K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2013, 18:58   #1
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"?

Gennem de seneste 4 måneder har jeg haft det tiltagende meget dårligt. Alt det vil jeg ikke trætte Jer med, men enden på hele blev at jeg CT skannet.

Til min - og lægernes - store overraskelse så har jeg haft en blodprop i hjernen (er 36 år). Hvornår jeg præcist har haft den er ikke til at sige noget om.

Mange af mine kognitive funktioner er påvirkede ligesom der er føleforstyrrelser i højre ben. Nu skal jeg gennem en masse undersøgelser. Der er fuld overensstemmelser mellem de gener jeg oplever at have og omfanget af blodproppen.

Jeg er nu kommet til at tænke på om blodprop i hjernen kan komme under "kritisk sygdom"? Har læst og læst policen men kan alligevel ikke finde ud af det - har talt med en fra forsikringsselskabet men jeg forstod ærlig talt ikke hvad jeg skulle gøre. Det er underligt men jeg kan slet ikke lige underskue hvordan jeg skal gribe det an. Det plejer jeg altid at kunne - også når jeg er allermest depressiv (har en bipolar lidelse så depressionens klamme hånd kender jeg alt til). Føler det som om jeg helt har mistet evnen til at tænke - det jeg siger er noget rod indimellem. Føler mig .... usikker og på meget ukendt grund... !!

Da jeg er førtidspensionist har jeg ikke nogen indtægtsnedgang.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 20-03-2013 kl. 19:01.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:01   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er det, du skal bare have jounalen fra sygehuset sendt til din forsikring og så skulle det geren gå af sig selv.

God bedering.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:18   #3
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Tak for dit svar. Det kan jeg da vist lige hitte ud af...

Det er ikke nogen stor blodprop, men desværre stor nok til at give mig gener. Ved du om forsikringsselskaberne har nogle retningslinier for hvor stor blodproppen skal være for at den kan gå ind under kritisk sygdom? Jeg tænker på om det kan svare sig at ulejlige dem.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:47   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Tak for dit svar. Det kan jeg da vist lige hitte ud af...

Det er ikke nogen stor blodprop, men desværre stor nok til at give mig gener. Ved du om forsikringsselskaberne har nogle retningslinier for hvor stor blodproppen skal være for at den kan gå ind under kritisk sygdom? Jeg tænker på om det kan svare sig at ulejlige dem.
Mener bestemt også at du er berettiget til erstatning!
Gå ind på dit forsikringsselskabs hjemmeside og udfyld skadesskema, så går resten af sig selv (du kan også ringe og få det tilsendt). Forsikringsselskabet sørger selv for indhentning af relevante lægelige oplysninger, du skal selvfølgelig bare give en samtykkeerklæring.

Held og lykke med det!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:48   #5
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Gennem de seneste 4 måneder har jeg haft det tiltagende meget dårligt. Alt det vil jeg ikke trætte Jer med, men enden på hele blev at jeg CT skannet.

Til min - og lægernes - store overraskelse så har jeg haft en blodprop i hjernen (er 36 år). Hvornår jeg præcist har haft den er ikke til at sige noget om.

Mange af mine kognitive funktioner er påvirkede ligesom der er føleforstyrrelser i højre ben. Nu skal jeg gennem en masse undersøgelser. Der er fuld overensstemmelser mellem de gener jeg oplever at have og omfanget af blodproppen.

Jeg er nu kommet til at tænke på om blodprop i hjernen kan komme under "kritisk sygdom"? Har læst og læst policen men kan alligevel ikke finde ud af det - har talt med en fra forsikringsselskabet men jeg forstod ærlig talt ikke hvad jeg skulle gøre. Det er underligt men jeg kan slet ikke lige underskue hvordan jeg skal gribe det an. Det plejer jeg altid at kunne - også når jeg er allermest depressiv (har en bipolar lidelse så depressionens klamme hånd kender jeg alt til). Føler det som om jeg helt har mistet evnen til at tænke - det jeg siger er noget rod indimellem. Føler mig .... usikker og på meget ukendt grund... !!

Da jeg er førtidspensionist har jeg ikke nogen indtægtsnedgang.
Din blodprop sidder sikkert i venstre side af hjernen, hvor de fleste af os har sprogcentret placeret..derfor har du problemer med at du snakker sort..du bør have en henvisning til et genoptræningscenter for senhjerneskadede, så du dels kan blive vurderet af en neuropsykolog, dels blive genoptrænet..jo hurtigere du kommer i gang jo bedre chance for at du får det bedre igen..

Mht. kritisk sygdom skal jeg lige prøve at tjekke op på det..mener absolut en blodprop i hjernen hører under der..og du får vel dækket dine bidrag til PKA, så du stadig er dækket? Kan se du er tidligere socialrådgiver, så derfor regner jeg med at det er PKA, der er din pensionskasse

Fandt lige dette, der bekræfter at blodprop i hjerne er på listen, hvis der er blivende mén..har læst et andet sted, at sundhedsstyrelsen automatisk skulle videresende dit cpr.nr. til din pensionskasse, når du rammes af en af sygdommene på diagnoselisten/kritisk-sygdom..men det er jo godt selv at være opmærksom på, om det sker...

https://mpp.extraportal.dk/pka/medle...domme_2013.pdf

fra Sanne

Sidst redigeret af sannemus; 20-03-2013 kl. 19:55. Årsag: vedhæftet link
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:57   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
kriteriet for om den udbetaler ved kritisk sygdom ved blodprop i hjernen er normalt at der skal være tydelige tegn ved en CT eller MR scanning og det er der jo i dit tilfælde, så du skal endelig søge
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:57   #7
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Tak for svar . K10 er et godt sted at være! Bliver så glad når nogen har lyst og tid til at hjælpe mig.

Mumrik:
Genoptræningsplan er allerede ved at blive lavet og henvisning til neuropsykolog er også lavet. Det hele er gået så stærkt.. fik først meldingen i går. Må sige at alle instanser indtil videre har samarbejdet helt perfekt.

Sannemus:
Du har helt ret - jeg hører til ved PKA. Uha, jeg aner ikke om jeg får dækket mine bidrag ved PKA.. tror det ikke. Der ringer i hvert fald overhovedet ikke nogle klokker overhovedet (men der er også mange udfald i øjeblikket). Har kigget på de papirer jeg har fra PKA og der står ikke noget med dækning så jeg tvivler. Da jeg i sin tid blev pensionist var jeg svært syg af depression, så jeg kan i den forbindelse sagstens have truffet nogle helt forkerte og vanvittige beslutninger. Træls, hvis det nu skal komme mig til skade. Det vil jeg blive ret ærgerlig over.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 21:34   #8
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Tak for svar . K10 er et godt sted at være! Bliver så glad når nogen har lyst og tid til at hjælpe mig.

Mumrik:
Genoptræningsplan er allerede ved at blive lavet og henvisning til neuropsykolog er også lavet. Det hele er gået så stærkt.. fik først meldingen i går. Må sige at alle instanser indtil videre har samarbejdet helt perfekt.

Sannemus:
Du har helt ret - jeg hører til ved PKA. Uha, jeg aner ikke om jeg får dækket mine bidrag ved PKA.. tror det ikke. Der ringer i hvert fald overhovedet ikke nogle klokker overhovedet (men der er også mange udfald i øjeblikket). Har kigget på de papirer jeg har fra PKA og der står ikke noget med dækning så jeg tvivler. Da jeg i sin tid blev pensionist var jeg svært syg af depression, så jeg kan i den forbindelse sagstens have truffet nogle helt forkerte og vanvittige beslutninger. Træls, hvis det nu skal komme mig til skade. Det vil jeg blive ret ærgerlig over.
Får du supplerende pension fra PKA..altså et månedligt beløb oveni din førtidspension? For så har de automatisk overtaget dine bidrag, så du ikke bliver ringere stillet, når du bliver folkepensionist..jeg ved det kun fordi jeg har læst en masse om det, da jeg blev sygemeldt og fyret fra mit fleksjob..vil anbefale dig at ringe til dem, hvis du kan overskue det..de er mægtig søde at snakke med
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 21:49   #9
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Pyha - hvilken lettelse. Jeg får både et månedligt bidrag og børnepensioner hver måned. Får nogen til at hjælpe mig med at få dem kontaktet.

Engager - vil det sige at jeg både kan søge kritisk sygdom ved pensionsselskab og forsikringsselskab?

Tak.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 20-03-2013 kl. 21:52.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 00:30   #10
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Det er ofte ens gruppelivsforsikring, der udbetaler sum ved kritisk sygdom. Som andre allerede har skrevet er apopleksi blandt de diagnoser, der udløser denne sum. Det er kun ved TCI tilfælde (dvs en forbipasserende blodprop der ikke medfører funktionstab), der ikke udbetales. Jeg selv fandt en formular på forsikringens hjemmeside, da jeg for et par år siden var ude i en af de diagnoser.

Lyder godt du allerede er igang med at blive sendt videre i systemet for at få genoptræning. Du kommer forhåbentlig i hænderne på nogle dygtige og kompetente terapeuter.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Lægelig" definition på kronisk sygdom! buster Alt det andet 13 10-01-2010 14:57
En Lille Opfordring "Lær at leve med kronisk sygdom" beha Alt det andet 1 13-09-2009 21:54
"Psykisk sygdom bliver overset" cl8 Dit og Dat 4 05-11-2007 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension