K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2007, 12:50   #1
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Fatter aller en skid.

Nu er jeg sådan kommet til at læse min rec.profil igennem.
Der står at der er indstillet jf.§§ 16 17 og TYVE.

Har kun hørt om 16,17 og 18.

Hvor kommer 20 pludseligt fra??

Er det sådan en for særligt stædige/irriterende borgere??
Er det godt eller skidt for mig?? HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Kan ikke tåle at blive tvivlsom nu hvor jeg troede det var godt det hele ??

Hejdien eller nogle af de andre skønne gudinder Bring mig ud af mine tvivl
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:04   #2
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej

http://www.social.dk/lovgivning/Fors...ml#Kapitel%203

Kapitel 3 Førtidspension.

Der kan du se paragrafferne.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:13   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej gaxeergud

§20 betyder ikke rigtigt noget, det den handler om er hvordan kommunen skal behandle en førtidspension

Så det skulle der ikke være nogen fare ved

det der står i den er bare

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.


Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.

Du skal huske den der er markeret med rød du skal tilbydes et møde

Jeg undre mig imidlertid over at du er indstillet efter en § 17 har du søgt på forliggende grundlag ? (kan ikke huske det )

hvis ikke så er det , det med rødt markeret i det neden under skrevet der gør at du er indstillet til en §17


§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.


Jeg tror ikke at der endnu er lavet en lov om irreternede borger he he

men mon ikke det kommer med i den nye pensionsreform, så må vi håbe at de skal have positiv særbehandling for ellers kender jeg da nogen stykker der kommer i knibe på den konto
  Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:15   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil lige indskyde til alle i forlængelse af amiks link, i skal være obs på at der oppe i venstre hjørne er en der hedder nyttige link og her er der mange svar at finde hvis der er noget man er i tvivl om
  Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:29   #5
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Min advokat krævede de tog stilling NU,så det blev efter § 17 fordi sociallægen blev ved at finde på noget nyt...Da vi så søgte,så kom der pludseligt en ny læge på der ændrede en 10 dage gammel erklæring .
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:31   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nååå på den måde, men så vil jeg mene at det stadig ser godt ud, i hvertfald behøver du ikke at frygte § 20 den er i alle sager
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fatter ikke en meter Fodfolket Alt det andet 14 05-04-2011 13:42
jeg fatter NADA! buster Alt det andet 4 01-12-2010 01:05
århus kommune har ik styr på en skid tigger Dit og Dat 1 14-05-2009 17:50
Jeg fatter intet hkirkedal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-11-2008 23:32
Fatter det ikke malleaa Fremtiden for fleksjob og førtidspension 21 27-11-2007 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension