du den løn du har krav på? viola Spørgsmål ang fleksjob 17 29-12-2009 01:34
Der kan dispenseres for krav om arbejdsprøvning Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 19 02-09-2009 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension