K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2006, 10:02   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære andre brugere

Hvordan har i fundet fleksjob? Er det overhovedet til at få en ansættelse?
Jeg er godkendt til fleksjob her fra 1. maj, jeg har allerede søgt mange steder, men har ikke fået en eneste tilbagemelding..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 11:49   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Kære andre brugere

Citat:
moster12 skrev:
Hvordan har i fundet fleksjob? Er det overhovedet til at få en ansættelse?
Jeg er godkendt til fleksjob her fra 1. maj, jeg har allerede søgt mange steder, men har ikke fået en eneste tilbagemelding..

Hej...moster12

Du skal forberede dig på at det bliver en lang sej kamp at få et fleksjob
Jeg har også sendt mange ansøgninger og får intet svar :@
Det er svært...men muligt at få et job...men det tager tid.
Alle deltidsjob kan søges men du skal forklare at du er fleksjobber i ansøgningen osv.
Hold modet oppe og bliv ikke stresset...det er ikke din skyld at der ikke er så mange fleksjob
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 13:34   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Kære andre brugere

Hej moster 12.

Det er noget af en kamp at finde et fleksjob, kan kun anbefale dig det samme som Stella.

Selv havde jeg gået arbejdsløs i tre år inden der kom en åbning, ( er i praktik men ved endnu ikke om jeg ansættes)

Der er jo så også lige også det, at med den nye fleksjobreform der træder i kraft den 1-7-06 har du mulighed for efter et års arbejdsløshed at forlange at få en privat aktør på markde, der er både meninger for og imod dette..

Men jeg må indrømme at jeg ser det som en god ting.
Har man som jeg en totalt inkompentent jobkonsulent i sit ringhjørne kan det jo være at det hjælper når der kommer lidt konkurrence imellem jobkonsulenter og private aktøre.

Så efter en halvt års arbejdsløshed kunne det måske være en ide at kontakte de private aktøre som med garenti vil dukke op...

Held og lykke med jobsøgningen
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 15:28   #4
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Kære andre brugere

Hej moster12

Tillykke med at du er visiteret til fleksjob, så har du jo det på plads

Så kommer det med jobbet, og ja det kan være lidt svært, de "hænger jo ikke på træerne"

Det er selvf. fint at du søger hvad du kan, og forklarer arbg. HVAD fleksjob er og evt. giver ham tlf.nr. til Jobkonsulent, så han kan få nærmere besked om hvad fleksjob er.

Samtidig er det også MEGET vigtigt at du skubber til din jobkonsulent om at finde noget, for det er altså deres pligt at finde et fleksjob, man skal ikke bare visiteres og så selv søge, mens de ikke gør spor.

Jeg har indtryk af at nogle kommuner er lidt langsomme til at hjælpe fleksjobbere i job, ved at kontakte arbejdsgivere i kommunen.:|

Det er også vigtigt at DU ikke "låser" dig fast, d.v.s. kun vil have en bestemt form for job.

Jeg mener man må være åben for at man evt. kommer i en helt anden jobfunktion end den man havde før man blev fleksjobber.

Mange gange har man den indstilling at man f.eks. kun vil på kontor, men man kan måske ligesågodt få job i en butik eller andet, bare det er de antal timer man kan klare, og selvf. med de rette skånehensyn.

Jeg var selv heldig at have en god jobkonsulent, der virkelig arbejdede for sagen, og det resulterede i et fleksjob ret hurtigt, og har det efter snart tre år stadig, og det var slet ikke inde for det som jeg egentlig havde regnet med at ville arbejde med.

Så tag en "alvorlig" snak med din jobkonsulent om hvilke forskellige job du evt KUNNE bestride, og så pres ham/hende til at være med til at finde et job, samtidig med at du selv måske personligt opsøger nogle arbejdspladser. Mange gange giver det et godt indtryk at de ser "giraffen", og kan se at man er altså et helt normalt menneske at se på selv om man er fleksjobber

Du ønskes alt mulig held og lykke med det hele, og glæder mig til dit indlæg hvor du skriver HURRA, JEG HAR FÅET JOB

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 21:24   #5
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Kære andre brugere

Hey Moster12

Tillykke med din visitation - det er første skridt på vejen....

Søg søg søg og atter søg......... pres på...pres kommunen..... ring virksomheder op... gå til toppen alle de steder du henvender dig og snak ørene af dem....Bed familie, venner, bekendte holde udkig og anbefale dig hvis de hører om noget eller kender nogen!!
Jeg er i den heldige situation at jeg lige er startet i nyt fleksjob.... blevet fyret fra et og fik et nyt min kamp for at nå her til har da også været lang men da først der kom hul på bylden ja så er det kun gået fremad....... Så hold hovedet højt og pres på!!
Det kan være stressende og nedslidende ... som der jo nok er mange der kan nikke genkendende til... at slås mod systemet, men der er altså håb forenden af tunnelen!!!

Held og lykke!!

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2006, 14:53   #6
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: Kære andre brugere

Et godt råd er at søge de små steder, hvor der kun er få ansatte, og helst hvor stillingen ikke er slået op, for så drukner man i mængden af folk, der søger på almindelige vilkår. Fortæl hvad du er god til, ikke alt det du ikke kan.
Jeg er selv kommet i praktik et mindre sted med henblik på fastansættelse. Jeg arbejder 4 timer hver dag, og min fleksjobkonsulent stillede 2/3 refusion i udsigt allerede før start. Det håber jeg selvfølgelig ikke, der bliver ændret på, da jeg har hørt rygter om, at pågeldende er rejst.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2006, 15:09   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Kære andre brugere

Winther, du har nok ret i at de små virksomheder er mere velvilligt stillet over for os flekser.

Men har du ikke oplevet at små virksomheder siger nej tak, pga refusionen fra kommunen ?

Jeg har nu ringet og skrevet til de første 15 steder, hvor beskeden har været at de gerne ville men de har ikke råd til det bøvl med refusionen fra kommunen, og det har jeg hørt fra andre flekser at de er løbet ind i også :|:|

Når jeg spørger til hvad det er for noget bøvl, lyder det at det er forsinkelser i refusion eller refusion som slet ikke kommer, og et lille firma har jo ikke så stor en omsætning at de har råd til at have feks 5 månders løn ude og hænge..

Men kan da godt være at det kun er nogen kommuner
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2006, 15:50   #8
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Kære andre brugere

Hej

Det med refusion må være forskelligt fra kommune til kommune, her i min kommune fungerer det efter hvad jeg hører helt fint.

Min arbejdsgiver kan selv bestemme hvor tit han vil have ref., og har valgt hver måned og den kommer hurtigt efter han søger.

Det eneste han syntes er bøvlet er at de vil have en kopi af min lønseddel hver måned, da den er ens hver gang.

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 13:06   #9
skorpion1957
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
skorpion1957 er ny på vejen
Du kan tage et taxa kort det gjorde jeg de låvet mig at jeg kunne tjæne mellem 30,000-40,000 kr om måned men det er det passer ikke en skid så lade være med dette det er et slave job der er ingen over ind komst jeg vil fra råde alle til at holle sig langt fra dette job
skorpion1957 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 07:47   #10
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Det tager tid

Det første fleks job fandt kommunen, men de efterfølgende har jeg selv fundet.

Der er en ufattelig hård kamp, men kæmp og så bliver man så glad når den er vundet
Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fremtidige brugere? KBR Politik og Samfund 12 17-01-2013 22:07
Vigtigt for Truxal brugere Multe Alt det andet 0 01-11-2011 13:49
Til diktafon brugere Spin Dit og Dat 23 04-12-2010 18:11
Indbydelse til de borgerlige brugere af K10 Razmo Politik og Samfund 2 19-04-2009 06:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension