K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2006, 11:56   #1
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
Netv. for fleksjobb. i Gladsaxe

KOPI fra Københavns radio:

Et netværk af fleksjobbere er ved at se dagens lys i Gladsaxe Kommune.

Mennesker i fleksjob møder ofte modstand fra kolleger og familie. Derfor opretter man nu et netværk for flexjobbere i Gladsaxe Kommune for at give dem et sted at finde forståelse og støtte.

Mennesker i flexjob er ikke berettiget til førtidspension eller pension, men kan heller ikke fastholde et almindeligt arbejde, og er derfor alle ansat på mindre krævende vilkår eller i skånejob.

Men det bliver ikke altid mødt med forståelse ude på arbejdspladserne og derfor er der brug for et netværk, hvor fleksjobberne kan støtte og rådgive hinanden, siger Bente Kjellmann, der står bag oprettelsen af netværket i Gladsaxe.

- Det er mennesker, der har oplevet et knæk, måske en stor psykisk nedtur. Familien kan måske ikke forstå, hvorfor det gik så galt og fleksjoberne finder så ikke støtte der. De fleksjobbere kan måske finde en slags skæbnefællesskab i en fleksi-klub, siger Bente Kjellmann.

KOPI SLUT:

Vil tro at hvis det er noget nogen i Gladsaxe kommune har interresse i kan yderligere oplysninger fås hos sagsbehandler/jobkonsulent i kommunen.

Kan bare ikke forstå, de skriver ansat i skånejob, det mener jeg bestemt kun er noget man som førtidspensionist gør brug af, at være ansat i skånejob få timer.

I Fleksjob er man ansat på ordinære vilkår MED SKÅNEHENSYN, og det er jo efter mine begreber noget helt andet.

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2006, 12:55   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Netv. for fleksjobb. i Gladsaxe

Bantam Skriver:

Citat:
Kan bare ikke forstå, de skriver ansat i skånejob, det mener jeg bestemt kun er noget man som førtidspensionist gør brug af, at være ansat i skånejob få timer.
Det har du ret i .. alle steder jeg har prøvet at kigge kan jeg også kun se og forstå at skåenjob er for førtidspensionister..
Så mon ikke det bare er en fejl
Og det de mener er at det er ansatte med skånehensyn..

Men ellers syntes jeg det er en genial ide...

Det var lidt af det vi ville med siden her da vi besluttede os for at åbne den, netop et sted hvor man kunne møde andre der havde en forståelse for hvad det var man selv gik igennem..

At det så efterhånden udviklede sig mere til en rådgivningsside er jo ikke så ringe endda... Men det står stadig helt frit for enhver at fortælle lidt om hvordan de har det, og evt hente lidt støtte fra andre bruger i de mere svære situationer, der vil næsten altid være en eller to der har oplevet noget ligende

Som jeg læser intativet i Gladsaxe så er det mest rettet mod folk der er i arbejde, og guderne skal vide at dem der IKKE er i arbejde, har om ikke de samme problemer så mange gange nogle der er værre :@

Men et godt intativ det er det helt sikkert

VH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 22-04-2006, 15:10   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Netv. for fleksjobb. i Gladsaxe

Jeg kan godt forstå fleksjobbere har brug for at tale sammen...
de er en minoritet...men som jeg før har sagt så tror jeg andre tror vi er en slags førtidspensionister fordi det ligner ...derfor kalder mange det skånejob..det er fordi de fleste ikke aner hvad et fleksjob er ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2006, 23:59   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Netv. for fleksjobb. i Gladsaxe

Hi

Først ... Dejligt initiativ med en supportgruppe

Og Stella du har helt ret mange ANER ikke hvad fleksjob er ..... mange jeg har mødt tror at det er noget hvor jeg kan møde på forskudte arbejdstider og de bliver godt nok lange i flaben når man fortæller hvad det så i virkeligheden er !!

Knuser Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
chikane fra gladsaxe kommune shylock Dit og Dat 97 02-02-2013 22:13
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
Gladsaxe: Ingen regning! buster Politik og Samfund 10 26-07-2011 13:41
Gladsaxe kommune trækker min sag i landrag Linuzmor At søge førtidspension 4 19-03-2011 21:08
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension