K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 09:56   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
FN's handicap konvention

Danmark har ratificeret FN's handicap konvention og vedr. arbejde står der følgende:

Artikel 27
Arbejde og beskæftigelse

2. Deltagerstaterne skal sikre, at personer med handicap ikke holdes i slaveri eller trældom og på lige fod med andre er beskyttet mod tvangs- eller pligtarbejde.


1. Deltagerstaterne anerkender retten for personer med handicap til at arbejde på lige fod med andre, hvilket omfatter retten til at kunne tjene til livets ophold ved beskæftigelse, som de selv frit vælger eller påtager sig på et arbejdsmarked og i et arbejdsmiljø, der er åbent, inkluderende og tilgængeligt for personer med handicap. Deltagerstaterne skal sikre og fremme virkeliggørelsen af retten til arbejde, herunder for personer, der får et handicap i forbindelse med deres beskæftigelse, ved at tage passende skridt, herunder gennem lovgivning, til bl.a.:

a) at forbyde diskrimination på grund af handicap i alle forhold vedrørende alle former for beskæftigelse, herunder betingelser for rekruttering, ansættelse og beskæftigelse, fortsat beskæftigelse, karrieremuligheder og sikre og sunde arbejdsforhold,

b) at beskytte retten for personer med handicap til retfærdige og gunstige arbejdsvilkår på lige fod med andre, herunder lige muligheder og samme vederlag for arbejde af samme værdi, sikre og sunde arbejdsforhold, herunder beskyttelse mod chikane, samt adgang til oprejsning ved klager,

c) at sikre, at personer med handicap kan udøve deres arbejdstager- og fagforenings rettigheder på lige fod med andre,

d) at gøre det muligt for personer med handicap at få reel adgang til almindelige tekniske og erhvervsrettede vejledningsordninger, og jobanvisningsordninger og til erhvervsuddannelse og efteruddannelse,

e) at fremme beskæftigelsesmuligheder og karrieremuligheder for personer med handicap på arbejdsmarkedet samt bistand til at finde, få, fastholde og vende tilbage til beskæftigelse,

f) at fremme mulighederne for selvstændig virksomhed, iværksætteri, udvikling af kooperativer samt etablering af egenvirksomhed,

g) at ansætte personer med handicap i den offentlige sektor,

h) at fremme beskæftigelsen af personer med handicap i den private sektor gennem passende politikker og foranstaltninger, som kan omfatte ordninger med positiv særbehandling, incitamentsordninger og andre foranstaltninger,

i) at sikre, at rimelig tilpasning ydes til personer med handicap på arbejdspladsen,

j) at fremme, at personer med handicap får erhvervserfaring på det almindelige arbejdsmarked,

k) at fremme ordninger for erhvervsmæssig og faglig rehabilitering, jobfastholdelse og tilbagevenden til arbejde for personer med handicap.

2. Deltagerstaterne skal sikre, at personer med handicap ikke holdes i slaveri eller trældom og på lige fod med andre er beskyttet mod tvangs- eller pligtarbejde.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 12:51   #2
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Elastikken sprang lige her
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:09   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er jo noget i den stil mange kontanthjælps modtager har været i gemmen i mange år,og der er faktisk nogle der er kommet i job af det er der nogle der siger.

Selv mene jeg jo at der er nogle der er for syge til alle de praktikker flex visiteret nu skal slæbes i gemmen .

Jeg mener at have læst et sted at hver kommune skal ansætte mindst to personer til lige netop at skaffe praktikker.

Der er jo også kommet nye refusions takster på ledige flexer så gavner det ikke den jobledige flexer gavner det da kommune kassen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:34   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sidder lige og kikker på huse, lige nu, vi overvejer, at flytte fra Herning kommune, og denne klap jagt, nogen der ved noget om Ringkøbing skern, kommune eller Viborg?

Lyder det voldsomt, er det bare fordi jeg ser mig selv i de næste 20 år arbejde gratis i div. praktikker, men humøret bliver dårlige og dårliger.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 12:04   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
sidder lige og kikker på huse, lige nu, vi overvejer, at flytte fra Herning kommune, og denne klap jagt, nogen der ved noget om Ringkøbing skern, kommune eller Viborg?

Lyder det voldsomt, er det bare fordi jeg ser mig selv i de næste 20 år arbejde gratis i div. praktikker, men humøret bliver dårlige og dårliger.
Tror det er hip som hap hvor du flytter hen, hver enkelte kommune skal jo overholde loven (når det er til deres egen fordel)

Så med mindre du flytter ud af landet, tror jeg det vil være spild af flytte-penge at flytte.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer med psykiske handicap KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 9 03-08-2012 17:23
FN´s handicap konvention er ikke underlagt dansk lov!!!! shylock Nyt om loven 4 12-12-2010 20:13
Handicap råd-hvem? buster Politik og Samfund 7 19-09-2010 10:00
Konvention mellem Jugoslavien og DK SI75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-03-2010 20:50
19 i FN's konvention om rettigheder for personer med handicap Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 01-08-2009 16:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension