K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2007, 11:04   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up Støt førtidspensionisternes ret til bedre vilkår

Foa har en underskriftsindsamling for retten til at en førtidspensionist bør have førtidspension uanset ægtefællens eller samleverens indtægt.

her er da en mulighed for at markere sin mening med en underskrift

http://www.foa.dk/sw391069.asp

Underskriftindsamling: Støt førtidspensionisternes ret til bedre vilkår


Ruth Mejlholm har på eget initiativ igangsat denne underskriftindsamling. Hun vil bruge underskriftindsamlingen ved et møde i Folketingets Socialudvalg på Christiansborg den 11. oktober 2007.

FOA vil bede dig overveje at støtte denne underskriftindsamling. Afgiver du din underskrift, så tilkendegiver du, at en førtidspensionist bør have førtidspension uanset ægtefællens eller samleverens indtægt.

I dag sker der fradrag i en førtidspension, hvis ægtefællen/samleveren har indtægt - dog med visse undtagelser.


» Skriv under

Senest redigeret: 12-09-07
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 11:19   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Er Gjort!!!!!!!

Tænker lige lidt, om man samtidig kunne lave en underskriftindsamling på, at kommunerne skulle overholde loven
Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 12:13   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Så har jeg også skrevet under.

Selv førtidspension må sgu følge med tiden, det er ikke længere de gamle dage, hvor manden betaler alle regningerne og forsørger. I den moderne verden deles man som regel om at betale alt. Det kan jo ikke passe at folk bliver nødt til at blive skilt pga. økonomi, sådan som det sker i dag. For single mennesker er det heller ikke ligefrem nemt at finde en partner, når denne også skal forsørge en.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 13:01   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

send underskriftindsamlingen rundt til venner og bekendte... eller foreninger og politiske partier
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 13:19   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lena det har vi også tænkt på , men vil vente lidt, ligt pt er der for mange underskrifts indsamlinger i gang og er bange for at drukne i dem og netop retsikkerhedsloven er så vigtigt at vi ikke vil drukne , så hvis der er nogen der har en utraditionel måde vi kan lave en indsamling med underskrifter så er i velkommen til at skrive det her....

vi skal i hvertfald ikke ligne alle de andre ....

lad os alle tænke

PS skriver under på førtidspension nu .....
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 15:11   #6
VinnieBikini
Ved at vænne sig til K10
 
VinnieBikinis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2007
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 14
Styrke: 17
VinnieBikini er ny på vejen
Så har jeg også skrevet under ved FOA og har sendt ideen videre til venner og bekendte. Det kan jo hurtigt ramme.

Vil lige benytte lejligheden til at sige tak for en rigtig god og spændende side. Dejligt jeg fandt jer. Er for tiden langtidssygemeldt og ny i denne situation så jeg har stor glæde af at læse om hvordan i andre klarer jeres situation.

Hold modet oppe

Mange Varme Knuz

VinnieBikini
VinnieBikini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 17:07   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up

Sætter den lige op igen så nye kan se den...der er over 150 der har skrevet under på de sidste 6 timer så jo flere underskrifter jo bedre til det møde i socialudvalget den 11 Oktober...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 17:35   #8
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Det kan være at jeg taler mod bedre vidende - men hvorfor kun "førtidspensionister" ?
Der er da masser af andre sociale ydelser der sker modregning i !
Burde man ikke kæmpe for at der ikke sker modregning i enhver "social ydelse "?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 17:52   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tuxon jo det burde man, men for min del kan jeg oplyse at jeg ikke tror at politikere kan multitaske og da slette overskue to problem stillinger af gangen ...

Jeg har lige fået en mail fra en bruger jeg sætter den i en anden tråd på et andet tidspunkt men du kan lige få den her så du kan se at du bestemt ikke er alene om tanken ...

godt nok er det ikke om modregning i ledighesydelse men mere om alt den snak fra DF om at man skal give førtidspensionister og pensionister mere fordi de har for lidt nu...

Jeg må sige med det samme at jeg er fuld ud enig i at de skal have mere og jeg tror at DF ville kunne lide mig for jeg har valgt i solidaritetens navn ikke at råbe op om ledighedsydelse selv om guderne skal vide at den heller ikke er til at leve eller dø af

Kære XXXXX

Tak for din mail, som jeg har videregivet til Pia Kjærsgaard til orientering. Jeg har samtidig tilladt mig at sende en kopi til Dansk Folkepartis arbejdsmarkedsordfører, MF Bent Bøgsted, som er den rette person til at besvare dit spørgsmål om fleksjobs.

Med venlig hilsen
Kathe Andersen
Sekretær



Sendt: 13. september 2007 14:16
Til: Dansk Folkeparti
Emne: Fleksjob

Hej Pia

Jeg har lige et enkelt spørgsmål , for jeg kan ikke se at I har tænkt på alle de mennesker som er på ledighedsydelse, for de er jo klar til et fleksjob men kan ikke komme ud i fleksjob da arbejdsgiverne ikke vil have alt det besvær med at udfylde de skemaer for at få refusion, og vi kan heller ikke holde hus, medicin m.m for en bruttoløn på 13.400 kr. hvoraf vi også skal betale skat.
Personlig har jeg et underskud på ca. 8000 kr. om måneden når jeg har betalt alt og jeg mener alt ( mad, medicin, husleje, og forsikringer, telefon, licens m.m.)

Jeg ville høre om evt. DF vil se på hvordan de mennesker som er vistite til fleksjob kommer ud i fx. job eller får noget mere at leve af.?
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:00   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej tuxon

Jow... men da det ikke er mig der har lavet underskriftindsamlingen kan jeg ikke gøre ændringen...jeg er enig med dig...

Kontanthjælpsmodtagere bliver jo også helt nægtet hjælp hvis ægtefælle eller samlever tjener penge og det er ikke fair.

Vi kunne jo lave en underskriftindsamling på K10 .

jeg kan godt forstå det er træls at førtidspensionister får så lidt at de bliver afhængig af den de lever sammen med... derfor .

jeg er ikke selv FTP. men bliver det måske en dag og jeg ville helst være uafhængig af samlevers løn eller af en ny kærestes løn.

Man vil jo gerne bidrage til økonomien selv og ikke tigge om en andens penge...i flere tilfælde ved jeg godt at ægtefæller deler økonomi , men det er ikke alle der har det godt i deres ægteskaber...jeg har engang kendt en FTPer der næsten skulle tigge om lommepenge fra ægtemanden...han låste pengene inde i en bankboks de havde i hjemmet...ja sådan er der så meget...( heldigvis ikke så mange håber jeg)

Mange bliver skilt eller er tvunget til at leve alene...det er da ikke noget der fremmer familielivet
...

Så den lov er dybt urimelig for alle og det havde været bedre hvis hun havde skrevet kontanthjælpsmodtagere også...

...men dagpenge og ledighedsydelse bliver man ikke modregnet...fordi man står under beskæftigelsesloven.

det gør kontanthjælpsmodtagere også eller hvad... jow de gør !

for slet ikke at tale om starthjælp...

Sidst redigeret af Stella; 13-09-2007 kl. 18:24.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
Støt Buy Nothing Day lørdag den 26. november! nocturne Politik og Samfund 5 27-11-2011 00:35
Bedre vilkår for førtidspensionister jomfruen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 08-03-2009 22:12
Bedre vilkår for pensionister, der vil arbejde? Trine Nyttigt at vide for Førtidspensionister 12 16-07-2008 17:41
Bedre vilkår for pensionister, der vil arbejde @PerChr Politik og Samfund 4 03-03-2008 10:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension