K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2007, 11:18   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Udryd taberne og betal mindre i skat

Det er en interessant problematik de har taget op. En skam at selve filmen blev så dårlig.

Tryk på:
http://www.hvordanvislipperafmeddeandre.dk/

se trailer og få kaffen galt i halsen......
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 14:49   #2
bjs3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: rødekro
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
bjs3 er ny på vejen
de andre(os)

ja det er en skam når arbejdsministeren nu har gjort sig sådan en umage at skrive manuskriptet under synonym
bjs3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 17:40   #3
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bjs3 Se meddelelser
ja det er en skam når arbejdsministeren nu har gjort sig sådan en umage at skrive manuskriptet under synonym
En liberal / venstremand ville aldrig ende i et sådan et scenarie. I yderste konsekvens som liberal, kan ingen gøre krav på noget som helst fra det enkelte individ, heller ikke på individets arbejdskraft. Heraf følger også, at ingen kan gøre krav på kvit og frit at modtage noget af andres penge, uanset helbredstilstand. I yderste konsekvens forlanges der ikke noget, og der modtages ikke noget. Men vi har ingen venstrefolk, der er så ekstreme i deres synspunkter - de tætteste må være liberalisterne, og de når heller ikke helt derud.

Stykket tager udgangspunkt i en kollektivistisk tankegang, ikke en individualistisk, og som sådan må den snarere ses som den yderste konsekvens for nogle af tankerne på den alleryderste venstrefløj end højrefløjen.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 07:55   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nå jeg syntes nu at Fogh regeringen klarer sig meget godt med med at efterligne Stalin..nu var Stalin en diktator og ikke venstreorienteret men nok mere en ægte fascist.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 08:46   #5
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Nå jeg syntes nu at Fogh regeringen klarer sig meget godt med med at efterligne Stalin..nu var Stalin en diktator og ikke venstreorienteret men nok mere en ægte fascist.
Stalin var kommunist. Hvor meget mere venstreorienteret kan man blive? Kommer man langt nok ud på yderfløjene på begge sider, begynder det at blive ubehageligt for de fleste af os. Det er ikke kun den yderste højrefløj, der kan opvise grumheder.

Og så vil jeg sige, at ganske vist er jeg uenig med Fogh, jeg ville aldrig stemme på ham selv, men at sammenligne ham med Stalin er helt grotesk. Lenin startede f.eks. med at udrydde de selvejende bønder, kulakkerne, og Stalin overtog, hvor Lenin slap, og satte det hele i systematik. I tusindvis af mennesker fik han henrettet!

Man ved fra de sovjetiske arkiver, at over 1.8 mill mennesker blev sendt til arbejdslejre af Stalin, og kun 1.3 mill nåede frem. Af de sidste er det måske lykkedes nogle af flygte, resten døde af udmattelse eller blev henrettet. Alene fra 1932 til 1940 døde mere end 380.000 mennesker i de lejre!
Historikerne er uenige om, præcist hvor mange kulakker, Lenin og Stalin til sammen slog ihjel. Det mindste bud er 700.000, det højeste 60 mill.

At sammenligne en demokratisk valgt statsminister i et land som Danmark med mænd som Lenin og Stalin kan kun lade sig gøre, hvis man helt og aldeles lukker øjnene for historiske facts.


Det er ikke fordi, jeg vil sætte Fogh på en piedestal eller noget. Jeg vil bare gerne have, at man husker perspektiverne i diskussioner. Nogle gange er der en tendens til, at Fogh bliver sammenlignet med alt fra Stalin til Hitler, og næsten det eneste, der ikke er hans skyld, er det dårlige vejr - men også kun næsten. Hvem ved, hvilken voodoo han står med hjemme i baghaven.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 13:17   #6
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Lenin startede f.eks. med at udrydde de selvejende bønder, kulakkerne, og Stalin overtog, hvor Lenin slap, og satte det hele i systematik. I tusindvis af mennesker fik han henrettet!

Historikerne er uenige om, præcist hvor mange kulakker, Lenin og Stalin til sammen slog ihjel. Det mindste bud er 700.000, det højeste 60 mill.

At sammenligne en demokratisk valgt statsminister i et land som Danmark med mænd som Lenin og Stalin kan kun lade sig gøre, hvis man helt og aldeles lukker øjnene for historiske facts.
Hmm.. man skal nu nok åbne øjnene, før man kan lukke dem igen - hvis man vil....

Jeg har nu ikke så ondt af de stakkels kulakker.... og tallet 60.000.000 er direkte fantasifuldt. Så mange kulakker var der ikke jord nok til i hele den ganske Zarens Russland, selv om landet ellers var enormt. Kulakkerne udgjorde højst et sted omkring 11-12% af af alle bondehustande. Mystisk nok - de øvrige bønder (seredniakker og bedjakker) blev hverken forfulgt eller henrettet. Hvorfor mon slap de med livet i behold?

Kulakkerne var storbonder, der aldrig havde selv jord under neglene, men benyttede daglejere i et livsvarigt, slavelignende forhold og til penge, man kunne hverken leve eller dø af. Ens daglejerstatus gik i arv, som kulakkens jo også gjorde.

Idet kulakkerne kunne nøjes med at se på at andre sled i det - forlystede de sig med handel og ågervirksomhed, hvorved deres formuer bare voksede og voksede. Selv mange medlemmer af den hellige adelstand kunne ofte ikke bryste dem med formuer, der kom bare i nærheden af de særlig begavede kulakkers. I årene 1917-20 har kulakkerne og adelige godsejere fået deres formuer konfiskeret og mistede deres magt i lokalsamfundene .... med god grund: de facto opretholdelse af slaveri under koncentrationslager-lignende livbetingelser.

Sidst i 1920-tallet havde kulakkerne assisteret af seredniakker (mellemrige bønder) i den grad spekuleret i henholdsvis tilbageholdelse og frigivelse af kornlagre, de derved manipulerede med prisen på, at den store hungersnød kom til at ramme den fattige by- og landbefolkning. Millioner af mennesker døde af sult, som følge af deres spekulationer! Reaktionen fra den store, venstreorienterede stygge ulv var kollektivisering af al landbrugsjord. Disse kulakker, der lige havde kostet i hobetal af sultedøde over det ganske land havde faktisk banet vejen for kommunismens udvikling og udbredelse.

Omtrent på dette tidspunkt har Stalin besluttet, at kulakkerne skulle ophøre som selvstændig samfundsklasse. Denne beslutning kom til at omfatte alle med arbejdsfrie indtægter og som blev afsløret i at tilbageholde kornlagre, der var større end storbonden med familien kunne leve af frem til næste høst.

De rigeste kulakker (med de største kornlagre + formuer tjent ved spekulation i hungersnød) blev arresteret og sendt arbejdslagre bl.a. i Sibirien. Deres familier blev tvangsflyttet østpå. De mellemste kulakker fik deres ejendom konfiskeret, men fik lov til at slå dem ned i distrikter med hidtil udyrket land. De mindst rige kulakker har man indlemmet i en "social omskoling" før de kunne slutte dem til de kollektive landbrug.

Grådighed og manglende social hensyn og ansvar - var, er og bliver de liberales endeligt.

Og således kunne man faktisk udrede de fleste om ikke alle - historiske begreber, man ynder at anvende i nutidens propagandaøjemed, uanset på hvilken side af politisk midte man befinder sig på.... Historiske facts og tidens historiske billede er nu engang bedst at hente fra, særlig den russiske klassiske litteratur skrevet i tiden FØR revolutionen. Man vil på denne måde kunne skaffe sig et realistisk og levende billede af en samtid, der førte til de store omvæltninger gennemførte med metoder, der er gået over i historien samtidigt med at de er blevet til begreber, man fortsat anvender når man gerne vil anskueliggøre sin holdning til.... f.eks. Fogh-æraen.

Om Stella er eller ikke er velbevandret i (den russiske) historie kommer ikke så meget sagen ved.... Det der kommer sagen ved, er en sammenligning mellem den den stalinistiske princip om, at hellere henrette 10 uskyldige end laden en skyldig undslippe; og den foghske: hellere ofre 10 syge end at lade en simulant undslippe. Så vidt jeg kan se, er denne sammenligning ganske virkelig for mange syge - hvilket tydeligt fremgår af tråde og indlæg på denne hjemmeside.
  Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 14:06   #7
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Der er lidt rigtigt i filmen !

Der er lidt rigtigt i filmen !

Nu er der nok, et par stykke som bliver sure ! Men hvorfor skal samfundet bruge 500.000 kr. eller mere på KUN en person på et helt år.
Fx på unge utilpassede, som skal overvåges 24 timer i døgnet af personale, når vi har så mange små øer i danmark.

Det danske samfundet skal være et sikkerhedsnet, og IKKE en trampolin
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 11:18   #8
bjs3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: rødekro
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
bjs3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Stalin var kommunist. Hvor meget mere venstreorienteret kan man blive? Kommer man langt nok ud på yderfløjene på begge sider, begynder det at blive ubehageligt for de fleste af os. Det er ikke kun den yderste højrefløj, der kan opvise grumheder.

Og så vil jeg sige, at ganske vist er jeg uenig med Fogh, jeg ville aldrig stemme på ham selv, men at sammenligne ham med Stalin er helt grotesk. Lenin startede f.eks. med at udrydde de selvejende bønder, kulakkerne, og Stalin overtog, hvor Lenin slap, og satte det hele i systematik. I tusindvis af mennesker fik han henrettet!

Man ved fra de sovjetiske arkiver, at over 1.8 mill mennesker blev sendt til arbejdslejre af Stalin, og kun 1.3 mill nåede frem. Af de sidste er det måske lykkedes nogle af flygte, resten døde af udmattelse eller blev henrettet. Alene fra 1932 til 1940 døde mere end 380.000 mennesker i de lejre!
Historikerne er uenige om, præcist hvor mange kulakker, Lenin og Stalin til sammen slog ihjel. Det mindste bud er 700.000, det højeste 60 mill.

At sammenligne en demokratisk valgt statsminister i et land som Danmark med mænd som Lenin og Stalin kan kun lade sig gøre, hvis man helt og aldeles lukker øjnene for historiske facts.


Det er ikke fordi, jeg vil sætte Fogh på en piedestal eller noget. Jeg vil bare gerne have, at man husker perspektiverne i diskussioner. Nogle gange er der en tendens til, at Fogh bliver sammenlignet med alt fra Stalin til Hitler, og næsten det eneste, der ikke er hans skyld, er det dårlige vejr - men også kun næsten. Hvem ved, hvilken voodoo han står med hjemme i baghaven.
Det er jo ikke fogh men kjf der er synderen og hans ideologi passer da godt med adolfs de der er anderledes skal udryddes eller straffes
bjs3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 14:53   #9
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
Post "Nå jeg syntes nu at Fogh regeringen klarer sig meget godt med med at efterligne...?

Hej)
Hvis I følger valgkampen, det er kommet MEGET DIKTATORISK og ARROGANTE udtalelse fra regeringens politikerne,meget KOLDT OG FIRKANTET kommentare,som kan godt sammenlignes med ALLE VERDENS DIKTATORER...så det er meget lighed!
Hvem klarer sig bedst

Jeg voksede op under en kommunistiske DIKTATUR...men jeg må sige,det var SLEMT,men jeg føler mig endnu mere låst ind som langtidssyg bistandsbums, uden nogen form af RETTIGHEDER, og under KONSTANT OVERVÅGNING;STRESS;PRESS...selv Saddam var bedre behandlet, og har haft flere rettigheder
Stress øger risiko for slagtilfælde og STRESS DRÆBER som bekendt:
PRØV CHECK DET LINK HER!!!:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...22.htm?rss=tru
langvarig, kronisk STRESS(med øget kortisol = stresshormon)er LIVSFARLIGT!!!OG har alvorligt konsekvenser for helbredet....længerevarende stress svækker immunforsvaret og fører til et fald i antallet af infektionsbekæmpende blodceller og antistoffer." siger Psykiatrifonden.dk
Lyder ikke rart
Sådan dræber de os langsomt,men sikkert...Stalins metod var mere effektive og hurtigere på en måde,ikke?

CITAT: "Det skal være en god helbred til at blev syg"
kram herfra
M
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 15:13   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
har lige et link til jer som også er på kontanthjælp

http://avisen.dk/blogs/Kim_Slot/default.aspx

http://bistandsbums.dk

http://www.ladk.dk/
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betal ikke 8% am-bidrag af pensioner, sygedagpenge osv. zuza Det er da strengt ! 31 10-06-2013 11:42
Sidste nyt fra taberne... Multe Politik og Samfund 44 13-06-2012 15:02
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06
Mindre timer og transporttid Sus Spørgsmål ang fleksjob 5 15-02-2006 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension