K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2007, 21:22   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hej lidt nysgerrig

ja det har man vel lov at være...
hvordan med jer der er på den gamle pensions ordning hvad får man som højeste- og hvad som laveste.....- er det en fordel at det nu er sammme beløb til alle...for er det ikke sådan det er nu-hvad får man aom pensionist-må man have indtægt ved siden af...
OG
må man egentlig som flekser på feks 20 timer - have et andet arbejde som feks instruktør i en idræts foreningen og have en indtægt uden at det trækkes fra det man får ved fleks jobbet...
hold fast alle de regler- jeg har aldrig og blir aldrig god til tal, syntes virkelig det er noget af en jungle.
et godt råd jeg fik til et stor møde ang flekser og pension...at man havde en udefra der kunne hjælpe en, altså en der tog med til møder osv- den gir jeg lige videre til dem der har det som mig....
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 21:49   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej nille her er hvad jeg har kunne finde om ftp før 2003
jeg tror det er noget af et individuelt regnestykker , hvor meget man får både pga tilskud man kan søge , invaliditetsydelse osv

men her er hvad der står om det

Førtidspension FØR 2003

Den gamle lov har 3 former for førtidspension (FØP): højeste FØP blev tilkendt, hvis erhvervsevnen var ubetydelig; mellemste FØP, hvis erhvervsevnen var nedsat med mindst 2/3 og forhøjet almindelig FØP, hvis erhvervsevnen var nedsat med mindst ½.
Det er tilladt at arbejde på deltid ved siden af pensionen, hvis man har den mellemste eller forhøjet almindelig FØP, og dermed kan udnytte sin ”resterhvervsevne”. Indtjeningen kan dog reducere pensionsudbetalingen, men aldrig krone til krone, så det kan som regel altid betale sig at have et job ved siden af pensionen.
Egne og partners indtægter og afkast af en evt. formue reducerer pensionen.
Hvis man er tilkendt FØP efter gammel lov, kan der søges om helbredstillæg, personligt tillæg, varmetillæg, boligydelse eller lån til ejendomsskatter.
Se betingelserne for at få disse tillæg under Pensionist-tillæg.

Alle der har fået tilkendt førtidspension eller invaliditetsydelse før 01.01.2003 fortsætter efter reglerne i den gamle ordning.
Fra 2006 får førtidspensionister, der er tilkendt forhøjet almindelig FØP et permanent tilskud, så de kommer op på samme beløb som mellemste FØP.


og man kan læse mere om det her http://www.social.dk/ministeriets_om...l_ordning.html

hvad ang arbejde ved siden af fleks job , så er der nok nogle faldgruber man skal passe på , jeg ved at frivilligt arbejde når man er visiteret til fleks maks må beløbe sig til 4 timer om ugen, og jeg er af en jobkonsulent blevet bedt om at trække mig ud af LAFS (det gjorde jeg så af helt andre grunde ) og at lukke K10 for den energi som jeg brugte her , kunne jeg ligge i mit arbejde feks ved en halv time mere på jobbet om dagen (idioten havde vist glemt at tjekke hvad tid på dagen jeg skrev mine indlæg mens jeg var i arbejde, tvivler på at nogen arbejdsgiver gider have mig til at sidde og kigge på jobbet når jeg vågner om natten og ikke kan sove fordi det gør ondt eller andet )

men derfor tror jeg at man skal være meget varsom, men selvfølgelig kan den ene kommune være forskellig fra den anden, og det er nok noget man skal snakke med dem om, jeg ved faktisk ikke af at der er specielle regler for det og hvordan de ser ud
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 10:44   #3
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak for dit svar

hvorfor skulle du gå ud af LAFS....var du frivillig der......
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 11:18   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nille nå ja det kunne du jo ikke vide he he

Ja jeg sad i lokalbestyrelsen i vores område

Og det var her jeg trak mig fra og bagefter opsagde mit medlemskab
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 21:14   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
nååå på den måde

så forstår jeg bedre....
hvad kan LAFS yde med når man er på fleks...eller er du den forkerte at spørge, virker ikke til du har det helt store tilgode hos dem
du bruger mange timer her på k10 gør du ikke, hatten af for diger det frivilligt.
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 22:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nille jeg er nok ikke den rigtige at spørge ind til omkring LAFS , jeg kan fortælle om hvad LAFS siger de har at tilbyde og så kan jeg skrive hvad jeg "mener" at de har at tilbyde

og hvad ang K10 så kan det ikke komme ind under frivilligt arbejde, vi er ikke en forening ej heller noget andet ... K10 er ganske simpelt min hobby og min interesse

Og nej så meget tid bruger jeg her faktisk ikke , nogen dage kan det blive til et par timer andre dage et par minutter også alt efter hvordan jeg har det med helbreddet ...

Dog følger jeg altid med , men tro mig vi har meget på den her side vi mangler og gerne vil have på, men det har helbred og energi ikke været til

Mit held og det jeg kan nå er nok mit ti finger system og det at ord falder mig meget nemt (og alt hvad jeg finder som kan være nyttigt , ja det gemmer jeg)
og har for mange år siden (under en retssag mod mit boligselskab) fundet ud af at googel er min bedste ven
  Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 08:09   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
skønt

dejligt du bruger den energi du så har HER, for du skriver irkelig super
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
udenlandsk førtidspension - nysgerrig foetsie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-10-2013 19:27
Nysgerrig! iben Dit og Dat 4 26-06-2008 17:01
Lægekonsulent, er nysgerrig udtaler de sig altid Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-07-2007 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension