K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2007, 09:44   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skriv til Karen Jespersen - ny socialminister

Jeg har sendt følgende mail til Karen Jespersen.

----------

Kære Karen Jespersen

Allerførst vil jeg ønske dig tillykke med den nye titel som Socialminister. Det vækker et håb hos mange!!!

Vi har jo skrevet sammen før, og jeg kontakter dig igen, da du tidligere skriver "Har du prøvet at bede Socialministeren om en vurdering (førtidspensionsreglerne hører under socialministeriet)? " Jeg vil derfor kraftigt opfordre dig til at forholde dig til min sag, nu du er blevet socialminister. Jeg vedhæfter mine anker til ombudsmanden, således du kan se hvad mine klagepunkter er.

Mens jeg korresponderede med Eva Kjer Hansen, skrev hun følgende til mig "Borgmesteren er øverste chef for de ansatte i kommunen. Hvis du føler dig dårligt behandlet af din sagsbehandler eller er utilfreds med sagsbehandlingen i din kommune, kan du derfor rette en klage til kommunens borgmester."

Denne sendte jeg videre til Odenses Borgmester, som svarer "Bemærkningen fra socialminister Eva Kjer Hansen gælder altså ikke for Odense Kommune"

Du er mere end velkommen til at kontakte mig, såfremt du har behov for yderligere oplysninger, og det vil glæde mig meget om du forholder dig til problematikken omkring behandling af syge i danmark. Jeg finder det horribelt at kommunerne bevidst kan tilsidesætte retningslinier udstedt af socialministeriet, tilsidesætte special- og overlæger, bruge uautoriserede og uerfarne psykologer for ikke at nævne at en sag kan afgøres på baggrund af lægepapirer som slet ikke er mine!!!!!

Mere horribelt er det, at end ikke det sociale nævn/den sociale ankestyrelse forholder sig til dette!!!!. HVORDAN kan min sag indeholde lægepapirer som ikke vedrøre mig, og hvordan kan kommunen vægte disse - efter de bliver gjort opmærksom på fejlen, og hvordan kan afgørelsen træffes på baggrund af dette?

Eva Kjer Hansen skriver desuden "Du nævner, at du muligvis vil kontakte en advokat for at være sikker på, at din sag bliver korrekt behandlet. Det er ikke meningen, at man skal have en advokat for at få behandlet sin sag korrekt eller for at blive inddraget i sagens behandling. Efter retssikkerhedsloven skal borgeren have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen skal tilrettelægge behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed. Medindflydelse i form af en god dialog og en åben og gennemskuelig beslutningsproces har betydning for, at borgeren kan føle sig tryg ved resultatet af sin sag."

Hertil kan jeg kun svare at nej - det burde ikke være nødvendigt at kontakte advokat. Uanset dette, bliver det resultatet for mig!!! Til gengæld skal jeg præcisere at jeg er villig til at gå til menneskerettighedsdomstolene om nødvendigt. Jeg kan dårligt forestille mig at de billigere en sagsafgørelse på en anden mands/dames lægepapirer!

Jeg skal gøre opmærksom på, at denne skrivelse offentliggøres på www.k10.dk da vi er mange der er berørt af denne problematik. Se gerne www.benny-g.dk - der er simpelthen folk der tager livet af sig på grund af sagsbehandlingsfejl i danmark!

Vi er som sagt mange som håber på en markant ændring nu hvor du bliver socialminister. En absolut markant ændring kunne for eksempel være, at kommunerne nu bliver PÅLAGT at overholde lovgivningen, og at socialministeriet nu TØR handle såfremt kommunerne ikke gør dette. Kort sagt vil det være fantastisk at få en minister SOM TØR TAGE ET ANSVAR!!


Med venlig hilsen


Lena Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 16:34   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Talt med Villy Søvndal

Jeg har sendt mailen i kopi til Villy Søvndal og Anne Baastrup. Efterfølgende har jeg talt i telefon med Villy Søvndal, og han har videresendt mailen til Karen Jespersen, og udbedt sig et svar

Håber virkelig at der sker noget nu, og at Karen Jespersen forholder sig til min sag, men mon ikke der kommer et svar når også Villy Søvndal spørger

Hav en god dag

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 18:44   #3
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Har du fået noget ud af ovenstående

Hej! Lena

Har du fået noget ud af ovenstående skrivelser?

Med venlig hilsen
J.B.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 18:49   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Desværre nej!

ingen respons der!

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 12:00   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg syntes det er super flot at du går så langt med din sag, det at have overskud til det

Nej, de ridder sq ikke samme dag som de sadler, de ministre

Jeg er spændt på at læse udfaldet af dine henvendelser, når de måske kommer om et par mdr...

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 00:29   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes de fleste ministres svar er,, jaaaee øøøh, nu kan jeg jo desværre ikke gå ind i enkeltsager''.................

Synes det er noget så latterligt!!!
De vil helst kun tale til den breddere befolkning, og helst kun svare på spørgsmål der kan kommes i en kasse der er tiltænkt en hel masse.....
Men at tage en konkret sag og påpege den, dét tør de sgu ikke!!

Jeg er selv i dialog med en top-politiker, og han vil heller ikke have noget kringlet. Han vil gerne bruge dele fra min sag, og vil gerne kunne referere til mig (hvis nogen skulle mistro ham!), men at tale min sag - dét tør han sgu ikke!!
Det passer mig så udmærket ét eller andet sted, for så kan vi få sat fokus på at vi er MANGE i klemme, men det er princippet der er mig dybt imod.

Jeg har simpelthen lært så meget om politik her i 2009 - og vi er kun i Februar!!

Jeg får heller ALDRIG svar fra Claus Hjort Frederiksen selvom jeg har skrevet i flere år nu....
Men jeg ved godt hvorfor - min sag er så forfærdelig, at han ikke kan komme med et svar der retfærdiggør noget som helst. Min sag er så umulig, at han er kommet til kort.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 07:46   #7
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
hej har ogsaa skrevet til karen Hej karen Jesppersen. hvornaar begynder i at se paa den regel saa i har lavet med dansk folkepati hvis er gift med en fra den 3 verden saa skal man have 230.000kr om aaret for at kunne tage sin mand eller kone til danmark i ved ski godt at alle dem som er paa fortidpension ikke har de penge saa faa vi bare at vide at man kan flytte ja det er ski godt man kan det er fint man saa flytter men er ski ikke fint at man betaler 40% i skat hvis saa naar man bliver syg skal have fjerne gallesten saa er der ikke noget hjelp fra danmark saa man skal gaa i smerter 9md kan ski ikke vare rigtigt man skal spare op i 9md og man ikke kan faa hjelp vi betaler ski saa meget i skat det maa ski laves om saa gor som i sverige at man ikke bataler saa meget i skat de begrunder det at man ikke belaster det svenske system mere og de svenske sygehuse det er noget galt med det danske naar vi ikke kan faa hjelp naar vi betaler 40% i skat der er ski jeg der er gjordt vi ikke kan bo i danmark naar man skal se paa de penge man har om aaret man folketinget kan ski bruge over 100,000kr at rejse de skal vi betale over skatten foj foj siger jeg bare man dansker der bor i udlandet som bliver syge ikke kan faa hjelp selv om man betaler skat husk paa vi kun vil vere samme med den man elsker og gift med og naar man ikke kan det med den lov man har i danmark skal vi jo flytte saa man i ski ogsaa sette skatten ned eller hjelp med at man kan faa hjelp hvis man bliver syg det er jo jer der gjordt man ikke kan bo i danmark med den lov men der er jo nok ikke nogen af jer i folkettinget saa ved hvad det vi sigde at elske en rigtigt meget nej er ski ikke stolt over at vere dansker mere naar man kun kan se ned paa folk fra den 3verden men hvis vi var i kongehuset saa kunne man ski godt faa sine kone til danmark men hongkong er defineres som tredjeverdenslande men nej hvis folk er har penge saa kan man jo alt for jer og danske folkepati eller er i kongehuset hvad er forskelle med hvores prinsser bliver forelsket med nogen fra udlandet eu har ski ogsaa fattig lande og folk men kig ind paa www.k10.dk og se paa hvordan i ser paa sygefolk og hvordan de prover at faa verdagen til at henge samme hvad med at behandle folk med respekt og menskelighed behandle folk som du selv ved behandels det har man ski glemt i Danmark undskyld men min computer skriver ikke dansk har de ikke i den 3verden mvh henrik jensen
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 14:29   #8
Jakus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Jakus er ny på vejen
Ja det er godt hun er væk nu.

Mærkelige politiske holdninger der skifter så tit skal man lede længe efter
Jakus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 20-spørgsmål til Socialminister Karen Elleman brøkpensionist Politik og Samfund 7 17-09-2009 19:04
Karen Jespersen mødt m buh råb buster Politik og Samfund 6 20-03-2009 12:52
Karen Jespersen Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 4 05-03-2009 10:30
Karen Jespersen Maj-Britt Alt det andet 3 20-06-2008 08:47
Kom på banen Karen Jespersen!!!! lena Politik og Samfund 2 21-10-2007 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension