K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2012, 00:41   #1
dennis guzel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
dennis guzel er ny på vejen
nyt om Førtidspensionister eller lov/krav

Hej Alle, kære venner,
Jeg vil gerne bed om deres hjælp / rådgivninger så jeg kan kende lidt om førtidspensionist lov / regler eller krav.

Fik bevilling til førtidspension efter mange års ventetid på kontanthjælp man jeg kender intet om de nye regler pension lov efter 2003.

Er der nogen der kender og måske ville lidt skrive om pension lov eller om mine rettigheder, krav???

Foreksempel jeg har siden sidst år siden den 09.12.2011 og indtil dags dator har købt for mange kroner medicin fra apoteket pågrund af mine smerter og mine andre sygdommer.
total beløb står på kvittering ca.9.880kr hvor saldoen bliver 0 kr fra den 09.12.12 og indtil jeg få 50 % rabat igen fra apoteket skal jeg handle ca.2,5 mdr igen fordi den stærke medicin som jeg bruger fast koster ca. 380kr,den skal jeg købe uden tilskud de første 2,5mdr.
da jeg ringet til kommunen sagde de jeg skulle udfylde et engangsydelse skema,så skal de vurdere om jeg har ret eller ej.
Var det sådan heletiden,det synes jeg at det ikke kan være rigtigt, for søge hjælpe til medicin svare til 2 mdr,skal jeg udfylde skema og skal sende bank konto udskrifter og vores lejebolig måneds regninger,og hvad hvis de ikke godkender mit ansøgning,jeg er svæg goende person,det vil går ud over mine smerter for samle alle disse papire.

DERFOR VILLE JEG GERNE BED AF JER NOGEN RÅDGIVNINGER,HVAD HAR VI PENSIONISTER RET TIL? HVAD KAN VI GØRE?
FOREKSEMPEL NOGEN SKREV AT JEG KUNNE SØGE OM STØTTE TIL BIL MAN DE SKREV IKKE HVORDAN JEG KUNNE SØGE,HVEM HAR RET TIL SØGE OG HVOR MEGET KOMMUNEN BETALE HVIS DE ANERKENDER STØTTE TIL BIL,HVORDAN SKAL MAN TILBAGE BETALE BELØBEN OSV....

At modtager løn fra kommunen,som alle ved,har man ikke et privat i ens liv,kommunen ved alt,derfor er jeg træt af det med sende papire til kommunen,har modtaget kontanthjælp siden 2003.derfor har jeg det ikke godt psygisk og helbreds problemer kommer så ved siden af.

Håber at de forstå mig,og håber at de kan vise mig vej,hvordan jeg kan komme hurtigt og kort igemme nogen sager.
dennis guzel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 03:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det lidt svært at se hvad du helt nøjagtigt gerne vil have at vide...

Men du kan finde en masse ting her http://www.foertidspensionist.dk/sider/VaerdAtVide.htm

Med hensyn til din medicin...så skal du helt op på over 16.000 kr pr år før du kan søge kronikertilskud...

Man kan så søge §100 merudgifter...og det er noget du skal gøre på kommunen....der skal så udfyldes et skema før de tager stilling til om du kan få det...

Med hensyn til at søge bil....så er det noget du skal søge kommunen om...

De vil så sende en ud til dig som vil spørge dig om en masse ting og der skal indhentes lægeerklæringer osv...

Ang alle andre ting...ja så bør du læse det link jeg har lagt her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 14:53   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Invalidebil...

Kære Dennis

Læser du her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=stoktofte
hvor stort set alle oplysninger findes.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 19:04   #4
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
hej,
som webmaster skriver, så skal du NOK højer op, mht udgifter,
JEG HAR KRONISK TILSKUD, men ville mene at du kan få noget
tilskud /beviling fra kommune , men igen kommer nok også an på
rådhedsbeløb !!!!!!!
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
Førtidspension og krav om erstatning eller noget ligne dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 12-11-2012 20:08
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Flexjob/Får du den løn du har krav på? viola Spørgsmål ang fleksjob 17 29-12-2009 01:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension