K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2012, 06:33   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ny pjece om reformen af fleksjob og førtidspension udsendt til alle landets kommuner

Faldt lige over denne pjece om reformen af fleksjob og førtidspensionen som er sendt ud til alle landets kommuner...

Dette endda før reformen er vedtaget...så de er da lige lovlige hurtige...og de regner åbenbart ikke med de store ændringer i reformen...

Den indeholder en masse ting som sagsbehandlere, jobkonsulenter osv skal vide...

Måske der sidder nogle derude som også gerne vil læse den...og se hvad de får at vide...

Linket til den findes på forsiden af K10 ude til højre i boksen Nyt på K10 og under Nyttige Links

Selvfølgelig også her http://www.k10.dk/media/reform_af_fo...sjob_pjece.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 06:52   #2
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Faldt lige over denne pjece om reformen af fleksjob og førtidspensionen som er sendt ud til alle landets kommuner...

Dette endda før reformen er vedtaget...så de er da lige lovlige hurtige...og de regner åbenbart ikke med de store ændringer i reformen...

Den indeholder en masse ting som sagsbehandlere, jobkonsulenter osv skal vide...

Måske der sidder nogle derude som også gerne vil læse den...og se hvad de får at vide...

Linket til den findes på forsiden af K10 ude til højre i boksen Nyt på K10 og under Nyttige Links

Selvfølgelig også her http://www.k10.dk/media/reform_af_fo...sjob_pjece.pdf
Må man stille et spørgsmål her?

Jeg sad nemlig lige og læste pjecen igennem og kom i tvivl om noget vedr. dette:

"Sygedagpengemodtagere, der kommer i ressourceforløb, får en ressourceforløbsydelse på niveau med sygedagpengene, indtil retten til sygedagpenge ville være ophørt. Herefter får borgeren ressourceforløbsydelse
på kontanthjælpsniveau."


Bliver der egentlig pillet ved reglerne for, hvor længe man kan få sygedagpenge? Eller forbliver sygedagpengeretten 52 uger med mulighed for forlængelse som i dag?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 10:04   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, har hele humlen ikke været, at sygedagpenge kun kan vare i de der 2 år - uden forlængelse??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:08   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik sygedagpenge i flere år...langt over 2 år...

fra ulykken til jeg fik min ftp...det kan lade sig gøre,men det lyder til at være sjældent..undrer mig lidt over der er så meget forskel på kommuner

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:10   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi taler nye regler Stribe, efter 2013

Jeg har ikke fulgt sygedagpenge debatten, så jeg ved ikke noget om, hvordan det bliver efter 2013......om det kun er to år, eller om der kan forlænges osv
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:17   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja helene..ved jeg godt...men allerede i dag og fø'rhen har det været svært at få det meget mere end et år el.2...
men jeg er helt overbevist om at de vil holde alle så meget de kan på kontanthjælp...
synes det er lidt underligt alt er klar,når der er 2 møder tilbage

undskyld jeg skrev noget andet i tråden..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:22   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er lige meget med de møder Stribe, de er obligatoriske, og så længe regeringen har flertal til at lave reformerne, så er det som lige meget med hvad oppositionen har at tilføje (de har kun retten til at tilføje ændringsforslag), men ikke magt til at regeringen behøver tage dem til efterretning............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:44   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Som jeg læser det fortsætter sygedagpenge reglerne som de er med max varighed på 52 uger og efter flg. forlængelse såfremt man kan komme under reglerne herfor. Ryger man ud af sdp. kan man komme i ressource forløb.

Hvilke 2 år er det du omtaler Helene?

Sagsbehandlerne i vores jobcenter skal netop fra idag d. 11 dec. og frem til d. 19 dec. på kursus i reformen. Hvad skulle de da også ellers lave når nu vi er et par stykker eller sikkert rimeligt mange der står og venter på at blive indstillet til pension i år f.eks
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:49   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker mere på de der 52 uger.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:55   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, men det var bare fordi du nævnte 2 år et sted, men sdp. reglerne forbliver som de er men kan altså også efterfølges af et ressource forløb hvis man ikke er i stand til at arbejde når/hvis man smides ud af sdp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
Liste over borgerrådgivere i landets kommuner - Rød blok vil give os flere! L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 0 24-08-2011 11:19
8 -snart 10- Borgerrådgivere i landets kommuner buster Politik og Samfund 0 06-02-2011 09:22
Fakta om fleksjob - pjece til arbejdsgivere zuza Et godt link! 0 18-04-2009 02:11
HK henviser til k10 i pjece om fleksjob zuza Den nyttige viden vi alle har 0 07-01-2008 20:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension